Page 1 of 1

Problem

Posted: 29 Jan 2018, o 22:17
by Powerlexus
Witam
W moim gs300 rok 2000 podczas jazdy (bez znaczenia czy benzyna czy gaz ) zapala się check ,auto wchodzi w jakby tryb awaryjny , pedał gazu reaguje dopiero za połowa, obroty stają na 1100 , gdy dotknę hamulca zapalają się dodatkowo kontrolki od trakcji . Całej tej sytuacji nie towarzysza żadne zgrzyty ani nic podobnego , silnik normalne pracuje jeśli nie ma obciążenia tj. Wrzucam na luz i zjeżdżam z drogi , ale jeśli jechał bym dalej po chwili silnik gaśnie , gdy wyjmę kluczyk i zapale auto ponownie, checka niema a auto dalej jedzie tak jak powinno , i niema reguły czy jest ciepło czy zimno czy tez z jaka prędkością jadę . Dodam ze wymieniany był rozrząd (końcówka grudni 2017 )
Przy tym uszczelniane były dekle (pokrywy zaworowe ) pasek wieloklinowy wraz z rolkami i łożyskami , pompa wody również wymieniana .
Pozdrawiam i z góry dziękuje za sugestie co może się dziać .

Re: Problem

Posted: 29 Jan 2018, o 22:37
by carsik
jeśli zapala się check to warto sprawdzić jaki jest błąd zanim się zapyta. Jeśli zaczęło się to dziać po wymianie rozrządu to raczej sprawdziłbym jego ustawienie.

Re: Problem

Posted: 29 Jan 2018, o 22:43
by Powerlexus
Oczywiście ze taki jest plan ,możliwe ze jutro się uda podpiąć pod kompa , u człowieka który zajmował się rozrządem , ale pomyślałem ze może ktoś miał podobne problemy i może cos podpowiedzieć :)

Re: Problem

Posted: 29 Jan 2018, o 22:55
by Pawcio1979
Po co komputer, wystarczy smartfon, elm327 i program.
Podaj więcej szczegółów odnośnie czy problemy pojawiły się zaraz po wymianie gratów czy dopiero teraz. Jeśli jest dobrze to czy auto przyspiesza i wkręca się na obroty normalnie, czy spalanie wzrosło, czy jakoś inaczej kopci niż zawsze, czy ubywa płynów lub oleju itp.

Re: Problem

Posted: 29 Jan 2018, o 23:22
by carsik
Powerlexus wrote:Oczywiście ze taki jest plan ,możliwe ze jutro się uda podpiąć pod kompa , u człowieka który zajmował się rozrządem , ale pomyślałem ze może ktoś miał podobne problemy i może cos podpowiedzieć :)
tych "podobnych problemów" jest kilka setek, lepiej więc sprawdzić i podać jakiś konkret.

Re: Problem

Posted: 29 Jan 2018, o 23:28
by Powerlexus
Pawcio1979 wrote:Po co komputer, wystarczy smartfon, elm327 i program.
Podaj więcej szczegółów odnośnie czy problemy pojawiły się zaraz po wymianie gratów czy dopiero teraz. Jeśli jest dobrze to czy auto przyspiesza i wkręca się na obroty normalnie, czy spalanie wzrosło, czy jakoś inaczej kopci niż zawsze, czy ubywa płynów lub oleju itp.
Posiadam złącze elm327 ale Lexus jest z 2000r i piny w gnieździe nie pasują do tych które są w samym złączu , (gdzieś czytałem ze kompatybilność z obsługa obd2 od 2001 r jest wymogiem)
Po wymianie wszystko było okey , nigdy wcześniej nic podobnego nie miało miejsca , dopiero w czwartek(25.01) problem pojawił się po raz pierwszy , auto nie pali ani więcej , ani nie kopci , olej i płyn jest okey , gdy nawet wyskoczy już check po czym zgasze i odpalę ponownie , silnik pracuje tak jak powinien , wchodzi na obroty poprostu wszystko jest tak jak być powinno .
Nawet gdy pali się check i silnik pracuje na luzie to tak jak pisałem pedał gazu nie reaguje do połowy , ale jak wcisnę dalej to wyczuwalny jest normalny opor ale silnik normalnie wchodzi na obroty , ale obroty jałowe to 1100 :(

Re: Problem

Posted: 30 Jan 2018, o 00:28
by Pawcio1979
Bez podpięcia pod kompa to trochę wróżenie z fusów będzie. Może być wszystko, coś nie kontaktuje, coś nie styka. Na razie nie odpinaj akumulatora żeby błędy siedziały w kompie co by było co zczytać.

Problem

Posted: 30 Jan 2018, o 22:28
by Powerlexus
Byłem na kompie i problemem okazał się czujnik ustawienia przepustnicy ,(którego właśnie poszukuje , ktoś, cos ? )


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Problem

Posted: 31 Jan 2018, o 16:01
by lukas78
Miałem podobne objawy u mnie w gs. Na szczęście japońce pomyśleli - żeby, chociaż móc zjechać po takiej awarii do domu/warsztatu - po wciśnięciu gazu prawie do oporu przepustnica zaczyna reagować i zwiększa obroty do około 2 tys. Są lekkie szarpnięcia przy zmianie biegów , ale można spokojnie jechać.
Sam czujnik położenia przepustnicy pewnie tylko aso, bo sprawną używaną przepustnicę raczej nikt nie będzie chciał dekompletować. Sam kupiłem drugą kompletną używaną przepustnicę - i auto dalej śmiga jak należy.
Jeśli będziesz brał sam czujnik z aso, to daj znać ile taka przyjemność kosztuje.