[GS300] Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze - błąd P0303
: 21 mar 2018, o 23:05
Witam !
Mam następujący problem z Lexusem GS300 2000r. Kiedy auto jest zagrzane po zatrzymaniu silnik zaczyna drżeć na wolnych obrotach. Drżenie jest mocniejsze jeżeli auto było ostrzej przegonione. Dodam, że problem występuje zarówno na gazie jak i na benzynie. Na zimnym silniku problem nie występuje. Po sprawdzeniu organoleptycznie (czyt. położeniu ręki na silniku) ewidentnie czuć, że wylatuje zapłon. Check się wogóle nie palił. Podpięliśmy auto pod kompa i wyskoczył błąd P0303 - misfire third (3) cylinder.
W aucie została sprawdzona kompresja - wyszło na poszczególnych cylindrach między 11,5 a 12 także OK. Nowe świece, nowe kable, nowe uszczelki pod deklami zaworów, nowe koło VVTi. Po wymianie świec trochę się polepszyło, ale dalej trzęsie na wolnych i ww błąd wyskakuje. Podejrzenie padło na cewkę 3 cylindra więc zamieniliśmy cewki między 3 a 1 cylindrem. Tak jak trzęsło tak trzęsie i dalej wywala błąd P0303 czyli dalej wypada na 3 cylindrze Czyli wychodzi że to nie cewka...
Nie zostały jeszcze sprawdzone luzy zaworowe, ale czy przy dobrej kompresji jest sens to robić i czy może to mieć wpływ na ww problem...??
Silnik chodzi bezszelestnie i moc ma jak się należy.
Ma ktoś może jakiś pomysł, co dalej sprawdzać i co ewentualnie to może być...??
Z góry dziękuje..
Pozdrawiam
Mam następujący problem z Lexusem GS300 2000r. Kiedy auto jest zagrzane po zatrzymaniu silnik zaczyna drżeć na wolnych obrotach. Drżenie jest mocniejsze jeżeli auto było ostrzej przegonione. Dodam, że problem występuje zarówno na gazie jak i na benzynie. Na zimnym silniku problem nie występuje. Po sprawdzeniu organoleptycznie (czyt. położeniu ręki na silniku) ewidentnie czuć, że wylatuje zapłon. Check się wogóle nie palił. Podpięliśmy auto pod kompa i wyskoczył błąd P0303 - misfire third (3) cylinder.
W aucie została sprawdzona kompresja - wyszło na poszczególnych cylindrach między 11,5 a 12 także OK. Nowe świece, nowe kable, nowe uszczelki pod deklami zaworów, nowe koło VVTi. Po wymianie świec trochę się polepszyło, ale dalej trzęsie na wolnych i ww błąd wyskakuje. Podejrzenie padło na cewkę 3 cylindra więc zamieniliśmy cewki między 3 a 1 cylindrem. Tak jak trzęsło tak trzęsie i dalej wywala błąd P0303 czyli dalej wypada na 3 cylindrze Czyli wychodzi że to nie cewka...
Nie zostały jeszcze sprawdzone luzy zaworowe, ale czy przy dobrej kompresji jest sens to robić i czy może to mieć wpływ na ww problem...??
Silnik chodzi bezszelestnie i moc ma jak się należy.
Ma ktoś może jakiś pomysł, co dalej sprawdzać i co ewentualnie to może być...??
Z góry dziękuje..
Pozdrawiam