Już dawno temu trafiłem na opis na jednej ze stron my.is lub podobnej na podwyższenie ciśnienia wstępnego w skrzyni biegów.
Po przerzuceniu z pierwszego zakresu który jest ustawiany fabrycznie (podobno niektórzy mają fabrycznie drugi zakres ustawiony) na ostatni najwyższy stopień zmiana biegów jest odrobinę szybsza.
Nie czuć żadnego dyskomfortu a jedynie po prostu szybsze przejście oraz widać po spadku obrotów, że bieg jest faktycznie zasprzęglony przy szybszym przyspieszaniu.
Poniżej krótki opis:
1. Na gorącym silniku odkręcić korek spustowy i zlać olej ze skrzyni biegów/
2. Zakręcić korek jak tylko olej przestanie lecieć.
3. Odkręcić mocowanie wydechu oraz śruby miski olejowe (pozostawić tylko dwie poluzowane śruby miski od strony silnika)
4. Ponownie odkręcić korek spustowy - zleje się jeszcze koło 0,5-1litra oleju kiedy lekko nachyli się miskę w dół
5. Zdemontować miskę
Widoczny jest regulator od strony kierowcy w rogu od przodu miski olejowej.
6. Należy teraz użyć płaskiego śrubokręta - wcisnąć nim delikatnie regulator (około 3-5mm wewnątrz głowicy) i kręcąc zgodnie ze wskazówkami zegara ustawić na kolejny zakres lub ostatni. (Pic rel - zaznaczone na pomarańczowo kóko to jest ten regulator przestawiony już w ostatnią pozycję)
Reszta zdjęć pokazuje jak czyści się elektrozaworki coby wróciły do sprawności OE - wewnątrz osadza się przegrzany olej i praca jest dużo bardziej utrudniona.
Min dlatego skrzynia poszarpuje przy zmianach biegów






W razie pytań zapraszam do komentowania i PW.
Skrzynia przejechała już 2 tysiące kilometrów bez żadnego problemu i dosyć dynamicznie. Temperatura podczas jazdy podobną trasą jest taka sama praktycznie.może 5 stopni niższa nawet.