Pytania odnośnie GS'ów MK3

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu GS

Pytania odnośnie GS'ów MK3

Postprzez LexMan » 6 lip 2018, o 08:20

Cześć wszystkim, w tym roku chciałbym zakupić jakiegoś Lexusa GS trzeciej generacji, jednak chciałbym Was poprosić o pewne rady i odpowiedzi, myślę, że najlepiej będzie jak je wypunktuję:

1. Mój budżet to ok. 42 tys, z czego najwięcej można znaleźć GS300 249KM w rocznikach 2005-2007 (był też jakiś jeden z 2009). Słyszałem różne opinie o silnikach 3.0, między innymi, że osadza się na nich nagar i pobierają dużo oleju (bądź mają wycieki oleju) stąd pierwsze pytnaie: czy te wady tyczą się jakichś konkretnych roczników czy po prostu silniki 3.0 już tak mają? Jeśli zdecydowałbym się na taki silnik, to czy jest duże ryzyko pojawienia się tych wad i jakie są ewentualne koszty naprawy?
2. Czy uważacie, że w tym budżecie można też znaleźć dobry, bezwypadkowy samochód w wersji 350/430/450H? Jeśli tak, to który z nich polecalibyście najbardziej jeśli chodzi o osiągi/spalanie i koszty eksploatacji?
3. Zauważyłem, że niektóre Lexusy posiadają system audio zwykły, niektóre Lexus Premium Sound System, a niektóre Mark Levinsona. Jestem dość wymagającą osobą, jeśli chodzi o muzykę w aucie i oczekiwałbym w szczególności czystego dźwięku i dobrego basu. Zakładam, że system MK jest najlepszy i to z takim warto szukać auta, ale czy w GS'ach każdy system MK ma taką samą moc, tyle samo głośników? Pytam, ponieważ widziałem kiedyś, że jakiś GS posiadał 13 głośników, a jakiś inny 14 i nie wiem czy naleźy zwracać na coś takiego uwagę, czy po prostu patrzeć na to, czy na konsoli z radiem jest logo "Mark Levinson" i przetestować samemu jego jakość? Czy ktoś z systemem MK może ocenić w skali 0-5 czystość dźwięku, bass oraz napisać, czy muzykę najlepiej nagrywać na płytki CD czy inwestować jakoś w sprzęt, który dodaje nam możliwość odtwarzania z USB?
4. Czy każdy model ma z tyłu elektryczną roletę?
5. Czy każdy model posiada elektryczną klapę bagażnika, która sama się zamyka i otwiera? Na filmikach widziałem tylko elektryczne otwieranie, ale podobno jest też zamykanie, a nigdzie nie mogłem znaleźć informacji o tym.
6. Które modele mają pasek, a które łańcuch rozrządu? Czy oba trzeba wymieniać, bo czytałem, że nawet łancuch w lexusie powinno sie wymieniać? Jakie są mniej więcej koszty wymiany paska a koszty łańcucha?
7. Jak to jest z tym zawieszeniem? Podobno nie jest to jakaś pneumatyka tylko proste, elektryczne utwardzanie amortyzatorów - czy jest się o co bać i psuje się to tak często jak np. w mercedesie w212 czy audi? Czy na polskich drogach lepiej mieć takie zawieszenie, czy zwykłe jeśli chodzi o komfort i czasami szybszą jazdę? Szczerze mówiąc trochę się boję kosztów ewentualnej naprawy takiego zawieszenia, ale jeśli jest ono bezawaryjne i nawet na polskich drogach wytrzyma długie lata to jakiś koszt powiedzmy 4tys na parę lat nie powinien być przeszkodą.
8. Czy każdy model ma bi-xenony skrętne, czy są też ze zwykłykmi xenonami? Czy te skrętne są awaryjne?
9. Jeśli chodzi o spalanie, to nie chciałbym przekraczać 15L w mieście, a jeśli bym często przekraczał tę liczbę, to prawdopodobnie szedł bym w stronę gazu - czy do każdego modelu można go bez problemu zamontować i jakie są koszty? Opłaca się?
10. Sprawdzałem osiągi przykładowo wersji GS300 (249km) i GS350 (306KM) i co mnie zdziwiło to to, że 350 ma mniejszą prędkość max. (230km/h), ale lepsze przyspieszenie, gdzie GS300 podobno się rozpędza do 240KM/h, wiem że to tylko statystyki, ale są jakieś elektroniczne ograniczenia, które nie pozwalają przekroczyć tych prędkości?
11. Czy warto się w ogóle rozglądać za egzemplarzami sprowadzonymi z USA, czy lepiej jednak szukać coś z Europy? Mowa o modelach bezwypadkowych oczywiście.
12. Fotele są chyba wszędzie podgrzewane, ale tylko niektóre wersje mają wentylację. Nigdzie jednak nie wyczytałem, czy w każdym modelu jest taka funkcja, że przy wysiadaniu odsuwa nam się fotel i kierownica, a przy wsiadaniu tak samo, abyśmy mogli łatwiej usiąśc/wysiąść - czy to prawda, że takie coś jest w lexusie GS i czy w każdym, czy tylko jakieś lepsze wersje?
13. Skrzynia automatyczna - czy są one bezawaryjne nawet przy dużych przebiegach? Jak często trzeba wymieniac olej? Jaka jest reakcja na kickdown?
14. Rdza - w jakie miejsca warto zajrzeć? Czy może blachy lexusa są na tyle dobre, że jeszcze nie pojawia się na nich rdza?
15. Podobno gdzieś w miejscu przednich wycieraczek pod nogami może osadzać się woda z klimatyzacji, czy ktoś słyszał o takim problemie?
16. Słyszałem też, że tylne drzwi potrafią się z biegiem czasu ciężej otwierać, czy wystarczy psiknięcie wd-40, czy nikt nie ma takiego problemu?
17. Czy na coś jeszcze powinienem zwracać uwagę przy szukaniu ogłoszeń i przy ewentualnym zakupie i jazdzie testowej?

Wiem, że to dość dużo pytań, ale mam nadzieję, że chociaż na część pomożecie mi z odpowiedzią.
LexMan
Nowy lex user
 
Posty: 8
Dołączył(a): 6 lip 2018, o 07:32
Model Lexusa: gs
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: zach.pom.

Re: Pytania odnośnie GS'ów MK3

Postprzez Marek82 » 6 lip 2018, o 18:45

nie wiem jak wam, ale mi ręce opadły...
:doh:
Marek82
Lex user
 
Posty: 96
Dołączył(a): 22 sty 2018, o 15:44
Model Lexusa: GS300 mk3
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bielsk

Re: Pytania odnośnie GS'ów MK3

Postprzez hydrant23 » 6 lip 2018, o 19:30

nie oceniaj, po prostu wnikliwy, teoretycznie na wszystko na forum są odpowiedzi, jeśli się ktoś znajdzie aby to sklecić w jeden post to do dzieła...
hydrant23
Lex Driver
 
Posty: 690
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:21
Lokalizacja: zamosc
Model Lexusa: GS430 mkIII
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: zamosc

Re: Pytania odnośnie GS'ów MK3

Postprzez zender » 6 lip 2018, o 21:44

Polecam

Polska / Salon/ ASO serwis/ wersja 300-245km lub 450h - 349km. Wyposażenie tylko prestiże. Roczniki od 2007 do 2008 może Ci się uda!
Patrzy czy skrzynia nie bije/szarpie przy mocnym oddaniu gazu. Jak auto bierze chociaż znikome ilości oleju odpuść, jeżeli silnik zadzwoni przy odpalaniu na zimnym to odpuść, jeżeli auto po myciu lub po deszcze albo po zwykłym postoju pod chmurka (np na placu komisowym ) ma zaparowane przednie reflektory - odpuść.

Jeżeli auto mało jeździło to tylne szczęki hamulcowe mogą mieć tendencje do blokowania - nowe kosztują dużo regeneracja ponoć daje spokój na rok.

Więcej nie pamiętam, proponuje zajrzeć na forum USA albo się zmobilizować i poczytać co jest tutaj na forum.

zender

ML gra pięknie w tej budzie ! naprawdę warto !
Avatar użytkownika
zender
Lex user
 
Posty: 190
Dołączył(a): 6 sty 2014, o 23:35
Model Lexusa: RC300h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Pytania odnośnie GS'ów MK3

Postprzez LexMan » 9 lip 2018, o 07:03

@zender, dziękuję chociaż Tobie za chęć pomocy :-) Rozumiem, że zarówno ogłoszenia aut zza granicy jak i modeli sprzed 2007 roku mam sobie odpuścić? Co do hybrydy to podobno psują się w nich baterie po kilkuset tysięcy KM a wymiana kosztuje chyba jakieś 10 tysięcy, co przełoży się na większą stratę niż zysk jeśli chodzi o spalanie. Czy w takim przypadku sugerujesz szukanie hybrydy z potwierdzoną wymianą baterii w ostatnim czasie, czy może jednak GS'a 300 ze zwykłą benzynką (i tutaj zrozumiałem Cię tak, że od 2007 już te silniki nie brały oleju skoro mam nie patrzeć na auta biorące nawet jego znikome ilości?). Fajnie jakbyś jeszcze się wypowiedział na temat tych amortyzatorów/zawieszania regulowanego, czy warto czy lepiej mieć zwykłe.
LexMan
Nowy lex user
 
Posty: 8
Dołączył(a): 6 lip 2018, o 07:32
Model Lexusa: gs
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: zach.pom.


Powrót do Lexus GS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość