Lexus IS250 nagar

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu IS

Lexus IS250 nagar

Postprzez matios16 » 9 sty 2019, o 22:15

Cześć,

Myślę o zakupie IS250 drugiej generacji rocznik 2007-2009, bardzo podoba mi się auto.
Na zagranicznych forach naczytałem się o zbierającym się nagarze w tych silnikach. Czy to prawda? Czy w związku z tym bać się silnika z przebiegiem 200k?
Czy jeśli jest ten nagar to da się go jakoś pozbyć metodami mechanicznymi?
matios16
Nowy lex user
 
Posty: 2
Dołączył(a): 6 sty 2019, o 19:20
Model Lexusa: IS250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: KRK

Re: Lexus IS250 nagar

Postprzez chrismave » 10 sty 2019, o 20:14

4GR-FSE ma tendencję do gromadzenia się nagaru (aby nie było inne silniki też mają z tym problem). Pojawia się on:
a) na zaworach ssących po stronie kolektora dolotowego (co wynika z zastosowania tylko wtrysku bezpośredniego)
b) w komorze spalania (przyczyn jest wiele, złą robotę robi strategia sterowaniem zmiennymi fazami rozrządu na wydechu w zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych, dlatego wiele aut z USA ma ten problem, bo tam jeździ się inaczej niż w EU)

Ad a) jest skuteczna metoda mechanicznego czyszczenia --> tzw. walnut blasting (czyszczenie pod ciśnieniem odpowiednim granulatem orzecha włoskiego). Metoda jest bezpieczna dla silnika.
Ad b) poza skrajnym sposobem czyli rozebraniem silnika (co absolutnie odradzam z różnych powodów), jest możliwość czyszczenia chemicznego tzw. Top Clean (np. preparat GM wlewany do cylindrów po wykręceniu świec i przeprowadzeniu specjalnej procedury, był na to biuletyn techniczny Toyoty/LEXUSa)

Jak wygląda przykładowo jeden zawór ssący po 80kkm przed czyszczeniem (moje auto)
Obrazek

Po czyszczeniu (walnut blasting)
Obrazek
Nie ma sposobu aby całkowicie wyeliminować gromadzenie się depozytów w tym silniku. Można natomiast ograniczyć zjawisko poprzez:

1. Regularna wymiana oleju (dobrej jakości) co ~12kkm, max. 15kkm
2. Można rozważyć zainstalowanie oil catch tank (separacja między PCV i kolektorem, zebranie syfu, który dostaje się do kolektora)
3. Paliwo dobrej jakości (niestety na depozyty na zaworach ssących po stronie dolotu nie ma to absolutnie żadnego wpływu przy wtrysku tylko bezpośrednim), ma wpływ na depozyty w komorze spalania.
4. Unikanie długotrwałej jazdy w zakresie średnich i niskich prędkości obrotowych.

Jest jeszcze jeden sposób, który eliminuje problem gromadzenia się depozytów w komorze spalania w zasadzie do zera. Instalacja AQUAMIST (wtrysk mieszanki metanolu z wodą). Niestety potrzebna jak droga instalacja i bardzo precyzyjne sterowanie z uwagi na możliwość hydrolock'a.
Sposób ten nie eliminuje problemu depozytów na zaworach ssących po stronie intake.

Czy bać się auta....dużo zależy jaki to egzemplarz. Dobry serwis i dbanie o auto to podstawa. Z drugiej strony to V6 pięknie brzmi a miłość wszystko wybaczy ;). Sam mam auto z takim silnikiem i go lubię ;), a kupiłem go z pełną świadomością i na razie mnie nie zawiódł.
Ostatnio edytowano 11 sty 2019, o 09:55 przez chrismave, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
chrismave
Lex user
 
Posty: 61
Dołączył(a): 2 maja 2017, o 15:01
Model Lexusa: IS250 mk3
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: DTR

Re: Lexus IS250 nagar

Postprzez Fifkers » 10 sty 2019, o 22:16

Którą metodą czyściłeś silnik? Kto to robi i za ile :)
Fifkers
Lex user
 
Posty: 87
Dołączył(a): 17 lip 2017, o 19:39
Model Lexusa: Może będzie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Białystok

Re: Lexus IS250 nagar

Postprzez chrismave » 11 sty 2019, o 09:51

Ja czyściłem granulatem orzecha od strony dolotu (nie robiłem top clean, bo po inspekcji komory spalania endoskopem nie widziałem takiej potrzeby). Trzeba oczywiście ściągnąć kolektor (górna oraz dolną część z klapami wirowymi). Zsynchronizowałem to z wymianą świec (aby nie dublować czynności ściągania kolektora).
Trzeba zakupić OEM uszczelki pod kolektor (2xmetalowa + 6x(podwójna) gumowa) i zgodnie ze sztuką zainstalować nowe. Koszt robocizny to ok. 1000 PLN. Ja to robiłem w Warszawie (http://czyszczeniezaworow.pl/).

PS. Takiego efektu czyszczenia zaworów ssących nie da się uzyskać czyszczeniem chemicznym różnej maści preparatami.
Avatar użytkownika
chrismave
Lex user
 
Posty: 61
Dołączył(a): 2 maja 2017, o 15:01
Model Lexusa: IS250 mk3
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: DTR

Re: Lexus IS250 nagar

Postprzez matios16 » 11 sty 2019, o 20:26

Chrismave, serdecznie dziękuję za odpowiedź. Myślę, że przyda się wielu innym potencjalnym nabywcom również.
Świetnie opisane, i te zdjęcia - jednak potwierdza się że.orze orzechy to samo zdrowie :)
matios16
Nowy lex user
 
Posty: 2
Dołączył(a): 6 sty 2019, o 19:20
Model Lexusa: IS250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: KRK

Lexus IS250 nagar

Postprzez ArtIS » 12 sty 2019, o 17:40

Pytanie trochę kogoś zielonego w temacie: ten nagra jakoś o sobie daje znać?
Moje auto w tym roku osiągnie 10 lat i nic w tym kierunku nie było robione.

Olej zmieniany co roku bo przebiegi nieduże, paliwo bez wizyt na pseudo-stacjach.
Avatar użytkownika
ArtIS
Lex Maniak
 
Posty: 941
Dołączył(a): 3 wrz 2014, o 21:35
Model Lexusa: IS 250 AWD
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lexus IS250 nagar

Postprzez chrismave » 12 sty 2019, o 17:47

na początku nie, potem niestabilność pracy na biegu jałowym (szczególnie po nocnym postoju), przy wciśniętym hamulcu i skrzyni na D czuć drgania (nierówna praca jednostki napędowej) na fotelu kierowcy. Na końcu check engine.
Avatar użytkownika
chrismave
Lex user
 
Posty: 61
Dołączył(a): 2 maja 2017, o 15:01
Model Lexusa: IS250 mk3
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: DTR

Lexus IS250 nagar

Postprzez ArtIS » 12 sty 2019, o 17:53

Niedobrze czyli może w ramach rocznicy zrobię takie czyszczenie. Zapytam u swoich mechaników czy dadzą radę lub ewentualnie podjadę do tych, których wskazałeś. Dzięki za info!
Avatar użytkownika
ArtIS
Lex Maniak
 
Posty: 941
Dołączył(a): 3 wrz 2014, o 21:35
Model Lexusa: IS 250 AWD
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Lexus IS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 0 gości