Strona 1 z 1
Re: PROBLEM z AFS
: 11 mar 2019, o 23:34
autor: Kozio_1986
Sprawdziłeś pod kompem, że czujnik OK, czy tylko looknąłeś na cięgna? Ja miałem wszystkie cięgna zdrowe, a elektronika okazała się padnięta.
Re: PROBLEM z AFS
: 12 mar 2019, o 15:09
autor: DawGad
Kozio_1986 pisze:Sprawdziłeś pod kompem, że czujnik OK, czy tylko looknąłeś na cięgna? Ja miałem wszystkie cięgna zdrowe, a elektronika okazała się padnięta.
Chodzi o podłączenie samochodu pod diagnostykę komputerową...
Re: PROBLEM z AFS
: 13 mar 2019, o 13:31
autor: Keepmovin
Panowie/scotti,
z AFSem problem jest zasadniczo zazwyczaj ten sam - przegnite styki/kabelki od czujnika i/lub niedzialajace/zerwane ciegna przy wachaczach.
Nawet jezeli z "zewnatrz" jak sprawdzacie pod autem wszystko wyglada cacy, to czujnik w srodku najprawdopodobnie jest zgnity. Mozna go wymontowac i otworzyc i sprawdzic, jezeli bedzie dobry to nic zlego mu sie nie stanie jak zostanie przeczyszczony i odpowiednio zaizolowany.
Przechodzilem przez to samo, kiedy reflektory mogly dzialac ok nawet i tygodniami, wystarczyl wyboj ktory zachwial stykiem, potem drugi ktory znow sprawil ze stykalo i nie da sie tak spokojnie zyc + dodajmy do tego wode i odpowiedz sama sie nasuwa
Po wymianie na uzywany sprawny w ladnym stanie (mozna kupic tez zamienniki z chin, gdyz jest to "zwykly" potencjometr, gdzies tam nawet mialem jakies aukcje/nazwy zapisane, jest to ogolnie do odnalezienia wyszukujac w sieci), przeczyszczeniu wszystkiego i zaizolowaniu nie mialem zadnych problemow od dlugiego czasu juz.
Re: PROBLEM z AFS
: 13 mar 2019, o 16:01
autor: Keepmovin
Pisz do Rikkiego albo do Ariela z projekt 86
Re: PROBLEM z AFS
: 23 maja 2019, o 13:10
autor: DawGad
Keepmovin pisze:Panowie/scotti,
z AFSem problem jest zasadniczo zazwyczaj ten sam - przegnite styki/kabelki od czujnika i/lub niedzialajace/zerwane ciegna przy wachaczach.
Nawet jezeli z "zewnatrz" jak sprawdzacie pod autem wszystko wyglada cacy, to czujnik w srodku najprawdopodobnie jest zgnity. Mozna go wymontowac i otworzyc i sprawdzic, jezeli bedzie dobry to nic zlego mu sie nie stanie jak zostanie przeczyszczony i odpowiednio zaizolowany.
Przechodzilem przez to samo, kiedy reflektory mogly dzialac ok nawet i tygodniami, wystarczyl wyboj ktory zachwial stykiem, potem drugi ktory znow sprawil ze stykalo i nie da sie tak spokojnie zyc + dodajmy do tego wode i odpowiedz sama sie nasuwa
Po wymianie na uzywany sprawny w ladnym stanie (mozna kupic tez zamienniki z chin, gdyz jest to "zwykly" potencjometr, gdzies tam nawet mialem jakies aukcje/nazwy zapisane, jest to ogolnie do odnalezienia wyszukujac w sieci), przeczyszczeniu wszystkiego i zaizolowaniu nie mialem zadnych problemow od dlugiego czasu juz.
Mojego GS-a dopadła również ta bolączka, na desce mruga AFS OFF, po podłączeniu do techstream wyrzuca błąd B2416 height control sensor. Sprawdziłem cięgna i są całe. Może jakaś wilgoć w samych czujnikach ostatnio cały czas pada, będę musiał to sprawdzić, może macie jeszcze jakieś sugestie??
Re: PROBLEM z AFS
: 23 maja 2019, o 18:18
autor: szwed
Miałem podobnie w RX jak zaczęło padać to mrugał AFS czasami mu przechodziło ale za jakiś czas znowu to samo i przy mruganiu nie działały skrętne lampy i odpowiednio nie poziomował ich.
W moim przypadku było również urwane cięgno zamówiłem na ebay
- D84FF65F-C14B-4C1F-BDC3-3DD35055DF4F.jpeg (42.3 KiB) Przejrzano 4829 razy
Ale po wymianie nadal mrugał po deszczu.
Więc obstawiam ze to były te styki pordzewiałe jak pisze kolega wyżej.
Auto już sprzedałem więc więcej pomóc nie mogę.
Ale może to się przyda?!
- 7F636C54-E1C8-4A75-AB0F-72FA67157BCE.jpeg (38.41 KiB) Przejrzano 4829 razy
Re: PROBLEM z AFS
: 23 maja 2019, o 20:29
autor: muzz
DawGad pisze:
Mojego GS-a dopadła również ta bolączka, na desce mruga AFS OFF, po podłączeniu do techstream wyrzuca błąd B2416 height control sensor. Sprawdziłem cięgna i są całe. Może jakaś wilgoć w samych czujnikach ostatnio cały czas pada, będę musiał to sprawdzić, może macie jeszcze jakieś sugestie??
Możliwe, że w środku już zardzewiała elektronika/potencjometr...
PROBLEM z AFS
: 24 maja 2019, o 15:38
autor: DawGad
U mnie problem zażegnany. Docelowo czujnik z przodu do wymiany. Okazało się po zdemontowaniu czujnika że jeden z trzech pinów się odłamał. Doraźnie dolutowałem trzeci pin ale konieczne było rozcięcie plastiku od gniazda w czujniku. Teraz szukam takiego czujnika. Ten który jest zabudowany, w swojej konstrukcji jest nie rozbieralny.