Strona 1 z 1

IS250 - błąd P0017

: 14 mar 2019, o 21:33
autor: marmal098
Witam wszystkich.
Kilkanaście dni temu zakupiłem swojego pierwszego Lexusa IS250. Po trzech dniach od zakupu wyskoczył mi CHECK ENGINE i kontrolka trakcji.
Po podłączeniu pod komputer, program oznajmił mi że jest to błąd P0017 Crankshaft Position Camshaft Position Correlation Bank 1 Sensor 'B'.
Zadzwoniłem do właściciela z pytaniem czy wcześniej miał taki błąd ale oznajmił mi tylko żebym dolał oleju. Pierwszej wolnej chwili wymieniłem cały olej (6,3l). Skasowałem błąd ale po kolejnych 3 dniach pojawił się ponownie.
W kolejnym kroku wymieniłem czujniki położenia wałka rozrządu (P+L) ale problem się ponawia.

Im głębiej rozpatruję temat tym bardziej dowiaduje się że może to być problem z rozrządem :szok: Dodam tylko że silnik chodzi bez zarzutów równo się zbiera, nic nie trzeszczy ani nie słychać żadnego stukania.

Czy ktoś spotkał się z tym problemem ?
Z góry dzięki za pomoc!

Re: IS250 - błąd P0017

: 2 lip 2019, o 17:07
autor: waldi88bwa
Cześć kolego.

U mnie wywala ten sam błąd co jakiś czas.
Czy rozwiązałeś Swój problem?

Pozdrawiam

Re: IS250 - błąd P0017

: 3 lip 2019, o 18:55
autor: marmal098
Witam, niestety nie rozwiązałem.
W moich okolicach nikt nie chce się tego podjąć :(
Pojechałem do aso TOYOTY w Rzeszowie w celu zdiagnozowania błędu na profesjonalnym sprzęcie. Jednak panowie z aso sami nie wiedzieli co jest przyczyną owego problemu. Jednak sugerując się kodem błędu zaproponowali i wycenili mi wymianę rozrządu :O zapytałem czy dadzą mi 100%ową pewność na to że problem zniknie po wymianie, odpowiedzieli że NIE.

Następnie podjechałem do poleconego elektromechanika i powiedział mi że czasem mogą wyskakiwać głupie błędy przy odpaleniu samochodu jeżeli alternator nie podaje odpowiedniego napięcia do akumulatora.

Poprzedni właściciel powiedział mi przy sprzedaży o braku czujnika temperatury akumulatora a z błędem P0017 pojawiły się również inne błędy :
- P0517 wysoki obwód prądowy czujnika temperatury zasilania
- P1550 Obwód czujnika natężenia prądu akumulatora
- P1551 Niskie napięcie obwodu czujnika natężenia prądu akumulatora

Sprawdziliśmy, alternator podaje mniej niż powinien. Z powodu braku czujnika temperatury ładuje mniejszym natężeniem aby nie przegrzać akumulatora.
Postanowiłem kupić taki czujnik aby pozbyć się błędów i przywrócić normalne ładowanie alternatora.

Co się okazało po zakupie i montażu czujnika, że w moim samochodzie w ogóle nie ma wiązki do podłączenia takiego czujnika :(
Wyczytałem na innych forach że amerykańska wersja ISa (a takiego mam) nie miała czujnika temperatury akumulatora tylko jest to inaczej rozwiązane.
Teraz pytanie skoro nie mam mieć w ogóle takiego czujnika to dlaczego komputer sygnalizuje błędy o jego braku ?
Podejrzewam że mam do amerykańca wgrany europejski soft i to może być przyczyną błędu. Również to że przebieg mam podany w km, temperaturę w C i spalanie w l/100km świadczy że coś było grzebane w samochodzie.

Również od jakiegoś czasu, jest to bardzo rzadkie ale czasem wyskoczy podczas jazdy kontrolka ABSu ale po zgaszeniu i odpaleniu auta problem znika.
Kolejne kody po podłączeniu pod komputer :
-C1201 Sterownik silika
-C1223 Układ regulacji ABS
-C1249 Układ włącznika świateł stop, przerwa w obwodzie

Są to tylko moje podejrzenia i jeżdżąc od mechanika do mechanika próbuje to upleść w jedną całość. Chce za niedługo podjechać do Krakowa i znaleźć kogoś kto mógłby mi zdiagnozować wersje softu w moim samochodzie i ewentualnie przywrócić oryginalną wersję.

Re: IS250 - błąd P0017

: 12 paź 2019, o 10:14
autor: marmal098
Problem rozwiązany.
Znalazłem speca od tych samochodów i od razu stwierdził że jest to rozciągnięty łańcuch rozrządu. Kilkukrotnie już spotkał się z takim błędem i zawsze kończyło się na wymianie elementów rozrządu. W ASO Lexus Kraków również to potwierdzili sprawdzając historię pojazdów z zdiagnozowanym takim błędem jak również powiedzieli mi, że w silniku znajduje się otwór rewizyjny z którego widać wysunięcie napinacza łańcucha i był on już w swoim maksymalnym wysunięciu.

poniżej kilka fotek
wysunięcie napinacza przed i po naprawie
Obrazek

porównanie łańcuchów
Obrazek

Re: IS250 - błąd P0017

: 19 cze 2020, o 12:19
autor: waldi88bwa
U mnie ten błąd wywala raz na kilka miesięcy i też się skończy na wymianie rozrządu. W ASO krzyczą 12tyś bo chce też wymienić bębny VVT-I które słychać przy odpalaniu silnika. Powiedz jeśli to nie tajemnica gdzie wymieniałeś rozrząd i w jakiej cenie?

Re: IS250 - błąd P0017

: 12 lip 2020, o 10:18
autor: dzi3ciak
marmal098 pisze:Problem rozwiązany.
Znalazłem speca od tych samochodów i od razu stwierdził że jest to rozciągnięty łańcuch rozrządu. Kilkukrotnie już spotkał się z takim błędem i zawsze kończyło się na wymianie elementów rozrządu. W ASO Lexus Kraków również to potwierdzili sprawdzając historię pojazdów z zdiagnozowanym takim błędem jak również powiedzieli mi, że w silniku znajduje się otwór rewizyjny z którego widać wysunięcie napinacza łańcucha i był on już w swoim maksymalnym wysunięciu.

poniżej kilka fotek
wysunięcie napinacza przed i po naprawie
Obrazek

porównanie łańcuchów
Obrazek
Podrzuciłbyś namiar na tego fachowca?

Re: IS250 - błąd P0017

: 21 paź 2020, o 20:10
autor: marmal098
Nie wiem czy jeszcze aktualne ale Zamiar Garage Kraków

Re: IS250 - błąd P0017

: 13 sty 2022, o 13:01
autor: holeksas
marmal098 pisze:Problem rozwiązany.
Znalazłem speca od tych samochodów i od razu stwierdził że jest to rozciągnięty łańcuch rozrządu. Kilkukrotnie już spotkał się z takim błędem i zawsze kończyło się na wymianie elementów rozrządu. W ASO Lexus Kraków również to potwierdzili sprawdzając historię pojazdów z zdiagnozowanym takim błędem jak również powiedzieli mi, że w silniku znajduje się otwór rewizyjny z którego widać wysunięcie napinacza łańcucha i był on już w swoim maksymalnym wysunięciu.

poniżej kilka fotek
wysunięcie napinacza przed i po naprawie
Obrazek

porównanie łańcuchów
Obrazek
Cześć,

Wiesz może gdzie są zlokalizowane te otwory rewizyjne o których piszesz?