nie każdy facet z widłami to Zeus..
: 23 sie 2019, o 22:40
od najmłodszych lat traktowałem samochody jako coś więcej niż tylko wozidło z punktu A do punktu B..
zawsze też miałem "spaczony", wg znajomych, gust, ponieważ często wchodziłem w posiadanie (świadomie) aut określanych jako "dziwne"..
wg mnie po prostu inne..
przykładami były: Ritmo TC105, Volvo 480, Fiat Coupe 16v Turbo, MGF, Opel Speedster, Volvo C70.. czy w ostatnich latach GS-y i ostatni LS..
ale o "widelcu" nigdy w życiu nie pomyślałem jako o czymś realnym..
jako fan również włoskiej motoryzacji, przy jakiejkolwiek rozmowie, w której pojawiała się nazwa Maserati, padało sakramentalne słowo "KOSZTY UTRZYMANIA"..
co niestety jest w dużej mierze jest stereotypem uzasadnionym..
splot wydarzeń w życiu spowodował jednak podejście w stylu "lepiej żałować, że się coś zrobiło, niż żałować, że się czegoś nie zrobiło"..
w ten oto sposób w garażu pojawiło się auto "z plakatu".. dla mnie oderwanie od rzeczywistości..
Maserati Quattroporte w kolorze Grigio Granito.. z silnikiem 4.2 V8 o mocy 400KM.. rok produkcji 2008.. przebieg 136 tys km..
silnik to rodzina F136.. czyli motory Ferrari o pojemnościach 4.2-4.7 występujących w różnych modelach Ferrari (430,458,California) a także w Alfie Romeo 8C Competizione..
inżynierowie z Maserati m.in. inną kolejnością zapłonu, zapewnili tej jednostce niepowtarzalne brzmienie, zauważalnie odmienne od dźwięków, które wydają modele Ferrari..
w latach 2003-2007 Quattroporte było oferowane tylko ze zautomatyzowaną skrzynią biegów tzw. DuoSelect.. od 2008 roku, głównie ze względu na klientów zza wielkiej wody,
wprowadzono także model "zwykłej" skrzyni automatycznej hydrokinetycznej firmy ZF (taką posiada opisywany egzemplarz)
omawiany egzemplarz, nie jest na pewno egzemplarzem idealnym.. nie jest również autem bez przygód blacharsko-lakierniczych..
ale stan wydaje się na tyle zadowalający, że postanowiłem spróbować doprowadzić go do jak najlepszej kondycji.. czy się uda?.. zobaczymy..
koszty obsługi..
niestety tu jest zgodnie z obawą, która była przed zakupem.. albo jeszcze gorzej..
zamienników, nawet części typowo eksploatacyjnych, niemal brak.. specjalistycznych warsztatów śladowa ilość.. z tej racji koszty robocizny ustalone na naprawdę abstrakcyjnym poziomie..
przykłady.. filtr oleju.. PURFLUX.. niedostępny w normalnej sieci sprzedaży.. niedostępny również na stronie producenta.. umowy handlowe.. tylko wybrane punkty i ASO.. cena.. ok 350,-
filtr powietrza i przeciwpyłkowy.. tu odrobinę lepiej.. można się wspomagać wymiarami.. udało się dobrać..
ceny innych części eksploatacyjnych typu klocki, tarcze, elementy zawieszenia,
również nie pomagają aby zmniejszyć przerażenie kosztami utrzymania.. klocki (tył można ponoć dobrać od ML-a), tarcze, elementy zawieszenia, praktycznie trzeba dodać "0" z tyłu
do ceny przeciętnej części do zwykłego auta..
jak długa ta przygoda potrwa to się wkrótce okaże..
pierwsze zdjęcia po zakupie
zawsze też miałem "spaczony", wg znajomych, gust, ponieważ często wchodziłem w posiadanie (świadomie) aut określanych jako "dziwne"..
wg mnie po prostu inne..
przykładami były: Ritmo TC105, Volvo 480, Fiat Coupe 16v Turbo, MGF, Opel Speedster, Volvo C70.. czy w ostatnich latach GS-y i ostatni LS..
ale o "widelcu" nigdy w życiu nie pomyślałem jako o czymś realnym..
jako fan również włoskiej motoryzacji, przy jakiejkolwiek rozmowie, w której pojawiała się nazwa Maserati, padało sakramentalne słowo "KOSZTY UTRZYMANIA"..
co niestety jest w dużej mierze jest stereotypem uzasadnionym..
splot wydarzeń w życiu spowodował jednak podejście w stylu "lepiej żałować, że się coś zrobiło, niż żałować, że się czegoś nie zrobiło"..
w ten oto sposób w garażu pojawiło się auto "z plakatu".. dla mnie oderwanie od rzeczywistości..
Maserati Quattroporte w kolorze Grigio Granito.. z silnikiem 4.2 V8 o mocy 400KM.. rok produkcji 2008.. przebieg 136 tys km..
silnik to rodzina F136.. czyli motory Ferrari o pojemnościach 4.2-4.7 występujących w różnych modelach Ferrari (430,458,California) a także w Alfie Romeo 8C Competizione..
inżynierowie z Maserati m.in. inną kolejnością zapłonu, zapewnili tej jednostce niepowtarzalne brzmienie, zauważalnie odmienne od dźwięków, które wydają modele Ferrari..
w latach 2003-2007 Quattroporte było oferowane tylko ze zautomatyzowaną skrzynią biegów tzw. DuoSelect.. od 2008 roku, głównie ze względu na klientów zza wielkiej wody,
wprowadzono także model "zwykłej" skrzyni automatycznej hydrokinetycznej firmy ZF (taką posiada opisywany egzemplarz)
omawiany egzemplarz, nie jest na pewno egzemplarzem idealnym.. nie jest również autem bez przygód blacharsko-lakierniczych..
ale stan wydaje się na tyle zadowalający, że postanowiłem spróbować doprowadzić go do jak najlepszej kondycji.. czy się uda?.. zobaczymy..
koszty obsługi..
niestety tu jest zgodnie z obawą, która była przed zakupem.. albo jeszcze gorzej..
zamienników, nawet części typowo eksploatacyjnych, niemal brak.. specjalistycznych warsztatów śladowa ilość.. z tej racji koszty robocizny ustalone na naprawdę abstrakcyjnym poziomie..
przykłady.. filtr oleju.. PURFLUX.. niedostępny w normalnej sieci sprzedaży.. niedostępny również na stronie producenta.. umowy handlowe.. tylko wybrane punkty i ASO.. cena.. ok 350,-
filtr powietrza i przeciwpyłkowy.. tu odrobinę lepiej.. można się wspomagać wymiarami.. udało się dobrać..
ceny innych części eksploatacyjnych typu klocki, tarcze, elementy zawieszenia,
również nie pomagają aby zmniejszyć przerażenie kosztami utrzymania.. klocki (tył można ponoć dobrać od ML-a), tarcze, elementy zawieszenia, praktycznie trzeba dodać "0" z tyłu
do ceny przeciętnej części do zwykłego auta..
jak długa ta przygoda potrwa to się wkrótce okaże..
pierwsze zdjęcia po zakupie