IS250 spalanie - zużycie oleju, przywrócenie sprawności
-
- Lex user
- Posty: 27
- Rejestracja: 7 lis 2016, o 10:10
- Model Lexusa: IS250
- Skąd:: Sosnowiec
- Kontakt:
IS250 spalanie - zużycie oleju, przywrócenie sprawności
Cześć z góry mówie że zamieszczony poniżej opis nie jest "złotym" środkiem oraz nie koniecznie może pomóc w twoim przypadku oraz niektórych działań nie zalecam do wykonania we własnym zakresie.
Zakupiłem IS250 w kwietniu 2018 silnik pracował ładnie (nie grzechotał przy odpalaniu) nie dymił. w okolicach września (około 6 - 7 tys. km od zakupu) pojawiła się kontrolka Low engine oil więc zaraz sprawdziłem poziom oleju i pierwsza myśl "gówniany olej" poprzednik wlał (bo to jakiś handlarz) zrobiłem płukankę i zmieniłem na Valvoline no i komunikat znikł. Po kolejnych 7 tys. km znów komunikat Low Engine Oil no więc nie pozostawiło to złudzeń że bierze około 2l na te 7 tys. Poczytałem różne zdania i opinie w internecie i jedyne słuszne rozwiązanie to remont (koszt od 5 tys. w górę) postanowiłem póki co jeździć i dolewać. Przy następnej wymianie oleju zrobiłem płukankę i znowu Volveline 5W40 . Olej jak znikał tak dalej znika więc postanowiłem coś z tym zrobić i zagłębiłem się w problematykę i odp. dlaczego może brać ten olej. Pierwsza myśl to z racji tego że jest to wtrysk bezpośredni to zbiera się dość spora ilość nagaru na zaworach oraz tłokach i zapychają - zapiekają się pierścienie olejowe. I tak przed kolejną wymianą oleju postanowiłem zakupić środek do czyszczenia z nagarów (koszt około 40 zł) i zgodnie z instrukcją na opakowaniu rozkręciłem dolot, wykręciłem świece i zaaplikowałem środek na każdy cylinder. Dodam zdjęcia ale sorry za jakość, robiłem kamerą endoskopową o dość słabej jakości.
powierzchnia tłoka przed
oraz po
Po skręceniu zrobiłem jakieś 2 tys km i zrobiłem płukankę + wymianę oleju (od poprzedniej wymiany wyszło standardowe 10 tys. ) zamontowałem również OCT czyli zbiornik na odmie który przechwytuje opary olejowe i dzięki temu nie zbiera się w kolektorze olej. Efekt po 5 tys. dolałem 0.5l oleju. Wynik w miarę zadowalający ale ... w tym roku postanowiłem puśc dalej i zająć się zaworami one też mogą być winne za konsumpcję oleju. Dość popularną metodą jest czyszczenie bez konieczności rozbierania głowic przy użyciu łupin z orzecha i tu pokaże wam parę zdjęć przed
w trakcie
oraz efekt po
dodam jeszcze filmik jak wygląda czyszczenie
https://youtu.be/VVWjGfNaVwI
dodatkowo poszło do czyszczenia: Przepustnica oraz klapy razem z przejściówka pomiędzy kolektorek dolotowym a głowicami. oraz po raz kolejny użyłem środka do czyszczenia na tłoki
po 5 tys. km nie zauważam ubytku oleju. Jak na razie koszty to około 500 zł (bez robocizny z racji iż robiłem to samemu)
Zakupiłem IS250 w kwietniu 2018 silnik pracował ładnie (nie grzechotał przy odpalaniu) nie dymił. w okolicach września (około 6 - 7 tys. km od zakupu) pojawiła się kontrolka Low engine oil więc zaraz sprawdziłem poziom oleju i pierwsza myśl "gówniany olej" poprzednik wlał (bo to jakiś handlarz) zrobiłem płukankę i zmieniłem na Valvoline no i komunikat znikł. Po kolejnych 7 tys. km znów komunikat Low Engine Oil no więc nie pozostawiło to złudzeń że bierze około 2l na te 7 tys. Poczytałem różne zdania i opinie w internecie i jedyne słuszne rozwiązanie to remont (koszt od 5 tys. w górę) postanowiłem póki co jeździć i dolewać. Przy następnej wymianie oleju zrobiłem płukankę i znowu Volveline 5W40 . Olej jak znikał tak dalej znika więc postanowiłem coś z tym zrobić i zagłębiłem się w problematykę i odp. dlaczego może brać ten olej. Pierwsza myśl to z racji tego że jest to wtrysk bezpośredni to zbiera się dość spora ilość nagaru na zaworach oraz tłokach i zapychają - zapiekają się pierścienie olejowe. I tak przed kolejną wymianą oleju postanowiłem zakupić środek do czyszczenia z nagarów (koszt około 40 zł) i zgodnie z instrukcją na opakowaniu rozkręciłem dolot, wykręciłem świece i zaaplikowałem środek na każdy cylinder. Dodam zdjęcia ale sorry za jakość, robiłem kamerą endoskopową o dość słabej jakości.
powierzchnia tłoka przed
oraz po
Po skręceniu zrobiłem jakieś 2 tys km i zrobiłem płukankę + wymianę oleju (od poprzedniej wymiany wyszło standardowe 10 tys. ) zamontowałem również OCT czyli zbiornik na odmie który przechwytuje opary olejowe i dzięki temu nie zbiera się w kolektorze olej. Efekt po 5 tys. dolałem 0.5l oleju. Wynik w miarę zadowalający ale ... w tym roku postanowiłem puśc dalej i zająć się zaworami one też mogą być winne za konsumpcję oleju. Dość popularną metodą jest czyszczenie bez konieczności rozbierania głowic przy użyciu łupin z orzecha i tu pokaże wam parę zdjęć przed
w trakcie
oraz efekt po
dodam jeszcze filmik jak wygląda czyszczenie
https://youtu.be/VVWjGfNaVwI
dodatkowo poszło do czyszczenia: Przepustnica oraz klapy razem z przejściówka pomiędzy kolektorek dolotowym a głowicami. oraz po raz kolejny użyłem środka do czyszczenia na tłoki
po 5 tys. km nie zauważam ubytku oleju. Jak na razie koszty to około 500 zł (bez robocizny z racji iż robiłem to samemu)
Ostatnio zmieniony 13 sie 2020, o 09:23 przez cr@cker, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Lex user
- Posty: 42
- Rejestracja: 29 lip 2020, o 23:01
- Model Lexusa: IS 250
- Skąd:: Poznań
- Kontakt:
Re: IS250 spalanie - zużycie oleju, przywrócenie sprawności
2 litry na 7k to wydaje się nie taki zły wynik w porównaniu do wielu modeli audi na przykład. A zauważyłeś jakąś zmianę w mocy, czy jakiekolwiek zmiany po przeczyszczeniu? Fajnie jakbyś wrzucił też jak to będzie wyglądało na zaworach po kolejnych 7 tysiącach.
-
- Lex user
- Posty: 20
- Rejestracja: 1 kwie 2017, o 11:21
- Model Lexusa: IS250 '11
- Skąd:: Kraków
- Kontakt:
Re: IS250 spalanie - zużycie oleju, przywrócenie sprawności
Kawał dobrej roboty.
Napisz jeszcze jaki miałeś przebieg przy którym wystąpił tak duży pobór oleju (przyznam że meeega duży - na poziomie 20-sto letnie hondy )
Ja kupiłem is250 z nalotem 112k i pierwsze co zrobiłem to zamontowałem właśnie zbiornik na olej z odmy. Aczkolwiek jak to wygląda w środku to nie wiem - na pewno przed wymianą oleju użyję środka do czyszczenia => https://tec2000.pl/produkt/czyszczenie- ... n-cleaner/
Póki co u mnie pobór jest niemal marginalny no ale warto się tym zainteresować
Napisz jeszcze jaki miałeś przebieg przy którym wystąpił tak duży pobór oleju (przyznam że meeega duży - na poziomie 20-sto letnie hondy )
Ja kupiłem is250 z nalotem 112k i pierwsze co zrobiłem to zamontowałem właśnie zbiornik na olej z odmy. Aczkolwiek jak to wygląda w środku to nie wiem - na pewno przed wymianą oleju użyję środka do czyszczenia => https://tec2000.pl/produkt/czyszczenie- ... n-cleaner/
Póki co u mnie pobór jest niemal marginalny no ale warto się tym zainteresować
-
- Lex user
- Posty: 27
- Rejestracja: 7 lis 2016, o 10:10
- Model Lexusa: IS250
- Skąd:: Sosnowiec
- Kontakt:
- Uki Luki
- Lex user
- Posty: 27
- Rejestracja: 27 lip 2018, o 00:22
- Model Lexusa: IS 200, IS 250
- Skąd:: Południe
- Kontakt:
Re: IS250 spalanie - zużycie oleju, przywrócenie sprawności
cześć, wysłałem PW
cr@cker pisze:Cześć z góry mówie że zamieszczony poniżej opis nie jest "złotym" środkiem oraz nie koniecznie może pomóc w twoim przypadku oraz niektórych działań nie zalecam do wykonania we własnym zakresie.
Zakupiłem IS250 w kwietniu 2018 silnik pracował ładnie (nie grzechotał przy odpalaniu) nie dymił. w okolicach września (około 6 - 7 tys. km od zakupu) pojawiła się kontrolka Low engine oil więc zaraz sprawdziłem poziom oleju i pierwsza myśl "gówniany olej" poprzednik wlał (bo to jakiś handlarz) zrobiłem płukankę i zmieniłem na Valvoline no i komunikat znikł. Po kolejnych 7 tys. km znów komunikat Low Engine Oil no więc nie pozostawiło to złudzeń że bierze około 2l na te 7 tys. Poczytałem różne zdania i opinie w internecie i jedyne słuszne rozwiązanie to remont (koszt od 5 tys. w górę) postanowiłem póki co jeździć i dolewać. Przy następnej wymianie oleju zrobiłem płukankę i znowu Volveline 5W40 . Olej jak znikał tak dalej znika więc postanowiłem coś z tym zrobić i zagłębiłem się w problematykę i odp. dlaczego może brać ten olej. Pierwsza myśl to z racji tego że jest to wtrysk bezpośredni to zbiera się dość spora ilość nagaru na zaworach oraz tłokach i zapychają - zapiekają się pierścienie olejowe. I tak przed kolejną wymianą oleju postanowiłem zakupić środek do czyszczenia z nagarów (koszt około 40 zł) i zgodnie z instrukcją na opakowaniu rozkręciłem dolot, wykręciłem świece i zaaplikowałem środek na każdy cylinder. Dodam zdjęcia ale sorry za jakość, robiłem kamerą endoskopową o dość słabej jakości.
powierzchnia tłoka przed
oraz po
Po skręceniu zrobiłem jakieś 2 tys km i zrobiłem płukankę + wymianę oleju (od poprzedniej wymiany wyszło standardowe 10 tys. ) zamontowałem również OCT czyli zbiornik na odmie który przechwytuje opary olejowe i dzięki temu nie zbiera się w kolektorze olej. Efekt po 5 tys. dolałem 0.5l oleju. Wynik w miarę zadowalający ale ... w tym roku postanowiłem puśc dalej i zająć się zaworami one też mogą być winne za konsumpcję oleju. Dość popularną metodą jest czyszczenie bez konieczności rozbierania głowic przy użyciu łupin z orzecha i tu pokaże wam parę zdjęć przed
w trakcie
oraz efekt po
dodam jeszcze filmik jak wygląda czyszczenie
https://youtu.be/VVWjGfNaVwI
dodatkowo poszło do czyszczenia: Przepustnica oraz klapy razem z przejściówka pomiędzy kolektorek dolotowym a głowicami. oraz po raz kolejny użyłem środka do czyszczenia na tłoki
po 5 tys. km nie zauważam ubytku oleju. Jak na razie koszty to około 500 zł (bez robocizny z racji iż robiłem to samemu)
-
- Lex Driver
- Posty: 521
- Rejestracja: 4 kwie 2015, o 20:44
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: WWA
- Kontakt:
Re: IS250 spalanie - zużycie oleju, przywrócenie sprawności
Ja dodam, że u ojca w GS 300 po zmianie samego oleju na amsoil 5w30 signature series tez spadło zużycie oleju.
Ale nie powiem. Bardzo fajny post.
Jak możesz to napisz jakiego środka użyłeś do czyszczenia nagarów.
A i ogólnie to 5w40 nie jest za „grubym” olejem do tego silnika?
Tam nie powinno być 5w30 ACEA A1/B1, A5/B5?
Ale nie powiem. Bardzo fajny post.
Jak możesz to napisz jakiego środka użyłeś do czyszczenia nagarów.
A i ogólnie to 5w40 nie jest za „grubym” olejem do tego silnika?
Tam nie powinno być 5w30 ACEA A1/B1, A5/B5?
-
- Lex user
- Posty: 27
- Rejestracja: 7 lis 2016, o 10:10
- Model Lexusa: IS250
- Skąd:: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: IS250 spalanie - zużycie oleju, przywrócenie sprawności
Racja drobna pomyłka z mojej strony. Ale 5W40 nie zaszkodzi, spotkałem się nawet praktyką w krajach cieplejszych klimatycznie że ASO stosują oleje 10W ale tematu oleju nie chcę tu rozwijać bo już jest masa dyskusji i innych wątków poświęconych temu tematowimuzz pisze:Ja dodam, że u ojca w GS 300 po zmianie samego oleju na amsoil 5w30 signature series tez spadło zużycie oleju.
Ale nie powiem. Bardzo fajny post.
Jak możesz to napisz jakiego środka użyłeś do czyszczenia nagarów.
A i ogólnie to 5w40 nie jest za „grubym” olejem do tego silnika?
Tam nie powinno być 5w30 ACEA A1/B1, A5/B5?
-
- Nowy lex user
- Posty: 5
- Rejestracja: 24 gru 2020, o 15:02
- Model Lexusa: GS
- Skąd:: Czeladź
- Kontakt:
Re: IS250 spalanie - zużycie oleju, przywrócenie sprawności
Panowie
moze gdzie to przeoczylem ale o jakich tu silnikach mowa? w tej kwestii zucycia oleju?
moze gdzie to przeoczylem ale o jakich tu silnikach mowa? w tej kwestii zucycia oleju?
-
- Nowy lex user
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 gru 2014, o 13:28
- Model Lexusa: is 250
- Skąd:: KLI
- Kontakt:
Re: IS250 spalanie - zużycie oleju, przywrócenie sprawności
w is 250 jest jeden silnik..
4gr-fse 2.5l v6
sprawa generalnie tyczy się silników z bezpośrednim wtryskiem.
pozdrawiam
4gr-fse 2.5l v6
sprawa generalnie tyczy się silników z bezpośrednim wtryskiem.
pozdrawiam
-
- Lex Master
- Posty: 2494
- Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Pol
- Kontakt:
Re: IS250 spalanie - zużycie oleju, przywrócenie sprawności
Sprawa dotyczy silnków 4gr przed liftem.pawiugp pisze:w is 250 jest jeden silnik..
4gr-fse 2.5l v6
sprawa generalnie tyczy się silników z bezpośrednim wtryskiem.
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości