Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bulgot?

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
ODPOWIEDZ
kazekat
Lex user
Posty: 59
Rejestracja: 23 wrz 2019, o 16:27
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bulgot?

Post autor: kazekat »

waldi pisze: 21 sty 2023, o 14:30 W swojej 430 sprawdziłem w sumie 4 układy wydechowe. Nie ruszałem tylko kolektorów z oryginalnymi katami. Ypipe miałem zgnity,tylne puchy to samo,rury rude . Jedynie rezonator był ok. Ale poszedł na stół,pocięty i pomierzony. No izrobiłem układ caly nowy. Swó Ypipe 54mm inny niż Ori,rezonator Turbo Works 300mm 2.5" puszki tylne przelot po 2.5" . Ależ to się darło jak Mustang na przelocie. Wolne obroty bulgot. Przyspieszanie ryk. Stałe obroty umiarkowana cisza. Niestety w przedziale 1800-2200rpm taki dron że głowe rozrywało.


 
No właśnie czy jest jakiś "magiczny" sposób by uniknąć tego "dorłna" przy tych 2000rpm ?
Czy jeśli robimy przelot to te auta tak poprostu mają?
Jechałem kiedyś z kumplem Chryslerem 300C Hemi 6.1 SRT... tak wiem że potwór z Ameryki  :biggrin2: ale jakoś tego buczenia nigdy nie było
 
kazekat
Lex user
Posty: 59
Rejestracja: 23 wrz 2019, o 16:27
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bulgot?

Post autor: kazekat »

Ja zrobiłem sobie w końcu wydech na klapach i niestety przy 2000rpm na otwartych buczenie jest okropne. Przy zamkniętych można pod kościół podjeżdżać. 
Trochę poczytałem o usuwaniu tego buczenia to podobno są takie specjalne "J-pipy" które wytłumiają określone częstotliwości.
Zastanawiam się czy założenie drugiej przepustnicy tam gdzie na czerwono zaznaczyłem na screenie w linku będzie imitowało taki J-pipe - w taki sposób by jedna była zamknięta a druga w tym czasie otwarta, bo na razie nie mam tam nic...
Jak jest tu ktoś co cokolwiek może powiedzieć o takim rozwiązaniu to bardzo chętnie wysłucham.

https://drive.google.com/file/d/1Y0o-vj ... sp=sharing
 
kazekat
Lex user
Posty: 59
Rejestracja: 23 wrz 2019, o 16:27
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bulgot?

Post autor: kazekat »

Biorąc pod uwagę częstotliwość buczenia, prędkość dźwięku w określonej temperaturze (w tym wypadku temperaturę gazów wylotowych) poprzez przesunięcie w fazie możemy uzyskać wygłuszenie przeszkadzającej nam częstotliwości dźwięku. 
Po obliczeniach wyszło u mnie że długość rury zwrotnej ma wynieść ok. 80cm. Tak więc zdecydowałbym się na dospawanie rury o tej długości na wydechu po przepustnicy.
Co myślicie?
Wątpię czy ktoś z forum bawił się w takie coś, ale może będe pierwszy - ciekawy jestem tego efektu.


Na testy wziąłem sobie głośnik do samochodu i puściłem dźwięk o tej samej częstotliwości to momentami faktycznie nie było słychać tego buczenia - wszystko zależało od tego jak dopasuje się faza dźwięku głośnika do fazy dźwięku z wydechu. Ciekawe doświadczenie....  :dance3: więc jest to realne... :)
 
Gs430usdm
Nowy lex user
Posty: 4
Rejestracja: 19 kwie 2023, o 21:54
Model Lexusa: GS 430 MK3
Skąd:: Wro
Kontakt:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bulgot?

Post autor: Gs430usdm »

Odświeżę temat, czy coś udało Wam się wymyśleć w kwestii sensownego rozwiązania i zarówno przyjaznego dla budżetu ? Ja myślę nad wsadzeniem 2x tłumik końcowy przelotowy z RM motors. Środkowy bez zmian. Ktoś próbował takie rozwiązanie ?
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bulgot?

Post autor: ledziu »

Gs430usdm pisze: 24 maja 2023, o 20:34 Odświeżę temat, czy coś udało Wam się wymyśleć w kwestii sensownego rozwiązania i zarówno przyjaznego dla budżetu ? Ja myślę nad wsadzeniem 2x tłumik końcowy przelotowy z RM motors. Środkowy bez zmian. Ktoś próbował takie rozwiązanie ?

 
Myślisz o bulgocie ? :-)
Gs430usdm
Nowy lex user
Posty: 4
Rejestracja: 19 kwie 2023, o 21:54
Model Lexusa: GS 430 MK3
Skąd:: Wro
Kontakt:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bulgot?

Post autor: Gs430usdm »

Tak, myślę o głębszym brzmieniu i "bulgocie" jeśli można tak to określić :D
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bulgot?

Post autor: ledziu »

No to "bulgotu" nie będzie :-)
Gs430usdm
Nowy lex user
Posty: 4
Rejestracja: 19 kwie 2023, o 21:54
Model Lexusa: GS 430 MK3
Skąd:: Wro
Kontakt:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bulgot?

Post autor: Gs430usdm »

ledziu pisze: 5 cze 2023, o 07:25 No to "bulgotu" nie będzie :-)

 
Poczytałem poprzednie posty i tak jak mówisz, to nie muscle car, ciężko będzie uzyskać bulgot.

A co jeśli wymienić tylne puchy na te ?
Flow X 2,25cala

W ogóle czy 2,25 cala (57mm) to oryginalna średnica jak przy wydechu OEM ? Nie mam możliwości zmierzenia w tej chwili. 
 
Zielony2
Nowy lex user
Posty: 6
Rejestracja: 29 sie 2019, o 13:08
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Olsztyn
Kontakt:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bulgot?

Post autor: Zielony2 »

Ja robię w LS430 wydech z kwasiaka od kolektorów, kolektory już mam, zostało owinąć bandażem i za tydzień mechanik mi wymieni. Reszte wydechu zrobi mi za miesiąc spawacz dr x-haust - wlecą srtumienice zamiast katów, rezonatory zostawiam seryjne, zastanawiam się nad tyłem czy dać puchy komorowe żeby nie było dyskomfortu podczas jazdy, czy przelotowe dać. Gdy w serii odpadł mi tylny przegnity tłumik to bulgotało i ryczało zajebiście, tak jak lubię. Kolega pospawał i dalej zgnilizna jeździ, ale ostatnio przegnił y-pipe i już nieładnie hałasuje i buczy, do tego wywaliło mi checka i na kompie wyszło że sprawność katów zbyt niska, moc ucięło od razu przez check engina :-( Zna ktoś magika co to wystroi żeby błędów nie było?
 
kazekat
Lex user
Posty: 59
Rejestracja: 23 wrz 2019, o 16:27
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bulgot?

Post autor: kazekat »

Ja i tak uważam że najlepsze rozwiązanie to klapki... chcesz jest głośne. Nie chcesz jest cicho.
Mam przelot na tylko dwóch katach ale się zastanawiam czy tego środkowego nie wywalić bo niby przelot a trochę jakby stłumiony ten dźwięk
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości