Co wybrać 2,0T czy 300H
- machony79
- Lex Driver
- Posty: 466
- Rejestracja: 30 sie 2020, o 15:22
- Model Lexusa: NX200t
- Skąd:: Katowice
- Kontakt:
Re: Co wybrać 2,0T czy 300H
7.1 sek. to naprawdę dobry wynik. Prowadzenie jak na każdego suva.Może dlatego prędkość została ograniczona elektronicznie do 200 km/h
Jeśli kupujący stawia na frajdę z jazdy to kupi 200T.Jeśli zaś na oszczędność to wybierze hybrydę.
Jeśli kupujący stawia na frajdę z jazdy to kupi 200T.Jeśli zaś na oszczędność to wybierze hybrydę.
-
- Lex Master
- Posty: 2501
- Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Pol
- Kontakt:
Re: Co wybrać 2,0T czy 300H
Tylko to jest tylko tabelka żeby można było przy piwku o czymś podyskutować Niestety nie oznacza ani skuteczności jazdy ani frajdy z jazdy/odczuć a co najgorsze w wielu przypadkach nie mówi o tym czy coś będzie szybsze czy wolniejsze.machony79 pisze:7.1 sek. to naprawdę dobry wynik..
- Krol
- Lex user
- Posty: 67
- Rejestracja: 2 mar 2021, o 22:34
- Model Lexusa: IS 300h
- Skąd:: Warszawa/3citi
- Kontakt:
Co wybrać 2,0T czy 300H
Jezdzilem NX i 200t i 300h.
Niestety, moim zdaniem NX generalnie nlabo jeździ niezaleznie czy to turbo czy hybryda. Może to kwestia zestrojenia zawieszenia, może faktu, że przesiadlem się z Forestera z turbiną. Jeździłem troszkę IS z turbo. Subiektywnie nie powalilo mnie na kolana. Można się pobawić ale jest to niestety kosztowne przy dystrybutorze. Wybrałem dla siebie 300h do codziennej jazdy, na razie przejechalem ok 2kkm w trasie, autostradzie, mieście i nie żałuję decyzji.
Ale to jest zawsze subiektywne odczucie. To Tobie ma w pierwszej kolejności auto pasować, Ty masz być zadowolony. Nie jest najwazniejsze kryterium, jeden patrzy na koszt przy dystrybutorze, inny na znaczek na masce, jeszcze inny na dźwięk silnika.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Niestety, moim zdaniem NX generalnie nlabo jeździ niezaleznie czy to turbo czy hybryda. Może to kwestia zestrojenia zawieszenia, może faktu, że przesiadlem się z Forestera z turbiną. Jeździłem troszkę IS z turbo. Subiektywnie nie powalilo mnie na kolana. Można się pobawić ale jest to niestety kosztowne przy dystrybutorze. Wybrałem dla siebie 300h do codziennej jazdy, na razie przejechalem ok 2kkm w trasie, autostradzie, mieście i nie żałuję decyzji.
Ale to jest zawsze subiektywne odczucie. To Tobie ma w pierwszej kolejności auto pasować, Ty masz być zadowolony. Nie jest najwazniejsze kryterium, jeden patrzy na koszt przy dystrybutorze, inny na znaczek na masce, jeszcze inny na dźwięk silnika.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Lex user
- Posty: 73
- Rejestracja: 10 gru 2010, o 22:21
- Model Lexusa: Kiedyś RX 400h a obecnie NX300h
- Skąd:: Łódzkie
- Kontakt:
Re: Co wybrać 2,0T czy 300H
Ja wcześniej jeździłem przez prawie 10 lat 400h i byłem bardzo zadowolony i z osiągów i z komfortu. Po przesiadce na 300h komfort ok osiągi trochę słabsze, spalanie mniejsze niż miałem w 400h a ogólnie... nie żałuję wyboru.
-
- Nowy lex user
- Posty: 5
- Rejestracja: 2 kwie 2021, o 20:07
- Model Lexusa: IS
- Skąd:: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Co wybrać 2,0T czy 300H
Ja też się dokopałem do "końca" internetu wiadomo YT recenzje, filmiki z przyśpieszeń itd.Będę chciał się przejechać obiema wersjami. Jest jedno ale co do spalania : zakładamy, że benzyna spala 5l więcej od hybrydy przy cenie paliwa nawet 6 zł daje to 300 zł więcej na 1000 km, licząc dalej rocznie wychodzi w moim przypadku 3 000. Uważam, że nie jest to jakaś znacząca kwota. Zresztą gdybym chciał postrzegać samochód jako oszczędne "wozidło" udał bym się do salonu marek na D lub na S i wybrał coś brzydkiego z LPG
-
- Nowy lex user
- Posty: 19
- Rejestracja: 7 kwie 2021, o 08:06
- Model Lexusa: IS 300h
- Skąd:: Wawa
- Kontakt:
Re: Co wybrać 2,0T czy 300H
Może nie wydaje się to dużą kwotą patrząc w skali tygodnia czy miesiąca, ale przy takim wyliczeniu (5 litrów na 100 km razy 6 zł) to na 100.000 km zaoszczędzisz 30.000 zł jeżdżąc hybrydą, a to już kwota nie do zlekceważenia, nawet jeśli zrobienie takiego przebiegu zajmie 5 lat. Ja kupując nowy samochód zawsze zakładam przebieg 100.000 km do sprzedaży, więc dla mnie wybór był prosty. Akurat IS zrobię zresztą pewnie więcej. Zresztą nie miałem wyboru, bo IS 200t dawno nie ma już nowych w salonach Lexusa. Jestem bardzo zadowolony z hybrydy. W mieście jeździ się nią dużo lepiej niż 200t i nie chodzi tylko o spalanie, ale i o elastyczność układu napędowego i momentalne odpychanie się spod świateł przez silnik elektryczny. W trasie też jeździ się bardzo dobrze.
-
- Lex user
- Posty: 57
- Rejestracja: 20 gru 2017, o 14:17
- Model Lexusa: IS 300H
- Skąd:: Łódź
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Co wybrać 2,0T czy 300H
Hybryda. Co tu pisać. Silnik to pancerna jednostka - debilo odporna. Skrzynia to samo. Zawieszenie takie samo jak 200t.Spekulant pisze:Jak w temacie co będzie lepsze, trwalsze?
Dodam ,że moje przebiegi to ok 10 tyś rocznie 50% miasto 50% trasy, nigdy nie jezdziłem hybrydą. Obecnie jet audi a6 2,0 tfsi 240 km 300NM i jestem zadowolony z dynamiki. Czy dynamika 300h będzie sporo mniejsza? Czy spalanie 2.0 T w średnim mieście zmieści się w 10-12 l a autostradą 150-170 ok 10 l ? Czy może hybryda, która nie będzie demonem prędkości również będzie fajnie jeździć i po mieście z pod świateł nie będzie wstydu? Na autostradach śmigam raczej ze stałą prędkością więc tempomat i np jazda przez 200 km z ww.prędkością. Jak z trwałością obu silników, skrzyń? Jakie spalanie hybrydy po mieście bawiąc się w jazdę o kropelce? Ogólnie co doradzicie ?
Kwestia odpowiedniego modelu i wyposażenia tym bardziej bym się sugerował. Kupisz biedę to będzie cię denerwować 200t jak i 300h.
- Krol
- Lex user
- Posty: 67
- Rejestracja: 2 mar 2021, o 22:34
- Model Lexusa: IS 300h
- Skąd:: Warszawa/3citi
- Kontakt:
Co wybrać 2,0T czy 300H
I co wybrałeś? Lex czy inna marka? Co przeważyło?
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
- Dawid0ss
- Lex Master
- Posty: 1776
- Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
- Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: Co wybrać 2,0T czy 300H
Osobiście bym wybrał hybrydę
- bezszelestnie przemierza miejski zgiełk
- jest mega cicha w środku
- imo bardzo dobra dostępność Nm na niskich obrotach (jeździłem ES300h, pomimo większej wagi auto bardzo dobrze reaguje na gaz)
- różnica mocy między tymi auta jest znikoma 223 vs 250 KM, do setki coś tam lepiej (chociaż to tylko "tabelki"), a powyżej 100 km/h imo nie będzie różnicy, bo to tylko 27KM (osobiście patrzę na rozkład NM a nie kuce), obejrzałem filmiki na YT, i jedno i drugie od 160-170 w górę już cierpi, więc szkoda siana i czasu na turbo
- i jestem gotów pokusić się o stwierdzenie, że IS300h będzie bardzo powtarzalnie startował - jeśli już komuś na tym zależy - właśnie dzięki dociążonej tylnej osi, nawet na śliskim
- meeega oszczędna
- robi lepsze wrażenie
- bezawaryjność
- bezcenny wjazd/wyjazd z parkingu podziemnego na elektryku only
Pzdr
- bezszelestnie przemierza miejski zgiełk
- jest mega cicha w środku
- imo bardzo dobra dostępność Nm na niskich obrotach (jeździłem ES300h, pomimo większej wagi auto bardzo dobrze reaguje na gaz)
- różnica mocy między tymi auta jest znikoma 223 vs 250 KM, do setki coś tam lepiej (chociaż to tylko "tabelki"), a powyżej 100 km/h imo nie będzie różnicy, bo to tylko 27KM (osobiście patrzę na rozkład NM a nie kuce), obejrzałem filmiki na YT, i jedno i drugie od 160-170 w górę już cierpi, więc szkoda siana i czasu na turbo
- i jestem gotów pokusić się o stwierdzenie, że IS300h będzie bardzo powtarzalnie startował - jeśli już komuś na tym zależy - właśnie dzięki dociążonej tylnej osi, nawet na śliskim
- meeega oszczędna
- robi lepsze wrażenie
- bezawaryjność
- bezcenny wjazd/wyjazd z parkingu podziemnego na elektryku only
Pzdr
-
- Nowy lex user
- Posty: 19
- Rejestracja: 7 kwie 2021, o 08:06
- Model Lexusa: IS 300h
- Skąd:: Wawa
- Kontakt:
Re: Co wybrać 2,0T czy 300H
IS 200t ma 245 KM, więc różnica jeszcze mniejsza. Do tego jest tam dość zamulony automat. Nie warte to wszystko koszmarnie wysokiego spalania w tej wersji i możliwych problemów z turbo.
W ES300h jest inny układ hybrydowy niż w IS300h, nowszej generacji, choć o podobnej mocy. Więc nie do końca możesz tak przekładać wrażenia z jazdy. Poza tym z resztą zgoda.
W ES300h jest inny układ hybrydowy niż w IS300h, nowszej generacji, choć o podobnej mocy. Więc nie do końca możesz tak przekładać wrażenia z jazdy. Poza tym z resztą zgoda.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości