Tuleje wahaczy

ODPOWIEDZ
heis
Lex user
Posty: 34
Rejestracja: 2 mar 2021, o 13:05
Model Lexusa: GS430 MK3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Tuleje wahaczy

Post autor: heis »

Cześć,

Dostałem informację, że tuleje przednich, dolnych wahaczy kończą żywot. Polecają wymienić całe wahacze na oryginalne ze względu na jakość zamienników. Poczytałem forum i rozumiem czemu tak.
Ale pomyślałem o poliuretanach. Czy tylko dla tych dwóch wahaczy wymiana na nie może poprawić prowadzeni przy większych prędkościach? Teraz tego prowadzenia w ogóle nie ma... Szukałbym czegoś jak najmiększego, żeby nie przełożyło się to na komfort jazdy po mieście. Możecie polecić jakieś konkretne produkty? Dużo można przeczytać o GT4, ale też mniej pozytywne komentarze...
vipowski
Lex user
Posty: 31
Rejestracja: 7 gru 2019, o 21:08
Model Lexusa: GS MK3 450H
Skąd:: WLKP
Kontakt:

Re: Tuleje wahaczy

Post autor: vipowski »

Z moich obserwacji wynika, ze zmiana cichych blokow na poli, daje wieksza (zdecydowanie odczuwalna) poprawe precyzji prowadzenia niz wymiana wszystkich pozostale tuleji razem. U siebie montowalem poliuretany strongflexa, glownie czerwone. Nie sprawdzily mi sie jedynie tuleje do mocowania stabilizatorow. Generalnie polecam!
heis
Lex user
Posty: 34
Rejestracja: 2 mar 2021, o 13:05
Model Lexusa: GS430 MK3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Tuleje wahaczy

Post autor: heis »

No i super. To zacznę właśnie od tulei wahacza dolnego.
Zajrzałem na stronę strongflexa i przy tulei przedniej dla tego wahacza mają informację:
"Tuleja występuje tylko w twardości 90ShA (kolor żółty), ponieważ oryginalna tuleja gumowa jest wykonana z twardej mieszanki gumy.
Zastosowanie tulei o twardości 80ShA (kolor czerwony) pogorszy prowadzenie samochodu względem oryginalnej tulei gumowej."
Rozumiem, że u siebie też taką masz. Generalnie bardzo zmniejszył się komfort jazdy po miejskich nierównościach?
vipowski
Lex user
Posty: 31
Rejestracja: 7 gru 2019, o 21:08
Model Lexusa: GS MK3 450H
Skąd:: WLKP
Kontakt:

Re: Tuleje wahaczy

Post autor: vipowski »

Przód żółty bo tylko taki był dostępny, tył czerwony. Oprócz dolnego wahacza, z przodu mam w poliuretanie też górny banan. Z tyłu, czerwone mocowanie sanek i przednie mocowania dyfra, duże, pionowe tuleje dyfra były niedostępne. Gość od regeneracji gum na wahaczach, dosyć obrazowo przekonywał mnie, że górny banan w gumie lepiej amortyzuje i jestem w stanie mu uwierzyć. Zmiana w prowadzeniu odczuwalna i zdecydowanie na plus, w komforcie nie zauważyłem żadnej różnicy. Podobno na drobnych nierównościach, takich jak bruk, auto na polibuszach sobie słabiej radzi. Natomiast w moim odczuciu GS na gumach, radzi sobie na bruku tak samo średnio.

Jak dla mnie są 3 wartościowe, mechaniczne modyfikacje, które można zrobić w 3GSie: Zawieszenie sanek i tuleje dolnego wahacza w poliuretanie, grubszy stabilizator (głównie z tyłu) i "upgrade" tylnych zacisków hamulcowych.
heis
Lex user
Posty: 34
Rejestracja: 2 mar 2021, o 13:05
Model Lexusa: GS430 MK3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Tuleje wahaczy

Post autor: heis »

Dzięki za podpowiedzi. Czytałem, że dolne wahacze przód i sanki obowiązkowo na poli. Po pierwszej jeździe 200km/h od razu chce się coś poprawić bo tragedia. Pomału będę to ogarniał.
Odnośnie tylnych hamulców. Jakie zaciski włożyłeś? Pasują plug and play?
W jakimś wątku czytałem, że Michalllw pisał o wymianie sterownika układu kierowniczego na taki z IS. Mechanicznie jest to samo a wymiana samego komputera poprawia prowadzenie. Kombinowałeś coś z tym?
vipowski
Lex user
Posty: 31
Rejestracja: 7 gru 2019, o 21:08
Model Lexusa: GS MK3 450H
Skąd:: WLKP
Kontakt:

Re: Tuleje wahaczy

Post autor: vipowski »

Z moich doświadczeń (i różnych wyczytanych opinii) seryjne, tylne zaciski w GS są słabe, lubią rdzewieć, zapiekać się, trzeba dobrze pilnować ich stanu albo skończy się z fioletową tarczą hamulcową jak ja...

Najczęstszą i chyba najlepszą modyfikacją z jaką się spotykałem "w internetach" jest wymiana zacisków na te z LS430 (Sumitomo, dwa tłoczki po 43mm). Używane zaciski można łatwo i tanio kupić, zamontowanie do GSa wymaga adapterów i lekkiego doszlifowania. Ja u siebie mam jedyny p&p, czyli tarcze i zaciski z ISFa (Brembo, dwa tłoczki 38mm). Przy czym w kraju są praktycznie niedostępne a na zagranicznych aukcjach kosztują chore pieniądze... fakt, że udało mi się je kupić i to w przyzwoitej cenie uważam za spore szczęście.
heis
Lex user
Posty: 34
Rejestracja: 2 mar 2021, o 13:05
Model Lexusa: GS430 MK3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Tuleje wahaczy

Post autor: heis »

Wymieniłem te tuleje, zapłaciłem za to majątek ale mam poliuretany Strongflexa w przednich dolnych wahaczach. I faktycznie prowadzenie poprawiło się. Nie tylko na autostradzie ale nawet w mieście. Na normalnej drodze nie jest głośniej, może trochę twardziej, przynajmniej jak porównuję przód z OEM tył. Ale GS nie jest miękki ogólnie.
Pojawił mi się za to problem. Po wymianie standardowo robiłem geometrię i wyszedł problem z katem WSZ. Nie reguluje się go. Jest poza normą o 11'. Na miejscu mechanik powiedział mi, że musze wymienić nową tuleję tylną dolnego wahacza z prawej strony na asymetryczną, dodatnią.
Spotkaliście się z czymś takim? Zapytałem od razu w Strongflex i nie mają takich produktów. W necie nigdzie też nie znalazłem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „GS mk3 2005-2012”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości