Strona 2 z 2

Re: Uszczelki do LS 430

: 6 gru 2021, o 10:41
autor: Raven377
skyglobe pisze:
ledziu pisze:Jak próbowali złożyć głowy na starych śrubach to szybciutko zmień warsztat.
Przecież napisał że kupił nowe śruby .

Niskich obrotów przyczyn może być kilka u mnie pomogło czyszczenie przepustnicy. Zrobisz samemu. Co do zestawu uszczelek i braku uszczelki pompy wody to ta występuje z nią, niemniej dziwi fakt że ASO nie wpadło na pomysł i nie zaproponowało uzupełnienia kompletu.
Pozdrawiam
Piłka jest po stronie warsztatu Mają doprowadzić temat do końca tylko nie za bardzo wiedzą jak stąd moje pytanie. Jak to zrobić ? Jest może jakiś wątek na ten temat ? Robiłeś to może ?

Re: Uszczelki do LS 430

: 6 gru 2021, o 22:27
autor: skyglobe
Przecież ukręcili stare i dopiero kupił nowe. Więc jak ktoś składa silnik na starych śr.głowy to co wie o składaniu silników ?

Odpowiem Ci. Nic nie wie.

Teraz chyba warsztat powinien zdiagnozować przyczynę a nie już kminić próbę przypudrowania jakiegoś problemu.[/quote]

Odpowiadać nie musiałeś, niemniej dzięki. Co do tej wiedzy nie byłbym aż tak radykalny. Temat w sumie rzeka powinni chociaż je zmierzyć , ale odpuśćmy bo zaraz zacznie się nawalanka bo klienci bo mechanicy złodzieje itd.
Nie to jest tematem wątku.

Z przepustnicą masz dwie możliwości
1. Druciarska: jakiś magiczny szuwaks typu intake cleaner zdejmujesz dolot odpalasz silnik psikasz i masz dobre samopoczucie. I tylko samopoczucie.
2. Demontaż przepustnicy: z tego co pamiętam wystarczy klucz 10 i jakieś szczypce do wężyków. Oczywiście uszczelka nowa. Wszystko oczyścić. Nawet benzyną ekstrakcyjną nie muszą to być magiczne płyny za pierdyliardy pieniądza. Są tam też podciśnienia i te kanalaliki też są do czyszczenia.
Inna sprawa że samochód masz na warsztacie i niech oddadzą sprawny skoro podjęli się naprawy
Pozdrawiam

Re: Uszczelki do LS 430

: 7 gru 2021, o 15:33
autor: Raven377
Samochód odebrany warunkowo ... dzisiaj przegoniłem go ... 100 km po trasie i na razie zachowuje się normalnie i trzyma obroty.. Zobaczymy jak będzie dalej.

Dzięki za info ... Wiem już jak to ogarnąć...

Re: Uszczelki do LS 430

: 7 gru 2021, o 21:30
autor: ledziu
skyglobe pisze:Odpowiadać nie musiałeś, niemniej dzięki
W sumie tak, to takie normalne stare śruby głowy i "podnoszenie" obrotów :ok:

Re: Uszczelki do LS 430

: 8 gru 2021, o 15:23
autor: Raven377
ledziu pisze:
skyglobe pisze:Odpowiadać nie musiałeś, niemniej dzięki
W sumie tak, to takie normalne stare śruby głowy i "podnoszenie" obrotów :ok:
Swoje za pazurami na pewno mają i nie wątpię w to. Ale mnie w poście nie chodziło o krytykę warsztatu bo mam swoje zdanie na ten temat. Bardziej interesują mnie techniczne aspekty sytuacji które mogą przydać całemu forum się na przyszłość. Dlatego zadam kilka pytań które mnie nurtują. Może ktoś dysponuje wiedzą tajemną i rozwieje moje wątpliwości.

1. Czy niewłaściwe ustawione luzy zaworowe (brak luzu) mogą powodować spadek kompresji ?
2. Czy niewłaściwie ustawione luzy zaworowe mogą powodować błąd czujnika położenia wału?
3. Czy kolejność podejmowanych działań w moim przypadku był właściwy
- kontrola cewek -ok,
- kontrola świec - do wymiany - brak skutku dalej nie pali na 2 cylindrach,
- pomiar kompresji - jedna strona 12 druga 9-6
- decyzja o demontażu głowic ,
- weryfikazja zaworów i gniazd - ok
- stwierdzona prawdopodobna przyczyna - praktyczny brak luzu na dwóch cylindrach.
- po złożeniu obroty jałowe na poziomie 500 niezależnie czy to benzyna czy lpg.

Można było chyba podejść do tego bez podnoszenia głowic i pchania się w koszty?

Dzięki za pomoc

Re: Uszczelki do LS 430

: 8 gru 2021, o 15:49
autor: muzz
1. Czy niewłaściwe ustawione luzy zaworowe (brak luzu) mogą powodować spadek kompresji ?

zawór chyba może się nie domykać a to może spowodować uciekanie ciśnienia z cylindra

2. Czy niewłaściwie ustawione luzy zaworowe mogą powodować błąd czujnika położenia wału?

raczej nie powinny

3. Czy kolejność podejmowanych działań w moim przypadku był właściwy
- kontrola cewek -ok,
- kontrola świec - do wymiany - brak skutku dalej nie pali na 2 cylindrach,
- pomiar kompresji - jedna strona 12 druga 9-6
- decyzja o demontażu głowic ,
- weryfikazja zaworów i gniazd - ok
- stwierdzona prawdopodobna przyczyna - praktyczny brak luzu na dwóch cylindrach.
- po złożeniu obroty jałowe na poziomie 500 niezależnie czy to benzyna czy lpg.
Można było chyba podejść do tego bez podnoszenia głowic i pchania się w koszty?

ja bym w pierwszej kolejności sprawdził właśnie świece i cewki, później luzy zaworowe, a na koniec łapałbym się za pomiar kompresji i demontaż głowicy...
oczywiście jakbym wiedział, że świece świeżo wymieniane to sprawdziłbym cewki a później luzy zaworowe...