Zakup NX 450h+

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu NX
ODPOWIEDZ
Ghotti
Lex Master
Posty: 1385
Rejestracja: 12 kwie 2021, o 04:06
Model Lexusa: 350h
Skąd:: mazowieckie
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: Ghotti »

Nie patrz ze dokładasz 30k bo 450h będzie droższa od 350h przy odsprzedaży ;) błędne podejście. Ja żałuje ze nie wziąłem 450h ale foto zdecydowałem się po pół roku od zamówienia założyć
350h omotenashi

26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
mcendrju
Lex user
Posty: 183
Rejestracja: 17 lip 2018, o 17:17
Model Lexusa: RX 300 (mk IV) | NX 350h AWD
Skąd:: Poznań
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: mcendrju »

marek2400 pisze: 21 lip 2023, o 16:34 Hej,

Do końca nie wiedziałem czy zadać to pytanie tu, czy jednak w temacie o 350h, no ale zadam je tu.
We wrześniu mam do odbioru Nx350h, po "starej cenie". Jest to hybryda, wiadomo.
Zastanawiam się, i tu jest pytanie do Was, czy warto zamiast tej 350h, nie dołożyć ~30k i nie kupić 450h (rocznego, bo tak to wygląda).
Generalnie na prądzie bym musiał przejechać ~10k kilometrów, żeby te 30 tysięcy się zwróciło (mam gdzie ładować to auto po. kosztach "domowych").

Dodam, że używam auta typowo w trybie mieszanym, średnio trasa 500km raz na miesiąc, troche jazdy miejskiej i podmiejskiej (te mógłbym to ogarniać na prądzie). , Raz-dwa razy w roku na wakacje autem.

Nie wiem czy warto zamiast nowego auta, mieć roczne i starsze (te do odbioru jest "po lifcie" MY2024, wiem, ze dużo się nie zmieniło btw).
Nigdy nie mialem czegoś takiego, że musze mieć "nowe".

Jako, że jeździcie 450h na co dzień, to może się wypowiecie, czy warto było dopłacać do tego plugin'a czy nie. Kusi mnie fakt, że jest to sensowny plugin, czyli bak paliwa nie jest mniejszy niż w 350h.
Jakie jest wasze zdanie ?

 
Ja tylko w czystych liczbach, za 30tys PLN przy aktualnej cenie benzyny takim NXem 350h to można przejechać z 66000 km zakładając 7l na 100 (to chyba tyle tutaj ludziom na forum wychodzi). Przelicz jeszcze raz ;) 
A co do zamiany to 450h na pewno szybszy, a czy bardziej ekonomiczny - to właśnie musisz sobie jeszcze raz przekalkulować :D

 
Aktualnie: RX 300 Business Plus [mk IV FL] @2022 | NX 350h Prestige Design + Tazuna + Premium @2023
Był: NX 200t Elite + Business + Black [mk I pre FL] @2017

NX 350h AWD Prestige + Design + Tazuna + Premium => zamówiony: 2.03.2023,
planowany odbiór: sierpień 2024,
produkcja rozpoczęta: 26.07.2023,
opuścił fabrykę: 4.08.2023,
w drodze (przypłynął do portu): 18.09.2023
u dealera 31.10.2023
odbiór: 21.11.2023
Apted
Lex user
Posty: 126
Rejestracja: 20 lis 2021, o 20:43
Model Lexusa: NX 450h+
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: Apted »

marek2400 pisze: 21 lip 2023, o 16:34 Hej,

Do końca nie wiedziałem czy zadać to pytanie tu, czy jednak w temacie o 350h, no ale zadam je tu.
We wrześniu mam do odbioru Nx350h, po "starej cenie". Jest to hybryda, wiadomo.
Zastanawiam się, i tu jest pytanie do Was, czy warto zamiast tej 350h, nie dołożyć ~30k i nie kupić 450h (rocznego, bo tak to wygląda).
Generalnie na prądzie bym musiał przejechać ~10k kilometrów, żeby te 30 tysięcy się zwróciło (mam gdzie ładować to auto po. kosztach "domowych").

Dodam, że używam auta typowo w trybie mieszanym, średnio trasa 500km raz na miesiąc, troche jazdy miejskiej i podmiejskiej (te mógłbym to ogarniać na prądzie). , Raz-dwa razy w roku na wakacje autem.

Nie wiem czy warto zamiast nowego auta, mieć roczne i starsze (te do odbioru jest "po lifcie" MY2024, wiem, ze dużo się nie zmieniło btw).
Nigdy nie mialem czegoś takiego, że musze mieć "nowe".

Jako, że jeździcie 450h na co dzień, to może się wypowiecie, czy warto było dopłacać do tego plugin'a czy nie. Kusi mnie fakt, że jest to sensowny plugin, czyli bak paliwa nie jest mniejszy niż w 350h.
Jakie jest wasze zdanie ?


 
Nad czy tu są zastanawiać, warunek czy masz gdzie lądować. Jazeli tak brać 450h+
 
:LEXUS: NX450h+
Omotenashi + Luxury
marek2400
Nowy lex user
Posty: 5
Rejestracja: 21 lip 2023, o 16:15
Model Lexusa: nx350h
Skąd:: Poznan
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: marek2400 »

Głównie jest to używane auto vs nowe, czy szybszy mi robi różnicę - absolutnie nie, 350h mi wystarczy. W sensie liczyłem na jakieś argumenty za szczerze mówiąc, po za rzecz jasna oszczędnością na paliwie.
Awatar użytkownika
marek_wasowicz
Lex user
Posty: 129
Rejestracja: 22 cze 2022, o 18:09
Model Lexusa: NX 450h+
Skąd:: małopolskie
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: marek_wasowicz »

Poprzednicy napisali argumenty za, ale podsumuje jako użytkownik 450h+
- ekonomika ( jeżdżę głównie po mieście, więc tylko na prądzie, mam fotowoltaike )
- Moc i dynamika ( jeździłem 350h i mam 450h+ dynamika plugina bez porównania lepsza )
- większą wartość przy odsprzedaży ( to oczywiście zweryfikuje rynek za kilka lat )
-większy zasięg ogólny ( nawet jak spalisz całą benzynę, masz jeszcze energię z akumulatora .Poza tym zawsze możesz zacząć na prądzie, później po skończeniu energii jechać na benzynie w trybie ładowania, naładować baterię i po skończeniu benzyny dalej jechać na pradzie)
- pompa ciepła w pluginie, w 350h zwykłe ogrzewanie i klima ( od razu ciepłe powietrze w zimie i chłodne w lecie )
- 450h+ jest cięższa, według mnie to wpływa na lepsze trzymanie się drogi w zakrętach ( oczywiście to nie jest niski samochód więc jest trochę inaczej niż w sedanach, kombi a tym bardziej coupe )
- w lecie możesz stać z włączoną klimatyzacją nawet kilka godzin i nie zapłacisz mandatu za uruchomiony silnik spalinowy :-)
- plugin zawsze z napędem na 4 koła, teraz już pojawiły się 350h z napędem tylko na przód
 
 
 
Awatar użytkownika
Proggy
Lex user
Posty: 91
Rejestracja: 8 paź 2022, o 11:06
Model Lexusa: NX
Skąd:: Poznań
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: Proggy »

marek_wasowicz pisze:Poprzednicy napisali argumenty za, ale podsumuje jako użytkownik 450h+
- ekonomika ( jeżdżę głównie po mieście, więc tylko na prądzie, mam fotowoltaike )
- Moc i dynamika ( jeździłem 350h i mam 450h+ dynamika plugina bez porównania lepsza )
- większą wartość przy odsprzedaży ( to oczywiście zweryfikuje rynek za kilka lat )
-większy zasięg ogólny ( nawet jak spalisz całą benzynę, masz jeszcze energię z akumulatora .Poza tym zawsze możesz zacząć na prądzie, później po skończeniu energii jechać na benzynie w trybie ładowania, naładować baterię i po skończeniu benzyny dalej jechać na pradzie)
- pompa ciepła w pluginie, w 350h zwykłe ogrzewanie i klima ( od razu ciepłe powietrze w zimie i chłodne w lecie )
- 450h+ jest cięższa, według mnie to wpływa na lepsze trzymanie się drogi w zakrętach ( oczywiście to nie jest niski samochód więc jest trochę inaczej niż w sedanach, kombi a tym bardziej coupe )
- w lecie możesz stać z włączoną klimatyzacją nawet kilka godzin i nie zapłacisz mandatu za uruchomiony silnik spalinowy :-)
- plugin zawsze z napędem na 4 koła, teraz już pojawiły się 350h z napędem tylko na przód
 
 
 
A jak dlugo Ci laduje ? Z tego co kojarze chyba dosc dlugo ? Wiec totalnie odpada autokonsumpcja ? Jesli robisz dziennie okolo 50-60 km czy ladowanie codzienne nie jest uciazliwe ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Marslo
Lex user
Posty: 129
Rejestracja: 9 paź 2022, o 15:22
Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
Skąd:: Wlkp
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: Marslo »

Zanim kolega @marek wasowicz odpowie podziele sie swoim doswiadczeniem. Zony auto laduje codziennie , w okresie kwiecien - pazdziernik z paneli PV( w pozostalych miesiacach rowniez, jesli tylko produkcja paneli PV jest wystarczajaca po powrocie do domu), w okresie zimowym tansza nocna taryfa. Mysle , ze nie bedzie dalekie od prawdy jesli  przyjme, ze 50-60% pradu pochodzi z wlasnej produkcji pradu, pozostala czesc to ladowania nocne w tanszej taryfie, ale nie prowadze szczegolowego rejestru.
Latem auto zuzywa na 50-60 km codziennych jazd ok 8,5-9 kwh pradu, zima na ten sam dystans  potrzeba ok 50 % wiecej pradu. Czas ladowania zima jest wiec rowniez 50 % dluzszy.
Zeby go skrocic kupilismy ladowarke Zaptec, ktora na zabezpieczniu 24 A laduje ok 5-5,5 kWh na godzine . Latwo policzyc ile trwa ladowanie latem i zima. Fakt, trzeba codziennie ladowac, ale jak sie jezdzi prawie za darmo to dosc latwo znalezc motywacje;).
Na ladowarce 230 V dostarczanej z autem mozna uzyskac maksymalnie 2,3 kW na godzine i wtedy ladowanie trwa tak dlugo, ze slonce zdazy zajsc;) , szczegolnie wiosna i jesienia.
Gdyby zwiekszyc zabezpiecznie do 32 A to mozna uzyskac pelne  6,6 kW na godzine i skrocic ladowanie.  U nas wymagaloby to wymiany przewodow na 4 mm2 od tablicy do ladowarki, obecnie jest 2,5 mm2 , takie jest zdanie elektryka, ktory instalowal ladowarke. 
Mz jesli tylko finanse i warunki lokalowe pozwalaja warto kupic 450h+.
Po ok 10100 km zuzycie paliwa wynosi 3,5 l plus 22,6 kWh/100km , 2/3 jazdy lokalne 1/3 dluzsze trasy, w tym autostrada. Plus przyjemnosc jazdy autem z napedem elektrycznym w codziennym uzytkowaniu. Wieksza moc , lepsze przyspieszenie i cisza - to kolejne argumenty za ta wersja.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Apted
Lex user
Posty: 126
Rejestracja: 20 lis 2021, o 20:43
Model Lexusa: NX 450h+
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: Apted »

marek2400 pisze: 21 lip 2023, o 16:34 Hej,

Do końca nie wiedziałem czy zadać to pytanie tu, czy jednak w temacie o 350h, no ale zadam je tu.
We wrześniu mam do odbioru Nx350h, po "starej cenie". Jest to hybryda, wiadomo.
Zastanawiam się, i tu jest pytanie do Was, czy warto zamiast tej 350h, nie dołożyć ~30k i nie kupić 450h (rocznego, bo tak to wygląda).
Generalnie na prądzie bym musiał przejechać ~10k kilometrów, żeby te 30 tysięcy się zwróciło (mam gdzie ładować to auto po. kosztach "domowych").

Dodam, że używam auta typowo w trybie mieszanym, średnio trasa 500km raz na miesiąc, troche jazdy miejskiej i podmiejskiej (te mógłbym to ogarniać na prądzie). , Raz-dwa razy w roku na wakacje autem.

Nie wiem czy warto zamiast nowego auta, mieć roczne i starsze (te do odbioru jest "po lifcie" MY2024, wiem, ze dużo się nie zmieniło btw).
Nigdy nie mialem czegoś takiego, że musze mieć "nowe".

Jako, że jeździcie 450h na co dzień, to może się wypowiecie, czy warto było dopłacać do tego plugin'a czy nie. Kusi mnie fakt, że jest to sensowny plugin, czyli bak paliwa nie jest mniejszy niż w 350h.
Jakie jest wasze zdanie ?

 
Jak kupkujesz smartfona z wyższej półki to patrzysz czy się zwróci, kupując TV z wyższej półki patrzysz czy się zwrócić... Mnie sie zwróciło kilka razy po weselu... Masz gdzie ładować ? Bież 450h+ nie masz gdzie bież 350h.
:LEXUS: NX450h+
Omotenashi + Luxury
Awatar użytkownika
marek_wasowicz
Lex user
Posty: 129
Rejestracja: 22 cze 2022, o 18:09
Model Lexusa: NX 450h+
Skąd:: małopolskie
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: marek_wasowicz »

Proggy pisze: 22 lip 2023, o 12:31
marek_wasowicz pisze:Poprzednicy napisali argumenty za, ale podsumuje jako użytkownik 450h+
- ekonomika ( jeżdżę głównie po mieście, więc tylko na prądzie, mam fotowoltaike )
- Moc i dynamika ( jeździłem 350h i mam 450h+ dynamika plugina bez porównania lepsza )
- większą wartość przy odsprzedaży ( to oczywiście zweryfikuje rynek za kilka lat )
-większy zasięg ogólny ( nawet jak spalisz całą benzynę, masz jeszcze energię z akumulatora .Poza tym zawsze możesz zacząć na prądzie, później po skończeniu energii jechać na benzynie w trybie ładowania, naładować baterię i po skończeniu benzyny dalej jechać na pradzie)
- pompa ciepła w pluginie, w 350h zwykłe ogrzewanie i klima ( od razu ciepłe powietrze w zimie i chłodne w lecie )
- 450h+ jest cięższa, według mnie to wpływa na lepsze trzymanie się drogi w zakrętach ( oczywiście to nie jest niski samochód więc jest trochę inaczej niż w sedanach, kombi a tym bardziej coupe )
- w lecie możesz stać z włączoną klimatyzacją nawet kilka godzin i nie zapłacisz mandatu za uruchomiony silnik spalinowy :-)
- plugin zawsze z napędem na 4 koła, teraz już pojawiły się 350h z napędem tylko na przód
 
 


 
A jak dlugo Ci laduje ? Z tego co kojarze chyba dosc dlugo ? Wiec totalnie odpada autokonsumpcja ? Jesli robisz dziennie okolo 50-60 km czy ladowanie codzienne nie jest uciazliwe ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro


 
Autkonsumpcja jest jak najbardziej możliwa.Kupiłem dodatkową ładowarkę i przy natężeniu prądu 20A daje to 4,3 kW na godzinę. Maksymalnie naładujesz ok 15,5 kW więc wychodzi niewiele powyżej 3 godzin. Nawet licząc, że masz 80% ( mam jeszcze na starych zasadach ) do wykorzystania z fotowoltaiki ładując poza godzinami kiedy ona działa to dalej się opłaca.
 

No i trudno się nie zgodzić z @Apted
Lexus to już ta półka cenowa kiedy przestaję się "opłacać"
Tutaj już się płaci za rzeczy "niewymierne".
 
Marslo
Lex user
Posty: 129
Rejestracja: 9 paź 2022, o 15:22
Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
Skąd:: Wlkp
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: Marslo »

Zasieg na pradzie naszego NX zbliza sie nieuchronnie do 90 km ;)
 
 
Załączniki
IMG_5329.png
IMG_5329.png (33.63 KiB) Przejrzano 408 razy
ODPOWIEDZ

Wróć do „Lexus NX”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości