Zakup NX 450h+
-
- Nowy lex user
- Posty: 13
- Rejestracja: 4 kwie 2023, o 00:37
- Model Lexusa: NX 450h+
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: Zakup NX 450h+
Ja rozważam oddanie mojego NX (leasing na 3 lata, zakończenie umowy 2026-03-01). Piszę tutaj tak trochę z głupia frant, bo jeszcze w pełni nie przemyślałem tej decyzji, ale jeżeli ktoś byłby zainteresowany to pociągnę temat.
-
- Lex Master
- Posty: 1389
- Rejestracja: 12 kwie 2021, o 04:06
- Model Lexusa: 350h
- Skąd:: mazowieckie
- Kontakt:
Re: Zakup NX 450h+
Cześć, z ciekawości jak dajecie buta w 450h to też się odzywa silnik przez wysokie obroty od eCVT? Czy panuje kompletna cisza w samochodzie ?
350h omotenashi
26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
-
- Lex user
- Posty: 129
- Rejestracja: 9 paź 2022, o 15:22
- Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
- Skąd:: Wlkp
- Kontakt:
Re: Zakup NX 450h+
Niestety, to jest cos , co mnie negatywnie zaskoczyło.
Przy ostrym dodaniu gazu auto glosno” wyje”, duzo glosniej, niz w moim RX 450H 4 gen. Dotad nie rozumialem o co ludziom chodzi kiedy pisza, ze hybrydowe Lexusy „ wyja” , teraz juz rozumiem;)
Nauczylem sie nie dodawac mocno gazu na autostradzie i plynnie przyspieszac , bo to jest naprawde nieprzyjemna przypadlosc.
Na plus duza elastycznosc ukladu napedowego od dolu, przyspieszenie 80-120 jest doskonale, a dzwiek silnika bardzo przyjemny, nawet lepiej brzmi , niz w moim RX. Chyba nawet lepiej sie zbiera od RX. To zasluga mz stosunkowo duzej pojemnosci silnika wolnossacego i dobrego zgrania zespolu napedowego.
W ub tygodniu opiekowalismy sie wnuczkami w Wawie i jezdzilem prawie wylacznie w trybie HV na benzynie, srednie spalanie w miescie 8,4 l , zimno bylo, krotkie dystanse.
Na autostradzie na zimowkach do 9 l .
Zasieg na bateriach spadl do 82 km ( max latem ok 92 km). Srednie spalanie po prawie 15 tys km 3,7 l plus 22,2 kWh , troche zaklocone bo to juz drugi zimny sezon na tym dystansie ( odbior wrzesien 22).
Sadze, ze to co widzielismy po roku tj 3,5 l i 22,2 kWh utrzyma sie jako stala srednia przy naszej strukturze jazd ( 2/3 na pradzie).
Niestety prad w rozliczeniu rocznym Enei duzo drozszy, niz sie spodziewalem. Oczywiscie najlepiej ladowac z paneli PV, ale teraz auto zuzywa ok 25 kWh/ 100 km i przy cenie przekraczajacej 1,2pln za kWh brutto daje to rownowartosc prawie 5 l benzyny. Ciagle mniej , niz na silniku spalinowym , ale roznica sie zmniejsza . A szykuja sie podwyzki cen pradu do ok 1,65 za kWh. Na szczescie od wiosny przejdziemy znowu na ladowanie ze slonca.
Tak czy inaczej po 15 mcach zona jest bardzo zadowolona ze swojego 450h+ a ja juz odliczam dni do dobioru RX z tym samym napedem, zapewne koniec stycznia/ poczatek lutego sie przesiade.
Licze, ze wycie bedzie mniejsze , niz w NX dzieki lepszemu wyciszeniu.
Rozpisalem sie przy porannej kawce;).
Przy ostrym dodaniu gazu auto glosno” wyje”, duzo glosniej, niz w moim RX 450H 4 gen. Dotad nie rozumialem o co ludziom chodzi kiedy pisza, ze hybrydowe Lexusy „ wyja” , teraz juz rozumiem;)
Nauczylem sie nie dodawac mocno gazu na autostradzie i plynnie przyspieszac , bo to jest naprawde nieprzyjemna przypadlosc.
Na plus duza elastycznosc ukladu napedowego od dolu, przyspieszenie 80-120 jest doskonale, a dzwiek silnika bardzo przyjemny, nawet lepiej brzmi , niz w moim RX. Chyba nawet lepiej sie zbiera od RX. To zasluga mz stosunkowo duzej pojemnosci silnika wolnossacego i dobrego zgrania zespolu napedowego.
W ub tygodniu opiekowalismy sie wnuczkami w Wawie i jezdzilem prawie wylacznie w trybie HV na benzynie, srednie spalanie w miescie 8,4 l , zimno bylo, krotkie dystanse.
Na autostradzie na zimowkach do 9 l .
Zasieg na bateriach spadl do 82 km ( max latem ok 92 km). Srednie spalanie po prawie 15 tys km 3,7 l plus 22,2 kWh , troche zaklocone bo to juz drugi zimny sezon na tym dystansie ( odbior wrzesien 22).
Sadze, ze to co widzielismy po roku tj 3,5 l i 22,2 kWh utrzyma sie jako stala srednia przy naszej strukturze jazd ( 2/3 na pradzie).
Niestety prad w rozliczeniu rocznym Enei duzo drozszy, niz sie spodziewalem. Oczywiscie najlepiej ladowac z paneli PV, ale teraz auto zuzywa ok 25 kWh/ 100 km i przy cenie przekraczajacej 1,2pln za kWh brutto daje to rownowartosc prawie 5 l benzyny. Ciagle mniej , niz na silniku spalinowym , ale roznica sie zmniejsza . A szykuja sie podwyzki cen pradu do ok 1,65 za kWh. Na szczescie od wiosny przejdziemy znowu na ladowanie ze slonca.
Tak czy inaczej po 15 mcach zona jest bardzo zadowolona ze swojego 450h+ a ja juz odliczam dni do dobioru RX z tym samym napedem, zapewne koniec stycznia/ poczatek lutego sie przesiade.
Licze, ze wycie bedzie mniejsze , niz w NX dzieki lepszemu wyciszeniu.
Rozpisalem sie przy porannej kawce;).
Ostatnio zmieniony 6 gru 2023, o 07:46 przez Marslo, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Lex Master
- Posty: 1389
- Rejestracja: 12 kwie 2021, o 04:06
- Model Lexusa: 350h
- Skąd:: mazowieckie
- Kontakt:
Re: Zakup NX 450h+
Dzieki daj znać jak RX w tym napędzie za 2,5 roku zmienię swojego 350h na 450h NX lub RX właśnie
350h omotenashi
26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
-
- Lex user
- Posty: 75
- Rejestracja: 15 maja 2022, o 12:40
- Model Lexusa: NX
- Skąd:: Rzeszów
- Kontakt:
-
- Lex Master
- Posty: 1389
- Rejestracja: 12 kwie 2021, o 04:06
- Model Lexusa: 350h
- Skąd:: mazowieckie
- Kontakt:
Re: Zakup NX 450h+
Az tak pilny temat nie jest, a jakbym miał brać rx to tylko cooper kolor. 450h też miały obsuwy z tego co widziałem i się też prawie rok produkowały
350h omotenashi
26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
- marek_wasowicz
- Lex user
- Posty: 129
- Rejestracja: 22 cze 2022, o 18:09
- Model Lexusa: NX 450h+
- Skąd:: małopolskie
- Kontakt:
Re: Zakup NX 450h+
Ja napiszę jakie są moje odczucia.Jak silnik benzynowy jest zimny, to komputer nie pozwala mu wejść na zbyt wysokie obroty i jest miło i cicho.Jak silnik jest rozgrzany to myślę,że nie ma różnicy między 450h+ , a 350h. Oczywiście w trybie EV cisza totalna.Tylko lekki szum od strony kół. Ja akceptuję ten dźwięk silnika, bo nie ma lagów przy przyspieszaniu tak jak w skrzyniach z przełożeniami.Oprócz tego nauczyłem się ten dźwięk zmniejszać poprzez umiejętne operowanie gazem. No i oczywiście o wszystkim zapominam gdy auto przyśpiesza. Dynamika i elastyczność w pełnym zakresie prędkości robi wrażenie.
-
- Lex Master
- Posty: 1389
- Rejestracja: 12 kwie 2021, o 04:06
- Model Lexusa: 350h
- Skąd:: mazowieckie
- Kontakt:
Re: Zakup NX 450h+
mówie o przypadku kiedy jest w 100% naładowany
350h omotenashi
26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
- marek_wasowicz
- Lex user
- Posty: 129
- Rejestracja: 22 cze 2022, o 18:09
- Model Lexusa: NX 450h+
- Skąd:: małopolskie
- Kontakt:
Re: Zakup NX 450h+
Chyba się nie zrozumieliśmy.Samochód w trybie elektrycznym nie używa silnika spalinowego tylko elektryczne, więc jest cichutko.To o czym pisze to tryb hybrydowy, taki sam jak masz u siebie.Nie ma tu znaczenia naładowanie baterii.
-
- Lex Master
- Posty: 1389
- Rejestracja: 12 kwie 2021, o 04:06
- Model Lexusa: 350h
- Skąd:: mazowieckie
- Kontakt:
Re: Zakup NX 450h+
Ok, ale rozumiem iż tryb EV działa przez te 70-80 ~~ km ciągle? nie włącza się w ogóle spalinówka nawet jak dajemy 0-100km/h ?
350h omotenashi
26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości