[IS200]zmiana fitrów i oleju.

User avatar
IgoR_KilleR
Lex user
Posts: 262
Joined: 3 Oct 2010, o 10:00
Model Lexusa: Is 200
Contact:

[IS200]zmiana fitrów i oleju.

Post by IgoR_KilleR »

Niedługo czekają mnie wydatki eksploatacyjne. Jaki olej najlepiej zastosować do IS200? Za filtrami jakich firm się rozglądać?
tomekb
Lex Master
Posts: 2610
Joined: 21 Sep 2010, o 17:07
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Skąd:: Sosnowiec, Będzin
Location: Sosnowiec, Będzin
Contact:

Re: [IS200]zmiana fitrów i oleju.

Post by tomekb »

olej castrol slx 5w-30 ok 32 PLN litr filtr oleju moze byc filtrona
User avatar
IgoR_KilleR
Lex user
Posts: 262
Joined: 3 Oct 2010, o 10:00
Model Lexusa: Is 200
Contact:

Re: [IS200]zmiana fitrów i oleju.

Post by IgoR_KilleR »

Cholernie drogie te oleje, polskie nie dają rady?
w moim poprzednim aucie stosowałem Lotos, a koszty był małe. Nie znam się, dlatego mogę nie dostrzegać różnic miedzy wysokiej jakości olejem, a tanim polskim, zatem mi ją wskażcie.
slovly
Lex user
Posts: 135
Joined: 21 Sep 2010, o 17:32
Model Lexusa: IS 200
Location: Kraków, Tarnów
Contact:

Re: [IS200]zmiana fitrów i oleju.

Post by slovly »

Ja kupiłem na allegro MOBIL 1 ESP 5W-30 FORMULA, 4 sztuki po 30zł/litr

Jak podjechałem do sklepu to gość sciągnął z półki i dał mi butelki z naklejoną ceną 45zł ;)

Teoretycznie różnią się spełnianiem kryteriów API/ACEA.
The sky is the limit
User avatar
Rici
Administrator
Posts: 1012
Joined: 15 Sep 2010, o 18:30
Model Lexusa: 3GS
Skąd:: Polska
Contact:

Re: [IS200]zmiana fitrów i oleju.

Post by Rici »

Kiedyś czytałem bardzo interesującą rozmowę na innym forum motoryzacyjnym na temat "jaki olej"? Wypowiadał się tam gość pracujący w laboratorium chemicznym gdzie są sprawdzane produkty przed dopuszczeniem do sprzedaży w Polsce. Jak sobie przypomnę gdzie to było to wkleję to na forum, w każdym razie pisał że oprócz różnic lepkości między firmowymi olejami to cała reszta (jak np w Castrol Magnatec jakieś drobinki osiadające na metalu) to jedna wielka ściema. Pisał że od paru lat badają te same oleje tylko hasła i opakowania się zmieniają. :?
Image
User avatar
Ralfx
Lex Master
Posts: 1542
Joined: 3 Oct 2010, o 03:56
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS200]zmiana fitrów i oleju.

Post by Ralfx »

Ja jeżdżę obecnie na Castrol Edge 10 W 60 . To na jakim oleju jeździć powinieneś jest uwarunkowane tym jaki styl jazdy preferujesz. Ja muszę mieć olej który po W ma dość wysoką liczbę 50 lub 60 ponieważ mój silnik często ogląda wysokie obroty.

Według przyjętych norm SAE lepkość oleju oznaczają liczby od 0 do 60, przy czym 6-stopniowa skala „W” (zima) od 0W do 25W określa, przy jakiej temperaturze lepkość zmienia się na tyle, że olej gęstnieje do takiego stanu, kiedy uruchomienie silnika staje się niemożliwe.

W praktyce przedstawia się to się to następująco:
- dla klasy lepkości 0W, temperatura ta wynosi - 30°C do - 35°C,
- 5W - 25 do - 30°C, - olej syntetyczny
- 10W - 20 do - 25°C, - olej syntetyczny lub półsyntetyczny
- 15W - 15°C do - 20°C, - olej półsyntetyczny lub mineralny
- 20W - 10°C do - 15°C, - olej mineralny
- 25W - od -10°C do 0°C. - olej mineralny

Drugi człon skali (skala 5 stopniowa, 20, 30, 40, 50 i 60) określa wytrzymałość oleju, czyli zachowania wszystkich właściwości w zakresie wysokich temperatur, czyli 100°C i 150°C.

Indeks lepkości syntetycznych olejów silnikowych zwiera się od 0W do 10W, gdzie często oleje 10W są wytwarzane również jako półsyntetyczne. Oleje oznaczane jako 15W i wyżej są z reguły olejami mineralnymi.

Nie można mieszać oleju syntetycznego z mineralnym, a jeśli- to z półsyntetycznym.
Nie należy również stosować olejów syntetycznych do starszych silników z dużym przebiegiem kilometrów eksploatowanych dotąd na oleju mineralnym (wiem że to raczej mało którego właściciela Lexusa dotyczy ale warto to wiedzieć). Wlany olej syntetyczny może w tym przypadku wyrządzić sporo szkód, ponieważ zawarte w nim komponenty myjące i czyszczące rozpuszczą nagromadzone zanieczyszczenia i nagary, które zanieczyszczą elementy silnika.
W większości stosowanymi obecnie olejami są oleje syntetyczne zapewniające znacznie lepszą ochronę ruchomych elementów silnika i jego chłodzenie niż oleje mineralne. Mają też większe zdolności rozczepiania tworzących się w wyniku procesu spalania cząstek stałych, które łatwiej wychwytywane są przez układy filtrujące.

Mam nadzieje że na coś sie to przyda :) Pozdrawiam
Image Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
User avatar
IgoR_KilleR
Lex user
Posts: 262
Joined: 3 Oct 2010, o 10:00
Model Lexusa: Is 200
Contact:

Re: [IS200]zmiana fitrów i oleju.

Post by IgoR_KilleR »

Dzięki Ralfx, bardzo pożyteczny post.
U mnie problem wygląda tak, że nie wiem na jakim oleju jeździła kobita od której to auto kupiłem, nie ma też żadnej przewieszki w komorze silnika, jaki zatem olej wybrać? Czy przy zmianie istotne jest to czym silnik smarowany był wcześniej tak jak ma to miejsce przy dolewce, czy też mogę wybrać dowolny?
User avatar
Ralfx
Lex Master
Posts: 1542
Joined: 3 Oct 2010, o 03:56
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS200]zmiana fitrów i oleju.

Post by Ralfx »

Ciężka sprawa ale myślę że półsyntetyk będzie rozsądny. Chyba że masz możliwość to spróbuj złapać kontakt i się dowiedzieć.
Image Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
User avatar
luxus
Lex Driver
Posts: 687
Joined: 21 Sep 2010, o 17:03
Model Lexusa: IS200 2GS300 2GS430
Skąd:: JAWORZNO-ŚLĄSK
Location: JAWORZNO-ŚLĄSK
Contact:

Re: [IS200]zmiana fitrów i oleju.

Post by luxus »

Polecam CASTROL EDGE SPORT 10W 60
GDYBY BÓG PREFEROWAŁ PRZEDNI NAPĘD TO WSZYSCY CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH...
User avatar
Ralfx
Lex Master
Posts: 1542
Joined: 3 Oct 2010, o 03:56
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS200]zmiana fitrów i oleju.

Post by Ralfx »

luxus wrote:Polecam CASTROL EDGE SPORT 10W 60
Też korzystam. Nie da sie do niczego przyczepić :) chociaż zobaczymy co będzie jak zima przyjdzie i będzie -30, mogą być problemy z zakręceniem rano :P

Polecam też Mobil 1 5W50 Rally Formula. Jeździłem 2 lata na nim Hondą. Przy dużych mrozach zawsze odpalało na dotyk, silnik dobrze znosił duże obroty, nie przegrzewał się nigdy.
Image Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
Post Reply

Return to “IS mk1 1998-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest