IS300 skrzynia AT A650E - szarpie na obrotach 2-3 tys.
Posted: 29 Aug 2022, o 13:31
Witam, w IS300 AT (2002 r. przebieg 320 tys, olej w skrzyni od 2 lat wymieniany statycznie co 15 tys. km, filtr oleju 4 lata temu zmieniany).
Od 2 miesięcy w czasie bardzo jednostajnej jazdy na obrotach 2,3-2,8 (60-90 km/h) pojawiają się bardzo krótkie ale mocne szarpnięcia (jak by odcięcie napędu). Wyeliminowałem wypadanie zapłonów, problemy z przepustnicą, wystrojenie LPG - dzieje się tak na Pb jak i na LPG.
Przypuszczam, że problem będzie w skrzyni biegów, choć ta na pełnej piździe działa pięknie do samej odcinki na każdym biegu, choć w trybie manualnym zmienia biegi z raczej mocnym szarpnięciem.
Dodam, że od 1,5 roku skrzynia jeździ na "podkręconym" ciśnieniu pracy - zawór regulujący na mechatronice przekręcony z pozycji 1 na 3.
Czy może to być problem ze zbyt niskim ciśnieniem oleju na niskich obrotach lub przycinającym się elektrozaworem - na razie brak błędów w kompie. Jak zdiagnozować padającą pompę oleju a jak elektrozawory.
dzięki za wszelkie sugestie - za jakiś czas będę wyciągał mechatronikę i profilaktycznie czyścił elektrozawory i oczywiście wrócę do fabrycznych ustawień ciśnienia pracy skrzyni.
Od 2 miesięcy w czasie bardzo jednostajnej jazdy na obrotach 2,3-2,8 (60-90 km/h) pojawiają się bardzo krótkie ale mocne szarpnięcia (jak by odcięcie napędu). Wyeliminowałem wypadanie zapłonów, problemy z przepustnicą, wystrojenie LPG - dzieje się tak na Pb jak i na LPG.
Przypuszczam, że problem będzie w skrzyni biegów, choć ta na pełnej piździe działa pięknie do samej odcinki na każdym biegu, choć w trybie manualnym zmienia biegi z raczej mocnym szarpnięciem.
Dodam, że od 1,5 roku skrzynia jeździ na "podkręconym" ciśnieniu pracy - zawór regulujący na mechatronice przekręcony z pozycji 1 na 3.
Czy może to być problem ze zbyt niskim ciśnieniem oleju na niskich obrotach lub przycinającym się elektrozaworem - na razie brak błędów w kompie. Jak zdiagnozować padającą pompę oleju a jak elektrozawory.
dzięki za wszelkie sugestie - za jakiś czas będę wyciągał mechatronikę i profilaktycznie czyścił elektrozawory i oczywiście wrócę do fabrycznych ustawień ciśnienia pracy skrzyni.