Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu NX
vki
Lex user
Posty: 121
Rejestracja: 28 lis 2021, o 21:28
Model Lexusa: NX 350h
Skąd:: Legnica
Kontakt:

Re: Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Post autor: vki »

Jaki olej zamówiłeś ?
Ghotti
Lex Master
Posty: 1389
Rejestracja: 12 kwie 2021, o 04:06
Model Lexusa: 350h
Skąd:: mazowieckie
Kontakt:

Re: Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Post autor: Ghotti »

Ten ori Toyota
350h omotenashi

26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
Apted
Lex user
Posty: 127
Rejestracja: 20 lis 2021, o 20:43
Model Lexusa: NX 450h+
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Post autor: Apted »

Ja na pierwszy przegląd dostarczyłem: Filtr kabinowy MANN-FILTER FP 22 032 - 130 zł, Olej silnikowy Millers Oils XF Premium 0W16 5L - 179 zł. Oczywiście w niesmak serwisowi było i wciskali kit o gwarancji, po rozmowie odpuścili i zmienili zdanie...
:LEXUS: NX450h+
Omotenashi + Luxury
Ghotti
Lex Master
Posty: 1389
Rejestracja: 12 kwie 2021, o 04:06
Model Lexusa: 350h
Skąd:: mazowieckie
Kontakt:

Re: Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Post autor: Ghotti »

Właśnie oleju jeszcze nie zamówiłem i myślę czy 0w16 czy 0w20
350h omotenashi

26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
Apted
Lex user
Posty: 127
Rejestracja: 20 lis 2021, o 20:43
Model Lexusa: NX 450h+
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Post autor: Apted »

Ghotti pisze: 31 mar 2024, o 09:55 Właśnie oleju jeszcze nie zamówiłem i myślę czy 0w16 czy 0w20

 
Cytat z instrukcji obsługi:
"Silnik samochodu jest fabrycznie napełniony olejem o lepkości SAE 0W-16, zapewniającym najniższe zużycie paliwa i dobre własności rozruchowe w niskich temperaturach. Jeżeli olej SAE 0W-16 nie jest dostępny, można zastosować olej SAE 0W-20. Jednak podczas kolejnej wymiany oleju powinien zostać zastąpiony olejem SAE 0W-16."
:LEXUS: NX450h+
Omotenashi + Luxury
Awatar użytkownika
machony79
Lex Driver
Posty: 467
Rejestracja: 30 sie 2020, o 15:22
Model Lexusa: NX200t
Skąd:: Katowice
Kontakt:

Re: Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Post autor: machony79 »

Ghotti pisze: 31 mar 2024, o 09:55 Właśnie oleju jeszcze nie zamówiłem i myślę czy 0w16 czy 0w20

 
Zależy od producenta. Każda marka ma inne lepkości w 40 i 100'
Np.Amsoil to gruby olej i 0W20 ma lepkości jak inne marki 5W30.
Z kolei Eneos X-Prime 0W20 ma lepkość jak 0W16. 
STOP HYBRID GO SMOG
vki
Lex user
Posty: 121
Rejestracja: 28 lis 2021, o 21:28
Model Lexusa: NX 350h
Skąd:: Legnica
Kontakt:

Re: Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Post autor: vki »

Ghotti pisze: 31 mar 2024, o 09:55 Właśnie oleju jeszcze nie zamówiłem i myślę czy 0w16 czy 0w20

 
Lepkość - określa łatwość przepływu oleju przy określonej temperaturze. Im wyższa lepkość tym większy opór wewnętrzy, czyli ciecz wolniej płynie.Gęstość - to określenie ciężaru właściwego i nie ma wiele wspólnego z lepkością oleju. (np. porównanie oleju do wody.  Woda ma wyższą gęstość od oleju silnikowego, a ma znacznie niższą lepkość od oleju silnikowego w temp. Pokojowej).Lepkość olejów dostępnych na rynku oznaczana jest według norm Stowarzyszenia Inżynierów Samochodowych (SAE). Klasyfikacja olejów dzieli się na zimowe (opisywane liczbami i literą „W”) oraz letnie (opisywane samymi liczbami).Obecnie używa się olejów wielosezonowych – na opakowaniach można znaleźć dwie liczby oddzielone literą „W”. Pierwsza oznacza klasę zimową i płynność oleju w niskich temperaturach – dla przykładu olej 0W-20 znacznie szybciej rozprowadza się po silniku w niskich temperaturach niż 5W30, co przekłada się na mniejsze zużycie elementów silnika przy rozruchu oraz pomaga obniżyć zużycie paliwa. Druga liczba (po „W”) oznacza klasę letnią – im wyższa jest cyfra po literze „W”, tym olej jest bardziej lepki w wysokich temperaturach. Oznacza to, że film olejowy jest grubszy, ma większą wytrzymałość, ale wraz ze wzrostem lepkości wzrastają opory wewnętrzne w silniku, co może powodować spadek mocy, wzrost zużycia paliwa i czasu rozprowadzenia oleju przy pracy „szarpanej” silnika benzynowego hybrydy. Dodatkowo oleje o wyższych lepkościach gorzej chłodzą silnik.W kontekście prawidłowego rozprowadzenia oleju po silniku równie ważna jest jego pompowalność.Pompowalność niskotemperaturowa MRV - określa ona z jakimi oporami olej może przepływać przez kanały olejowe w silniku w niskiej temperaturze. Testy laboratoryjne symulują takie warunki, które pozwalają skonfrontować właściwości oleju z wymaganiami stawianymi przez konstruktora silnika.Lepkość wysokotemperaturowa HTHS, mierzona przy 150 °C.  Niższa lepkość wysokotemperaturowa to mniejsze zużycie paliwa. Wyższa lepkość zapewnia lepszą ochronę przed tarciem półsuchym a więc zużyciem, ale za cenę większego zużycia paliwa i spadku mocy.Aby zapobiec negatywnym skutkom obniżania lepkości HTHS w miejscach gdzie występują bardzo wysokie naciski jak pomiędzy krzywką rozrządu a popychaczem stosuje się w oleju zaawansowane pakiety aktywnych dodatków przeciwzużyciowych, które reagując odpowiednio z powierzchniami trącymi tworzą bardzo wytrzymały film smarny. Dzięki tym dodatkom możemy znacznie zmniejszyć lepkość HTHS bez niekorzystnego wpływu na żywotność silnika, a tym samym zmniejszając opory wewnętrzne, zwiększając moc, oszczędność paliwa i dodatkowo poprawić chłodzenie tłoków i pierścieni.Warto wspomnieć o tym, że różnice w zachowaniu oleju ujawniają się tak naprawdę dopiero po jakimś czasie, wraz ze wzrostem temperatury. Zaraz po zalaniu go do silnika nie są one widoczne, stąd początkowo można odnieść wrażenie, że olej o takiej lub innej lepkości tak samo dobrze działa w przypadku danego silnika. Nie jest to prawda. Wyższa temperatura to szybsza utrata właściwości przez olej silnikowy (przyspieszone utlenianie). Utlenianie oleju pogarsza parametry smarne i pompowalność oleju. Proces ten prowadzi do zagęszczenia oleju jak i zakwaszania oleju, podnoszenia się jego liczby kwasowej i generowania szlamów, które mogą osadzać się na elementach silnika czy w kanałach olejowych. Ostatniemu zjawisku sprzyja z kolei nitrowanie oleju. Jest to niepożądany stan, który wskazuje na nasycenie oleju związkami tlenków azotu. Ich reakcja z węglowodorami, będącymi w składzie oleju silnikowego, powoduje powstawanie azotanów organicznych. Ma to destrukcyjny wpływ na działanie dodatków uszlachetniających w oleju, które są stopniowo niwelowane. Z tego względu bardzo ważne jest stosowanie olejów o parametrach jakościowych i lepkościowych dokładnie takich, jakie przewidział producent samochodu.W układzie hybrydowym silnik spalinowy często się wyłącza i włącza, ponadto w większości hybryd uzyskuje on wsparcie ze strony napędu elektrycznego. To z jednej strony dobrze dla niego, bo pod względem mechanicznym może być mniej obciążony. Wiążą się z tym jednak trzy podstawowe problemy:– w ruchu miejskim silnik spalinowy w układzie hybrydowym jest często wyłączany i włączany, to mniejszy kłopot. Rzecz w tym, że nierzadko niemal natychmiast po uruchomieniu silnik spalinowy wchodzi na wysokie obroty i podlega wysokim obciążeniom;– silnik spalinowy, który uzyskuje wsparcie ze strony napędu elektrycznego, wolniej się rozgrzewa, a w wielu wypadkach – zwłaszcza w ruchu miejskim – pozostaje ciągle niedogrzany;– do oleju w silniku, który jest wielokrotnie wyłączany i uruchamiany, dostaje się paliwo, także zawarte w nim szkodliwe dla oleju biododatki.Silnik spalinowy gdy włącza się – czy to podczas ruszania spod świateł, czy wtedy, gdy rozpoczynamy wyprzedzanie i wciskamy mocno gaz, natychmiast po uruchomieniu, bez najmniejszej zwłoki wchodzi na wysokie obroty i poddawany jest obciążeniu. Olej silnikowy o klasie lepkości np. 0W30, ma wyższą lepkość niż 0W16 i potrzebuje więcej czasu na dotarcie do odległych punktów smarowania silnika. To może być pół sekundy, sekunda – niby niedługo, ale w sytuacji, gdy silnik pracuje pod obciążeniem, to niedopuszczalne. Dlatego specjalistyczne oleje do napędów hybrydowych (praca silnika „szarpana) mają klasę lepkości 0W-20, 0W-16, a nawet 0W-8! Dzięki swojej płynności szybciej docierają do punktów smarowania.Przyjmując powyższe i to że Lexus nx to samochód do spokojnej, komfortowej jazdy, a nie samochód sportowy czy wół roboczy, powinniśmy lać olej taki jaki przewidział producent czyli 0W16 (patrz instrukcja). Nie wykorzystywać auta jak wózka sklepowego. Dobrze też skrócić okresy pomiędzy wymianami oleju.
MDU
Lex user
Posty: 183
Rejestracja: 23 cze 2022, o 12:13
Model Lexusa: NX350h
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Post autor: MDU »

Witam Pytanie z innej beczki
Jaki jest koszt wymiany kół w ASO + koszt przechowywania w tym sezonie ?
Czy  ktoś   może  się  podzielić   informacją  ?
 
 
plmilmar
Nowy lex user
Posty: 5
Rejestracja: 27 sty 2024, o 16:14
Model Lexusa: NX350h
Skąd:: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Post autor: plmilmar »

MDU pisze: 3 kwie 2024, o 11:36 Witam Pytanie z innej beczki
Jaki jest koszt wymiany kół w ASO + koszt przechowywania w tym sezonie ?
Czy  ktoś   może  się  podzielić   informacją  ?
 
 


 
240 wymiana i 200 przechowywanie - ASO Lubin - super serwis + czekoladki i woda  oraz  długopisy :)
 
 
vki
Lex user
Posty: 121
Rejestracja: 28 lis 2021, o 21:28
Model Lexusa: NX 350h
Skąd:: Legnica
Kontakt:

Re: Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Post autor: vki »

plmilmar pisze: 3 kwie 2024, o 18:27
MDU pisze: 3 kwie 2024, o 11:36 Witam Pytanie z innej beczki
Jaki jest koszt wymiany kół w ASO + koszt przechowywania w tym sezonie ?
Czy  ktoś   może  się  podzielić   informacją  ?
 
 



 
240 wymiana i 200 przechowywanie - ASO Lubin - super serwis + czekoladki i woda  oraz  długopisy :)
 
 

 
Różnie to bywa. Przypadek kolegi właściciela Lexusa.
Zostawił w serwisie Lexusa w miejscowości X koła na przechowanie. Kiedy przyjechał na wymianę sezonową kół okazało się, że felgi posiadają na powierzchni ślady jakby ktoś w pobliżu spawał. Powiedział, że zostawił im koła w super stanie a zakładają mu jakieś podniszczone obręcze. Powiedzieli mu, że takie zostawił. Już nie trzyma w serwisie.
Ja nie jestem przeciwnikiem zostawiania na przechowanie kół , to tylko taka "foto" przestroga dla innych, żeby nie zabolało jak kolegę. 
 
ODPOWIEDZ

Wróć do „Lexus NX”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości