Krzywe zawieszenie oraz wibracje NX 350H
Posted: 7 Aug 2024, o 13:55
Witajcie kochani, mój post kieruje do was jako speców. Odebrałem w kwietniu nowego NXa 350H - z elektroniką wszystko ok ale grubszym tematem jest mechanika tego auta.
To moja 3 hybryda więc raczej wiem jak się tym jeździ. Wiadomo, że żadna hybryda nie chodzi idealnie aksamitnie i czasami przy przejściach na elektrykę czy przy dołączaniu silnika zdarzy się lekkie, miękkie szarpnięcie. Jednak w moim aucie , które ma juz 8 tys km i było dotarte wzorowo zdarza się to coraz częsciej. Do tego czasami podczas delikatnego przyspieszania w zakresie 40-60 km/h kiedy silnik prracuje na ok 1200 obr czuje jakby auto lekko wibrowało, potem to ustaje. Nie wiem czy to kwestia docierania jeszcze czy coś się dzieje, czy też taka specyfika tego modelu. Jeżdzę spokojnie. Jak to wygląda u was? Zona ma UX i nie ma czegoś takiego, w moim poprzednim RXie tez to nie wystepowało.
Druga rzecz to w moim aucie ( i w niektórych waszych pewnie również ) jest nierówne zawieszenie - tzn jedna strona jest wyżej od drugiej. Jestem przeczulony po RXie z pneumatyką dlatego to zauważyłem i pomierzyłem. Różnica to 8mm czyli de facto dopuszczalna przez producenta. Problem jest generalnie szeroko znany w Toyocie , do tego stopnia że jeden ze sprzedawców pomierzyl nowe samochody w salonie i wyszło ze połowa jest na którąś stronę przechylona. W lexusie ktoś opisał kiedyś ten problem na forum na przykładzie nowego ISa z 2018 roku. Rok walczyl w serwisie aż wymieniono mu wszystkie sprężyny, okazało się że były różnej długości od nowości....
Generalnie pochodziłem sobie po dwóch salonach i pooglądałem nowe NXy i bardzo łątwo stwierdzić, że kilka również nie trzymało poziomu. Wystarczy włozyć pięść między nadkola z jednej i drugiej strony i od razu to czuć. Wiem może ta chałupnicza metoda ale się sprawdza. Na dodatek mój sąsiad również ma identycznego NXa jak mój i poprosiłem go o pomiar, patrzył na mnie jak na głupka ale tez mu wyszła różnica. Ja dam spokój ale uważam że taki producent powinien zwracać na to większa uwagę a jak to wygląda u was?
Pozdrawiam
To moja 3 hybryda więc raczej wiem jak się tym jeździ. Wiadomo, że żadna hybryda nie chodzi idealnie aksamitnie i czasami przy przejściach na elektrykę czy przy dołączaniu silnika zdarzy się lekkie, miękkie szarpnięcie. Jednak w moim aucie , które ma juz 8 tys km i było dotarte wzorowo zdarza się to coraz częsciej. Do tego czasami podczas delikatnego przyspieszania w zakresie 40-60 km/h kiedy silnik prracuje na ok 1200 obr czuje jakby auto lekko wibrowało, potem to ustaje. Nie wiem czy to kwestia docierania jeszcze czy coś się dzieje, czy też taka specyfika tego modelu. Jeżdzę spokojnie. Jak to wygląda u was? Zona ma UX i nie ma czegoś takiego, w moim poprzednim RXie tez to nie wystepowało.
Druga rzecz to w moim aucie ( i w niektórych waszych pewnie również ) jest nierówne zawieszenie - tzn jedna strona jest wyżej od drugiej. Jestem przeczulony po RXie z pneumatyką dlatego to zauważyłem i pomierzyłem. Różnica to 8mm czyli de facto dopuszczalna przez producenta. Problem jest generalnie szeroko znany w Toyocie , do tego stopnia że jeden ze sprzedawców pomierzyl nowe samochody w salonie i wyszło ze połowa jest na którąś stronę przechylona. W lexusie ktoś opisał kiedyś ten problem na forum na przykładzie nowego ISa z 2018 roku. Rok walczyl w serwisie aż wymieniono mu wszystkie sprężyny, okazało się że były różnej długości od nowości....
Generalnie pochodziłem sobie po dwóch salonach i pooglądałem nowe NXy i bardzo łątwo stwierdzić, że kilka również nie trzymało poziomu. Wystarczy włozyć pięść między nadkola z jednej i drugiej strony i od razu to czuć. Wiem może ta chałupnicza metoda ale się sprawdza. Na dodatek mój sąsiad również ma identycznego NXa jak mój i poprosiłem go o pomiar, patrzył na mnie jak na głupka ale tez mu wyszła różnica. Ja dam spokój ale uważam że taki producent powinien zwracać na to większa uwagę a jak to wygląda u was?
Pozdrawiam