Wyciek z regulatora faz rozrządu silnik V8 3UZ-FE

Post Reply
S600
Lex user
Posts: 49
Joined: 29 Jul 2018, o 09:27
Model Lexusa: GS430 MK3
Skąd:: Mazowieckie
Contact:

Wyciek z regulatora faz rozrządu silnik V8 3UZ-FE

Post by S600 »

Witam,
Pacjent to Lexus GS 430 mk3 z 2006 roku.
Podczas wymiany rozrządu okazało się, że oprócz cieknących simmeringów na wałkach, olej sączy się również z regulatora faz rozrządu (koła VVT-i).
Mam pytanie: czy ktoś z forumowiczów miał okazję korzystać z usług regeneracji kół w firmie Mehenker.com z siedzibą w Rzeszowie?
Zgodnie z informacjami na ich stronie, regeneracja obejmuje:
-Wymianę uszczelnień
-Czyszczenie mechanizmu
Całość usługi wyceniają na 999zł za sztukę.
Nowe, oryginalne koła to wydatek rzędu 2150 zł za sztukę (po rabacie),
Czy ktoś z Was ma doświadczenie z wymianą tych uszczelnień lub zlecał regenerację w tej firmie? Będę wdzięczny za wszelkie opinie i porady.
Przemo200
Nowy lex user
Posts: 8
Joined: 10 Feb 2015, o 19:35
Model Lexusa: Gs430
Skąd:: Toruń
Location: Warszawa(okolice)
Contact:

Re: Wyciek z regulatora faz rozrządu silnik V8 3UZ-FE

Post by Przemo200 »

Cześć, mam ten sam problem i zastanawiałem się czy oddać tej firmie. Doświadczenie z tą firmą mam tylko z nowymi kołami do BMW 🙂
Tu znalazłem rozwiązanie dużo tańsze.
Cieknie z oringu (3mm grubości i 78mm srednicy) na allegro (ważne żeby olejoodporny był)
Warto wymienić uszczelkę zaślepki z przodu nr. 90210-25002 (10 zł) Znalazłem filmik instrukcji jak w USA to naprawia.
Koszt naprawy samemu 100 zł / regeneracja 2 szt 2000zl / nowe 4000 zł .
Ja spróbuje zrobić samemu i dam znać 🙂

[YouTube] https://youtu.be/oTScj0V0rm4?si=xh79KrySFEpxUfhm[/YouTube]
Attachments
IMG_2990.png
IMG_2990.png (76.13 KiB) Viewed 843 times
Last edited by Przemo200 on 26 Apr 2025, o 11:06, edited 1 time in total.
muzz
Lex Driver
Posts: 527
Joined: 4 Apr 2015, o 20:44
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Contact:

Re: Wyciek z regulatora faz rozrządu silnik V8 3UZ-FE

Post by muzz »

1000 zł to jest razem z rozebraniem całości i demontażem z samochodu?
za jedno czy dwa?
wydaje mi się, że to jest gruba cena...
koła wystarczy rozebrać, wymienić oring i złożyć...
fakt, że pracy przy tym jest trochę ale 1000 zł to chyba przeginka...
fakt, że 3-4 lata temu ale płaciłem za to chyba +/- 1/3 tej ceny...
to nie rocket science...
tutaj nic poza wymianą oringu nie trzeba robić...
polecam obejrzeć: https://www.youtube.com/watch?v=oTScj0V0rm4
patol
Lex user
Posts: 40
Joined: 7 Oct 2018, o 22:57
Model Lexusa: GS430 MK3
Skąd:: Świdnica
Contact:

Re: Wyciek z regulatora faz rozrządu silnik V8 3UZ-FE

Post by patol »

Zastanawiam się czy nie lepiej całego regulatora wymienić bo to chyba dokładnie chodzio to: 13050-50011 ?
Robię i tak zamówienie z amayama, więc nawet koszt przesyłki niewiele mi wzrośnie a cena chyba jest śmieszna w porównaniu do regeneracji (nie wspomnę już o nowym z ASO) ~ $170.
Co jeszcze przy okazji można wymienić niedużym kosztem? Wiadomo uszczelka pokrywy zaworów i świec. Ale coś jeszcze?

PS
Są jakieś widoczne objawy podczas jazdy związane z nieszczelnością wariatora?
Przemo200
Nowy lex user
Posts: 8
Joined: 10 Feb 2015, o 19:35
Model Lexusa: Gs430
Skąd:: Toruń
Location: Warszawa(okolice)
Contact:

Re: Wyciek z regulatora faz rozrządu silnik V8 3UZ-FE

Post by Przemo200 »

Olej leci po pasku rozrządu i go degraduje. Warto wymienić przy operacji.
Post Reply

Return to “GS mk3 2005-2012”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests