Page 1 of 1
Praca układu hybrydowego NX350h
Posted: 31 Jan 2025, o 20:16
by szymonvader
Cześć, jestem posiadaczem Lexusa NX350h (2023) oraz Rav 4 (2022) oba w wersji AWD. Z perspektywy moich obserwacji mam pewne uwagi odnośnie pracy układu w Lexusie, mianowicie w Toyocie każde ruszenie (bez wciskania pedału w podłogę) jest ruszaniem na prądzie najpierw napęd na wszystkie koła, później przechodzi na przód i po osiągnięciu prędkości lub pod górę dołącza spalinę. W lexusie wygląda to zupełnie inaczej tam nawet jak dotnę gaz do odrazu uruchamia się spalina a po chwili przechodzi na EV i za chwilę znowu dołącza spalinę. Toyota również łągodniej dołącza spalinę w czasie jazdy na EV w lexusie czuć lekkie szarpnięcie.
Toyota ma przebieg ok 50k lexus połowę tego. Czy u Was praca układu wygląda podobnie? Zastanawiam się czy odwiedzić ASO czy poprostu ten typ tak ma.
Podpowiecie?
Pozdrawiam
Re: Praca układu hybrydowego NX350h
Posted: 3 Feb 2025, o 14:17
by zeus_LM
350h mam w LMie z przebiegiem 13 tys. km i przełączanie się pomiędzy EV, hybrydą i czystą spalinówką jest praktycznie niezauważalne. Dopiero kiedy mocno wcisnę pedał, to rozpoznaję po dźwięku.
Jeśli chodzi o kolejność wykorzystania, to na zimnym najczęściej działa jednocześnie spalinówka i elektryk, ale samochód rozpędza prądem, a dopiero później dołącza spalinowy w zależności od prędkości i mocy wciskania pedału gazu. Po rozgrzaniu już rusza na samym prądzie przy delikatnym obchodzeniu się z pedałem gazu.
Re: Praca układu hybrydowego NX350h
Posted: 9 Feb 2025, o 22:48
by szymonvader
Dokładnie tak samo działa mi rav4 awd, NX startuje odrazu na benzynie i elektrykach nawet przy muśnięciu gazu…ale za to częściej po drodze odłącza spalinę. Chyba trzeba będzie się umówić do serwisu na kontrole tego.
Re: Praca układu hybrydowego NX350h
Posted: 21 Feb 2025, o 00:37
by Bocciann
szymonvader wrote: ↑31 Jan 2025, o 20:16
Cześć, jestem posiadaczem Lexusa NX350h (2023) oraz Rav 4 (2022) oba w wersji AWD. Z perspektywy moich obserwacji mam pewne uwagi odnośnie pracy układu w Lexusie, mianowicie w Toyocie każde ruszenie (bez wciskania pedału w podłogę) jest ruszaniem na prądzie najpierw napęd na wszystkie koła, później przechodzi na przód i po osiągnięciu prędkości lub pod górę dołącza spalinę. W lexusie wygląda to zupełnie inaczej tam nawet jak dotnę gaz do odrazu uruchamia się spalina a po chwili przechodzi na EV i za chwilę znowu dołącza spalinę. Toyota również łągodniej dołącza spalinę w czasie jazdy na EV w lexusie czuć lekkie szarpnięcie.
Toyota ma przebieg ok 50k lexus połowę tego. Czy u Was praca układu wygląda podobnie? Zastanawiam się czy odwiedzić ASO czy poprostu ten typ tak ma.
Podpowiecie?
Pozdrawiam
Różnice, które zauważasz, mogą wynikać z różnic w oprogramowaniu i charakterystyce układów napędowych w Lexusie i Toyocie, mimo że oba są z grupy Toyoty. Lexus może mieć bardziej "sportowe" nastawienie do łączenia napędu spalinowego z elektrycznym, co może powodować szarpnięcia czy szybsze włączenie silnika spalinowego. Jeśli różnice są wyraźne i czujesz, że coś jest nie tak, warto odwiedzić ASO, szczególnie, że Lexus jest młodszy. Możliwe, że jest to kwestia regulacji.
Re: Praca układu hybrydowego NX350h
Posted: 23 Mar 2025, o 13:51
by Alex53
Hey, I've had the same thing with my Lexus NX350h. That small jerk when it shifts to gas is a bit of a pain. In my case, it was just how this model acts. Maybe it's good to check with the service center to be sure all is fine.
