RX400h 2006 Kalibracja hybrydy
Posted: 4 Mar 2025, o 13:18
Witam,
Czy ktoś mógłby pomóc w kwestii kalibracji układu hybrydowego?
Stan baterii wydaje się być w porządku – auto potrafi przejechać na napędzie elektrycznym do 2 km przy prędkości 50 km/h na tempomacie. Problem polega na tym, że hybryda działa w sposób nieprzewidywalny. Czasami po uruchomieniu samochodu wszystko funkcjonuje poprawnie – przyspiesza płynnie na elektryku, wyłącza silnik spalinowy – ale niestety jest to loteria. Zazwyczaj silnik spalinowy włącza się przy minimalnym dodaniu gazu, a tryb elektryczny działa niemal wyłącznie przy bardzo niskich prędkościach i bez wciskania pedału gazu.
Dodatkowo, podczas normalnej jazdy napęd elektryczny włącza się i wyłącza w nieregularnych odstępach. Przykładowo, przy prędkości 50 km/h na desce rozdzielczej co sekundę lub dwie pojawia się informacja o włączeniu elektryka, po czym niemal natychmiast znika.
Próbowałem przeprowadzić kalibrację według następujących kroków:
1. Rozgrzewam auto.
2. Na postoju wyłączam wszystkie odbiorniki (światła, klimatyzację, radio itp.).
3. Wciskam pedał gazu i hamulca, wrzucam bieg „D” i czekam 30–35 sekund.
4. Wyłączam auto i przestawiam bieg na „P”.
5. Czekam 5 sekund.
6. Włączam zapłon w trybie „READY”.
7. Naciskam gaz do momentu, aż silnik się uruchomi, po czym puszczam pedał i czekam.
Problem polega na tym, że w niektórych przypadkach silnik wyłączał się po około 10 sekundach, ale hybryda nadal nie działała poprawnie. Obecnie, gdy próbuję ponownie wykonać kalibrację, silnik zazwyczaj w ogóle się nie wyłącza. Czasami gaśnie po około 1:20–1:30 min, ale w większości przypadków działa nieprzerwanie.
Podłączyłem samochód pod Techstream – brak jakichkolwiek błędów.
Czy ktoś miał podobne doświadczenia lub wie, co można jeszcze sprawdzić? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Czy ktoś mógłby pomóc w kwestii kalibracji układu hybrydowego?
Stan baterii wydaje się być w porządku – auto potrafi przejechać na napędzie elektrycznym do 2 km przy prędkości 50 km/h na tempomacie. Problem polega na tym, że hybryda działa w sposób nieprzewidywalny. Czasami po uruchomieniu samochodu wszystko funkcjonuje poprawnie – przyspiesza płynnie na elektryku, wyłącza silnik spalinowy – ale niestety jest to loteria. Zazwyczaj silnik spalinowy włącza się przy minimalnym dodaniu gazu, a tryb elektryczny działa niemal wyłącznie przy bardzo niskich prędkościach i bez wciskania pedału gazu.
Dodatkowo, podczas normalnej jazdy napęd elektryczny włącza się i wyłącza w nieregularnych odstępach. Przykładowo, przy prędkości 50 km/h na desce rozdzielczej co sekundę lub dwie pojawia się informacja o włączeniu elektryka, po czym niemal natychmiast znika.
Próbowałem przeprowadzić kalibrację według następujących kroków:
1. Rozgrzewam auto.
2. Na postoju wyłączam wszystkie odbiorniki (światła, klimatyzację, radio itp.).
3. Wciskam pedał gazu i hamulca, wrzucam bieg „D” i czekam 30–35 sekund.
4. Wyłączam auto i przestawiam bieg na „P”.
5. Czekam 5 sekund.
6. Włączam zapłon w trybie „READY”.
7. Naciskam gaz do momentu, aż silnik się uruchomi, po czym puszczam pedał i czekam.
Problem polega na tym, że w niektórych przypadkach silnik wyłączał się po około 10 sekundach, ale hybryda nadal nie działała poprawnie. Obecnie, gdy próbuję ponownie wykonać kalibrację, silnik zazwyczaj w ogóle się nie wyłącza. Czasami gaśnie po około 1:20–1:30 min, ale w większości przypadków działa nieprzerwanie.
Podłączyłem samochód pod Techstream – brak jakichkolwiek błędów.
Czy ktoś miał podobne doświadczenia lub wie, co można jeszcze sprawdzić? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.