Page 1 of 1

RX400h 2006 Kalibracja hybrydy

Posted: 4 Mar 2025, o 13:18
by unxtres
Witam,

Czy ktoś mógłby pomóc w kwestii kalibracji układu hybrydowego?

Stan baterii wydaje się być w porządku – auto potrafi przejechać na napędzie elektrycznym do 2 km przy prędkości 50 km/h na tempomacie. Problem polega na tym, że hybryda działa w sposób nieprzewidywalny. Czasami po uruchomieniu samochodu wszystko funkcjonuje poprawnie – przyspiesza płynnie na elektryku, wyłącza silnik spalinowy – ale niestety jest to loteria. Zazwyczaj silnik spalinowy włącza się przy minimalnym dodaniu gazu, a tryb elektryczny działa niemal wyłącznie przy bardzo niskich prędkościach i bez wciskania pedału gazu.

Dodatkowo, podczas normalnej jazdy napęd elektryczny włącza się i wyłącza w nieregularnych odstępach. Przykładowo, przy prędkości 50 km/h na desce rozdzielczej co sekundę lub dwie pojawia się informacja o włączeniu elektryka, po czym niemal natychmiast znika.

Próbowałem przeprowadzić kalibrację według następujących kroków:

1. Rozgrzewam auto.
2. Na postoju wyłączam wszystkie odbiorniki (światła, klimatyzację, radio itp.).
3. Wciskam pedał gazu i hamulca, wrzucam bieg „D” i czekam 30–35 sekund.
4. Wyłączam auto i przestawiam bieg na „P”.
5. Czekam 5 sekund.
6. Włączam zapłon w trybie „READY”.
7. Naciskam gaz do momentu, aż silnik się uruchomi, po czym puszczam pedał i czekam.

Problem polega na tym, że w niektórych przypadkach silnik wyłączał się po około 10 sekundach, ale hybryda nadal nie działała poprawnie. Obecnie, gdy próbuję ponownie wykonać kalibrację, silnik zazwyczaj w ogóle się nie wyłącza. Czasami gaśnie po około 1:20–1:30 min, ale w większości przypadków działa nieprzerwanie.

Podłączyłem samochód pod Techstream – brak jakichkolwiek błędów.

Czy ktoś miał podobne doświadczenia lub wie, co można jeszcze sprawdzić? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Re: RX400h 2006 Kalibracja hybrydy

Posted: 15 Mar 2025, o 00:38
by Lexic
unxtres wrote: 4 Mar 2025, o 13:18 Witam,

Czy ktoś mógłby pomóc w kwestii kalibracji układu hybrydowego?

Stan baterii wydaje się być w porządku – auto potrafi przejechać na napędzie elektrycznym do 2 km przy prędkości 50 km/h na tempomacie. Problem polega na tym, że hybryda działa w sposób nieprzewidywalny. Czasami po uruchomieniu samochodu wszystko funkcjonuje poprawnie – przyspiesza płynnie na elektryku, wyłącza silnik spalinowy – ale niestety jest to loteria. Zazwyczaj silnik spalinowy włącza się przy minimalnym dodaniu gazu, a tryb elektryczny działa niemal wyłącznie przy bardzo niskich prędkościach i bez wciskania pedału gazu.

Dodatkowo, podczas normalnej jazdy napęd elektryczny włącza się i wyłącza w nieregularnych odstępach. Przykładowo, przy prędkości 50 km/h na desce rozdzielczej co sekundę lub dwie pojawia się informacja o włączeniu elektryka, po czym niemal natychmiast znika.

Próbowałem przeprowadzić kalibrację według następujących kroków:

1. Rozgrzewam auto.
2. Na postoju wyłączam wszystkie odbiorniki (światła, klimatyzację, radio itp.).
3. Wciskam pedał gazu i hamulca, wrzucam bieg „D” i czekam 30–35 sekund.
4. Wyłączam auto i przestawiam bieg na „P”.
5. Czekam 5 sekund.
6. Włączam zapłon w trybie „READY”.
7. Naciskam gaz do momentu, aż silnik się uruchomi, po czym puszczam pedał i czekam.

Problem polega na tym, że w niektórych przypadkach silnik wyłączał się po około 10 sekundach, ale hybryda nadal nie działała poprawnie. Obecnie, gdy próbuję ponownie wykonać kalibrację, silnik zazwyczaj w ogóle się nie wyłącza. Czasami gaśnie po około 1:20–1:30 min, ale w większości przypadków działa nieprzerwanie.

Podłączyłem samochód pod Techstream – brak jakichkolwiek błędów.

Czy ktoś miał podobne doświadczenia lub wie, co można jeszcze sprawdzić? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Możliwe, że kalibracja nie została do końca poprawnie wykonana, albo coś blokuje pełne przejście na napęd elektryczny. Może warto spróbować zrobić to jeszcze raz, ale tym razem spróbuj na zimnym silniku i upewnij się, że masz pełny poziom naładowania baterii.

Re: RX400h 2006 Kalibracja hybrydy

Posted: 5 Apr 2025, o 18:39
by igrsan
unxtres wrote: 4 Mar 2025, o 13:18 Witam,

Czy ktoś mógłby pomóc w kwestii kalibracji układu hybrydowego?

Stan baterii wydaje się być w porządku – auto potrafi przejechać na napędzie elektrycznym do 2 km przy prędkości 50 km/h na tempomacie. Problem polega na tym, że hybryda działa w sposób nieprzewidywalny. Czasami po uruchomieniu samochodu wszystko funkcjonuje poprawnie – przyspiesza płynnie na elektryku, wyłącza silnik spalinowy – ale niestety jest to loteria. Zazwyczaj silnik spalinowy włącza się przy minimalnym dodaniu gazu, a tryb elektryczny działa niemal wyłącznie przy bardzo niskich prędkościach i bez wciskania pedału gazu.

Dodatkowo, podczas normalnej jazdy napęd elektryczny włącza się i wyłącza w nieregularnych odstępach. Przykładowo, przy prędkości 50 km/h na desce rozdzielczej co sekundę lub dwie pojawia się informacja o włączeniu elektryka, po czym niemal natychmiast znika.

Próbowałem przeprowadzić kalibrację według następujących kroków:

1. Rozgrzewam auto.
2. Na postoju wyłączam wszystkie odbiorniki (światła, klimatyzację, radio itp.).
3. Wciskam pedał gazu i hamulca, wrzucam bieg „D” i czekam 30–35 sekund.
4. Wyłączam auto i przestawiam bieg na „P”.
5. Czekam 5 sekund.
6. Włączam zapłon w trybie „READY”.
7. Naciskam gaz do momentu, aż silnik się uruchomi, po czym puszczam pedał i czekam.

Problem polega na tym, że w niektórych przypadkach silnik wyłączał się po około 10 sekundach, ale hybryda nadal nie działała poprawnie. Obecnie, gdy próbuję ponownie wykonać kalibrację, silnik zazwyczaj w ogóle się nie wyłącza. Czasami gaśnie po około 1:20–1:30 min, ale w większości przypadków działa nieprzerwanie.

Podłączyłem samochód pod Techstream – brak jakichkolwiek błędów.

Czy ktoś miał podobne doświadczenia lub wie, co można jeszcze sprawdzić? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Odpal Techstream, ustaw live na 1 pozycji silnika, następnie wybierz Datalist i wyszukaj ISC procedure i będziesz miał Incpl albo complete . Tam zobaczysz czy procedura się zakończyła