Page 1 of 1
CT200h - rozladowane aku
Posted: 25 Apr 2025, o 12:39
by lexct200
Hej,
przydażyła mi się dość niezręczna sytuacja... generalnie auto stało prawie 2 miesiące bez jeżdżenia bo byłem za granicą. Niestety... wyjeżdżając zakluczyłem auto, a teraz nie mogę do niego wejść aby chociaż maskę otworzyć bo... nie idzie go otworzyć pilotem. W drzwiach kierowcy jest miejsce na włożenie klucza, ale ja takowego nie posiadam. Mam tylko 2 piloty... Pytanie.. co teraz bo mimo że sytuacja wydaje się kuriozalna mnie do śmiechu nie jest
Pozdrawiam.
Re: CT200h - rozladowane aku
Posted: 25 Apr 2025, o 12:43
by ledziu
A w pilocie nie masz kluczyka ? Tam gdzie jest oczko od pętelki na breloczek.
Re: CT200h - rozladowane aku
Posted: 25 Apr 2025, o 13:09
by lexct200
Tak, masz rację. Doszedłem w końcu do tego bo nie wierzyłem że nie ma fizycznego kluczyka...
Generalnie teraz mam inne pytanie. Mam już odkryty aku 12V w bagażniku. Mogę normalnie podłączyć pod niego prostownik 12v? Duża szansa że aku będzie do wymiany, ale mam nadzieję że jednak nie i po podładowaniu odżyje.
Re: CT200h - rozladowane aku
Posted: 25 Apr 2025, o 13:36
by ledziu
Spokojnie podłącz.
Re: CT200h - rozladowane aku
Posted: 25 Apr 2025, o 14:31
by lexct200
Ok dzięki. Jak na razie ładowało sie 30 minut i byłem w stanie go otworzyć kluczem. Po godzinie spróbowałem go odpalić i niestety... mam komunikat key not detected więc zakładam że stracił wszystkie ustawienia.... Jest to do ogarnięcia, czy potrzebuje jakiegoś specjalnego urządzenia

? Tego właśnie nie lubie w nowych autach.. Pełno elektroniki które powodują same problemy.
Do tego przycisk start swieci się na pomarańczowo, ale jak wciskam hamulec to gaśnie i nic się nie dzieje. Nie reaguje. Świeci się też dioda od silnika.. Masakra. Mam nadzieję, że może to efekt tego że aku jest nadal niedostatecznie naładowane, albo po prostu padło i trzeba będzie kupić nowy. Poczekam z 3-4h i sprawdzę raz jeszcze.
Zawczasu zapytam.. Jakie aku kupić? W sumie jest to auto leasingowane więc teraz nie wiem czy muszę to zgłaszać salonowi, ze zainstniała taka sytuacja?
Re: CT200h - rozladowane aku
Posted: 25 Apr 2025, o 16:44
by anka89
Hej, spokojnie, takie rzeczy się zdarzają! Jeśli aku padł totalnie, to system często „gubi” sygnał z pilota – przyłóż go bezpośrednio do przycisku start, to awaryjny tryb rfid. Ładuj aku do pełna i próbuj ponownie. Jak dalej nic – nowy agm, np. varta d52.
Mi też kiedyś tak lexus zwariował, też myślałam, że wszystko padło... a wystarczyło dłużej podładować i odetchnąć

Re: CT200h - rozladowane aku
Posted: 25 Apr 2025, o 16:51
by lexct200
Hmm no nie wiem

Chyba aku trup. Nie wiem jak to działa i czy prostownik nie ładuje też głównej baterii (aka hybrydy)? Podczas ładowania słyszę takie brzęczenie z przodu.
Generalnie po prawie 4h pokazuje mi 5.5V gdy prostownik pompuje i 2.8V normalnie

Do tego ten prostownik chyba nie jest wysokich lotów bo nie ma ładowania ciągłego, a bardziej takie pulsacyjne - może to jakieś zabezpieczenie przed przegrzaniem albo coś.
Jutro zadzwonie do salonu bo nie wiem jak to wygląda bo to auto leasingowe, a nie chce zamawiać aku na ślepo.
Re: CT200h - rozladowane aku
Posted: 26 Apr 2025, o 12:02
by lexct200
Chciałem tylko dać znać że aku padło niestety. Jeszcze wczoraj przed snem po zakończeniu ładowania normalnie go odpaliłem i nie było żadnych błędów, system się załadował ale już dzisiaj była "pajacerka". Troszkę pomigało i się wyłączył. No trudno. 500 zł będę w plecy

Re: CT200h - rozladowane aku
Posted: 2 May 2025, o 10:20
by lexct200
Ostatecznie okazalo się że jednak nie padlo

Także uratowane.