[RX400h] Wymiana akumulatora - odpiecie zasilania
Posted: 28 Oct 2011, o 09:46
Sprawa dotyczy odpiecia zasilania na jakis czas - w moim przypadku wymiana rozrzadu.
Ogolnie drodzy uzytkownic RX lub tez innych: nie odkladajcie takich czynnosci bo to sie nie oplaca. U mnie rozrzad w terminie, a okazalo sie, ze to byl ostatni dzwonek. Napinacz rozpieprzony, pompa wody cieknie, pasek zalosny. Rolki wszystkie do wymiany. Przebieg 150 k. Masakra. Ale do rzeczy.
Po wypieciu zasilania kilka rzeczy przestanie dzialac. I tak:
1. Otwieranie szyb automatyczne + sterowniae szybami z pozycji kierowcy. Po ponownym podpieciu zasilania nalezy podejsc do kazdej szyby, opuscic ja do polowy, zamknac, po czym przytrzymac podnoszenie przez min. 3 sek. W tym momencie szyba sie programuje do automatycznego opuszczania (jesli dziala to juz wiadomo ze kierowca tez bedzie mogl nia operowac - w przeciwnym wypadku sprawa od nowa)
2. Ostrzeganie przed niezapietymi pasami znow sie uaktywania (jesli ktos mial wylaczone)
3. Po 2006 roku system hybrydowy musi sie "skalibrowac". Nalezy rozgrzac silnik do temperatury pracy (powyzej 82C wg instrukcji) oraz naladowac baterie do full. W przeciwnym wypadku auto pali po miescie okolo - 20-22 litrow!!!! nie klniemy na forum moja X5 4,8is pali 17 a ma prawie 400 koni!
Do 2006 sprawa jest bardzie skomplikowana bo trzeba to skalibrowac samemu. Serwis twierdzi, ze nie da sie tego zrobic samemu ale to nieprawda. Ja znalazlem instrukcje jak to zrobic, wiec jak ktos chetny...
4.Po zaprogramowaniu szyb nagle zaczal dzialac system pamieci foteli, ktory nie chcial ruszyc wczesniej.
5. Mozna tez zaprogramowac samodzielne zamykanie/otwieranie drzwi czyli antynapad. Trzeba miesc duzo cierpliwosci i obserwowac dwukropek na zegarku
Dla mnie jakis zart z uzytkownikow.
Na razie to tyle - jak cos jeszcze wyskoczy opisze.
Ogolnie drodzy uzytkownic RX lub tez innych: nie odkladajcie takich czynnosci bo to sie nie oplaca. U mnie rozrzad w terminie, a okazalo sie, ze to byl ostatni dzwonek. Napinacz rozpieprzony, pompa wody cieknie, pasek zalosny. Rolki wszystkie do wymiany. Przebieg 150 k. Masakra. Ale do rzeczy.
Po wypieciu zasilania kilka rzeczy przestanie dzialac. I tak:
1. Otwieranie szyb automatyczne + sterowniae szybami z pozycji kierowcy. Po ponownym podpieciu zasilania nalezy podejsc do kazdej szyby, opuscic ja do polowy, zamknac, po czym przytrzymac podnoszenie przez min. 3 sek. W tym momencie szyba sie programuje do automatycznego opuszczania (jesli dziala to juz wiadomo ze kierowca tez bedzie mogl nia operowac - w przeciwnym wypadku sprawa od nowa)
2. Ostrzeganie przed niezapietymi pasami znow sie uaktywania (jesli ktos mial wylaczone)
3. Po 2006 roku system hybrydowy musi sie "skalibrowac". Nalezy rozgrzac silnik do temperatury pracy (powyzej 82C wg instrukcji) oraz naladowac baterie do full. W przeciwnym wypadku auto pali po miescie okolo - 20-22 litrow!!!! nie klniemy na forum moja X5 4,8is pali 17 a ma prawie 400 koni!
Do 2006 sprawa jest bardzie skomplikowana bo trzeba to skalibrowac samemu. Serwis twierdzi, ze nie da sie tego zrobic samemu ale to nieprawda. Ja znalazlem instrukcje jak to zrobic, wiec jak ktos chetny...
4.Po zaprogramowaniu szyb nagle zaczal dzialac system pamieci foteli, ktory nie chcial ruszyc wczesniej.
5. Mozna tez zaprogramowac samodzielne zamykanie/otwieranie drzwi czyli antynapad. Trzeba miesc duzo cierpliwosci i obserwowac dwukropek na zegarku

Na razie to tyle - jak cos jeszcze wyskoczy opisze.