Strona 2 z 6

Re: [is200] prowadzenie

: 4 sty 2012, o 12:45
autor: michalm320
Ja po przesiadce z Civic'a też musiałem się przyzwyczaić do zupełnie innego prowadzenia. Szokiem dla mnie były koleiny. Civic przy wyjeździe z kolein był niesłychanie stabilny (był lekko obniżony), bardzo lekko się go prowadziło. W IS trzeba mocno kierownice trzymać która pracuje z przyjemnym oporem. Co też istotne to to że IS pomimo serii zawiasu jest twardy, nie można o nim powiedzieć że jest komfortowy albo że płynie po drodze. No ale już się przyzwyczaiłem i jazda tym autem jest naprawdę przyjemna :)

Re: [is200] prowadzenie

: 4 sty 2012, o 14:48
autor: konik_80
Lex jak ma sprawne zawieszenie i poprawną geometrię prowadzi się elegancko zarówno na zakrętach jak i na wprost.
Jak kupiłem swojego to nie prowadził się rewelacyjnie ale po zrobieniu zbieżności w PL u pewnego dziadka który robi starymi metodami - tak jak robiło się Warszawy i Syrenki to Lexik śmigał pięknie - nie ściągał - na wprost jechał jak po szynach (chyba, że były koleiny...) a na rondach czy zakrętach latał jak przyklejony - dodatkowo nie ciął opon.
Nadmienię tylko jakich metod używał "dziadek" - miał rurkę z podziałką ;) bardzo proste i niezawodne narzędzie - nie to co lasery. Gość jest znany w mieście z tego ,że poprawia po laserach.
W swoim warsztacie miałem okazję pobawić się trochę właśnie laserem do zbieżności i po kilku godzinach zabawy zauważyłem, że jak się ustawi zbieżność i ściągnie urządzenie a następnie założy je ponownie (bez ruszania auta) to odczyty już nie są identyczne...

Re: [is200] prowadzenie

: 4 sty 2012, o 18:07
autor: LinkPL
Franko powiedział, że najlepiej założyć felgi stalowe. A jeśli już to na prawdę proste aluminium do zbieżności.
Akurat znam zasadę ustawiania na rurce, ale moim zdaniem z wózkami pod kołami i dobrym hunterem też da się ogarnąć temat ...

Trzeba jednak przyznać, że samochód jest bardzo czuły na kierownicy w porównaniu do BMW, gdzie zasada działania napędu jest identyczna. Więc jeśli sprawdziłeś dobrze zawias i wiesz, że wszystko jest ok to jest wysoce prawdopodobne, że tak właśnie jest :crazy:

Możesz wykonać kilka prostych testów. Wyjedź na prostą drogę, rozpędź się do 100 puść kierownicę i naciśnij hamulec, jeśli zacznie uciekać, tzn, że gdzieś są luzy. Jeśli ucieka Ci samochód przy przyspieszaniu tzn, że też coś nie bangla jak trzeba ... Zrobisz z 10 tyś i zaczniesz zwracać uwagę na to w jaki sposób samochód prowadzisz i sam zobaczysz, że on sam jedzie :crazy:

Na początku też byłem przewrażliwiony, ale tylnonapędowce tak mają. Trochę mniej się to odczuwa w większych samochodach pokroju GS czy BMW 5 lub 7.

Poczekaj do jakiegoś spotu w Warszawie, przyjadą inni to sobie pojeździsz innymi, jak będę to sam Ci dam potrzymać fajerę ...

Re: [is200] prowadzenie

: 4 sty 2012, o 18:43
autor: ccamillo
LinkPL pisze:Będziesz zawiedziony tym co napiszę ale przeczytaj do końca ...
Miałeś rację ... zawiodłeś mnie ;)

Wracając do tematu, to chyba za stary jestem do tego samochodu:). Podobno Is 200 prowadzi się rewelacyjnie, takie sa opinie i wyniki testow. Jednak skoro nie tylko ja zauważyłem złe prowadzenie na wprost, to chyba tak super nie jest.
Nie mam doświadczenie z samochodami sportowymi, ale uważam, ze uczyc to sie powinno bestii 400KM:). Kazdy kierowca ma inne odczucie właściwości jezdnych i inne oczekiwania. Jeździłem rożnych samochodami (z tylnym napęd też, osobowymi i dostawczymi) i uważam, że lex powinien prowadzić sie lepiej.
To jest moje subiektywne odczycie, weryfikowane jedynie na przykładzie innych niz lex samochodów. Oczywiście najlepiej byłoby sie przejechać innym is'em lub poprosić inne uzytkownika o przejechanie się moim.

Re: [is200] prowadzenie

: 4 sty 2012, o 21:14
autor: MączeK
Jak masz czas w weekend to mozemy sie gdzies styknac i porównasz sobie z moim ISem:)

Re: [is200] prowadzenie

: 5 sty 2012, o 08:11
autor: ccamillo
MączeK pisze:Jak masz czas w weekend to mozemy sie gdzies styknac i porównasz sobie z moim ISem:)
Dzięki za propozycję :D
Zobaczę jak w trasie będzie się zachowywał.
Po rejestracji wnioskuję, że kręcisz się z drugiej strony Warszawy, może koledzy z tej strony dadzą się namówić na przejażdżkę moim (ja płacę za paliwo :biggrin2: )

Re: [is200] prowadzenie

: 9 sty 2012, o 03:07
autor: Flash
ccamillo pisze:Witam

Jak Wam się Is prowadzi na wprost?
Mój jakoś delikatnie wężykuje, tzn. jak lekko skręcę w lewo to jedzie w lewo, jak w prawo to w prawo, generalnie wydaje mi sie, że ma problem z prostowaniem kół. W długich łukach jest OK, ładnie jedzie.
Byłem na geometrii w trzech różnych miejscach i jest OK.
Trochę lepiej się prowadzi jak ciśnienie w oponach ma powyżej 2,5 ... ale to nie jest rozwiązanie.
Wg mnie to co piszesz jest standardowym objawem luzu w układzie kierowniczym - przy maglownicy albo na końcówkach drążków. Miałem podobny objaw, sprawdź to dokładnie. Przy ew. wymianie zwróć uwagę na długość drążka (!). Hurtownie mają opisany drążek o długości 32cm do IS200/GS300 a w rzeczywistości potrzebujesz drążek o dług. 27cm.

Re: [is200] prowadzenie

: 9 sty 2012, o 08:15
autor: ccamillo
Po ostatniej regulacji geometrii jest dużo lepiej, ale oczekuję więcej od tego samochodu :)
Jak nadal mi nie będzie pasować, to jeszcze raz pojadę na zbieżność i ustawię bardziej na "+" (w granicy tolerancji), teraz mam ustawione "w punkt", a było na "-" .

Re: [is200] prowadzenie

: 9 sty 2012, o 09:29
autor: tomekb
Sprawdz dokladnie zawieszenie gdyz cięzko ocenic przyczyne luu i tylko dobry fachowiec da sobie z tym rade mi dopiero poprawilo sie po zrobioeniu całego przedniegiego zawieszenie

Re: [is200] prowadzenie

: 9 sty 2012, o 10:28
autor: ccamillo
tomekb pisze:Sprawdz dokladnie zawieszenie gdyz cięzko ocenic przyczyne luu i tylko dobry fachowiec da sobie z tym rade mi dopiero poprawilo sie po zrobioeniu całego przedniegiego zawieszenie
Sprawdzane było już ze 4 razy, dwa razy na szarpakach ... nie sadze żeby były luzy :)