Page 1 of 1
Klocki Tył
Posted: 30 Dec 2012, o 10:30
by Lewarek
Witajcie - przymierzam się do wymiany klocków na tylnej osi - jak zrobić to najszybciej? Tak abym nie rozbierał niepotrzebnie innych elementów.
Teraz juz jeżdze tylko bez TRC także te starczą na dłużej:)
Re: Klocki Tył
Posted: 30 Dec 2012, o 11:14
by dS
zdejmujesz koło, wyjmujesz bolec który trzyma klocki, wyjmujesz kolcki, wkładasz nowe, zabezpieczasz bolcem, zakładasz koło, gotowe

Re: Klocki Tył
Posted: 30 Dec 2012, o 12:04
by grucha2666
ja mam takie pytanie: czy też odczuwacie przy trochę mocniejszym hamowaniu że przód auta troche nurkuje? (trochę bardziej niż w innych samochodach)-nie wiem czy to akurat jest normalne zjawisko w is200...
Re: Klocki Tył
Posted: 30 Dec 2012, o 12:26
by maniek_ls400
dS wrote:zdejmujesz koło, wyjmujesz bolec który trzyma klocki, wyjmujesz kolcki, wkładasz nowe, zabezpieczasz bolcem, zakładasz koło, gotowe

Warto spojrzeć jeszcze na stan tłoczków, gumek - wpuścić parę ml płynu hamulcowego pod gumki za pomocą strzykawki, przetrzeć papierem ściernym powierzchnię styku tłoczka, nasmarować smarem miedziowym..
Re: Klocki Tył
Posted: 30 Dec 2012, o 15:32
by tomekb
Jesli auto nurkuje to sprawc amory
Re: Klocki Tył
Posted: 30 Dec 2012, o 17:43
by carsik
dS wrote:zdejmujesz koło, wyjmujesz bolec który trzyma klocki, wyjmujesz kolcki, wkładasz nowe, zabezpieczasz bolcem, zakładasz koło, gotowe

przepraszam ale takie działanie to proszenie się o kłopoty. Bolec serwisowo jest elementem jednorazowym, wymieniać się go powinno razem z klockami. Należy zdjąć zacisk, przeczyścić miejsca styku klocków i można liznąć je smarem miedziowym, dobrze jest obejrzeć stan gumek i zadać smaru do tłoczków pod nie przy okazji obserwując stan tłoczków.
Re: Klocki Tył
Posted: 30 Dec 2012, o 17:51
by dS
carsik wrote:dS wrote:zdejmujesz koło, wyjmujesz bolec który trzyma klocki, wyjmujesz kolcki, wkładasz nowe, zabezpieczasz bolcem, zakładasz koło, gotowe

przepraszam ale takie działanie to proszenie się o kłopoty.
to miało tylko pokazać jak łatwo dostać się do klocków, to co należy robić przy ich wymianie to inna kwestia
Re: Klocki Tył
Posted: 31 Dec 2012, o 15:16
by Lewarek
Po wymianie^^ 15 minut na stronę ze zdjęciem koła:) tłoczki świetnym stanie bez żadnych komplikacji. Wystarczy wyjąć bolec blaszki - wyjąć klocki i założyć nowe - dziecinnie proste.
Re: Klocki Tył
Posted: 31 Dec 2012, o 21:45
by ccamillo
carsik wrote:dS wrote:zdejmujesz koło, wyjmujesz bolec który trzyma klocki, wyjmujesz kolcki, wkładasz nowe, zabezpieczasz bolcem, zakładasz koło, gotowe

przepraszam ale takie działanie to proszenie się o kłopoty. Bolec serwisowo jest elementem jednorazowym, wymieniać się go powinno razem z klockami. Należy zdjąć zacisk, przeczyścić miejsca styku klocków i można liznąć je smarem miedziowym, dobrze jest obejrzeć stan gumek i zadać smaru do tłoczków pod nie przy okazji obserwując stan tłoczków.
Zapytam się nieśmiało ... skąd masz info o bolcu?:)

Nowy Rok:)
Re: Klocki Tył
Posted: 1 Jan 2013, o 12:31
by carsik
z doświadczenia w serwisowaniu samochodów wyposażonych w tego typu zaciski, i z zaleceń serwisowych Toyoty.