maniek_ls400 pisze:Panie Yarecki - cewkę można sprawdzić na kilka sposóbów (garażowo):Yarecki pisze:Nie jedna osoba w świecie jest ciekawa ale na 100% w naszych warunkach jest to nie do sprawdzenia - a jesli spec na oko to sprawdza to lepiej zmienić speca.Wojtek pisze:Cześć
też jestem ciekawy jak sprawdzić cewki
Najlepszym sprawdzeniem cewki i jedynym słusznym jest podmiana na nową.
1. mierząc ją omomierzem - czy mieści się w zakresie
2. podłączając do zasilania z włożoną świecą (po podaniu zasilania świeca powina 'dawać' iskrę) - świecę należy umieścić tak by miała kontakt z masą przez swoją obudowę
3. ćwiczenie jak w pkt 2 wykonywane dodatkowo w ciemności - jeśli obudowa cewki jest pęknięta będą przeskoki iskry po obudowie a iskra na świecy będzie słaba.
W manualu jest też Diagnostic Engine Ignition coil - wymiana cewki jest na ostatnim (!) miejscu diagnostyki. Z tego co przejrzałem należało by ( u Was, którym padają cewki) przejrzeć stan przekaźnika podającego napięcie z akumulatora na cewkę - jeśli ten przekaźnik będzie kulał to cewka może od tego paść.
Tak, tylko różnie cewka zachowuje się na zimym, ciepłym, wilgotnym, suchym itd - czasem wariuje w określonych warunkach przy danym obciążeniu z uwzględnieniem warunków o których wspomniałem.
Wszelkie testy nie dadzą 100% pewności.
Takie moje zdanie, zawsze można miesiąc testować i nie miec pewności .
Zupełnie inna jest sytuacja, w której cewka pada cyklicznie, bądź kilka cewek nagle - ale to juz inny rozdział.
Pytanie było postawione:
Wojtek pisze:Cześć
też jestem ciekawy jak sprawdzić cewki