Strona 2 z 3

Re: [GS300] MKI - A340E vs A350E Skrzynie

: 21 sie 2013, o 12:02
autor: passat1978
Szukałem tabliczki po bokach na skrzyni nad miską ale nie znalazłem. Moze jutro wywale silnik to pobawie sie w dalsze szukanie.

Re: [GS300] MKI - A340E vs A350E Skrzynie

: 21 sie 2013, o 23:26
autor: Dragonn
Czyli generalnie bezkarnie nie można sobie zmienić skrzyni z jednej na drugą... Jak jeszcze dochodzą problemy z dyfrem...
Tutaj na forum gdzieś znalazłem dane odnośnie przełożeń tych dwóch skrzyń:

A350E A340E
1st 2.804 2.804
2nd 1.978 1.531
3rd 1.531 1.000
4th 1.000 0.705
5th 0.705

Odnośnie do postów wcześniejszych, nie za bardzo mi się podoba pomysł że mój Lex miałby jechać tylko 160 km/h :p

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, na naklejce mam inną datę produkcji niż datę pierwszej rejestracji, czyli trochę to auto stało, mam 11/95 i dokładnie opis skrzyni : A/TM A07A/A350E

Re: [GS300] MKI - A340E vs A350E Skrzynie

: 22 sie 2013, o 09:04
autor: passat1978
Dragonn pisze:Czyli generalnie bezkarnie nie można sobie zmienić skrzyni z jednej na drugą... Jak jeszcze dochodzą problemy z dyfrem...
Tutaj na forum gdzieś znalazłem dane odnośnie przełożeń tych dwóch skrzyń:

A350E A340E
1st 2.804 2.804
2nd 1.978 1.531
3rd 1.531 1.000
4th 1.000 0.705
5th 0.705

Odnośnie do postów wcześniejszych, nie za bardzo mi się podoba pomysł że mój Lex miałby jechać tylko 160 km/h :p

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, na naklejce mam inną datę produkcji niż datę pierwszej rejestracji, czyli trochę to auto stało, mam 11/95 i dokładnie opis skrzyni : A/TM A07A/A350E
Z powyzszego opisu wynika z sumarycznie czy na 5 biegu w A350E czy 4 w A340E to ta sama pretkośc jazdy bedzie , jesli ja to dobrze czytam!!!

Re: [GS300] MKI - A340E vs A350E Skrzynie

: 22 sie 2013, o 15:45
autor: Dragonn
Powiem szczerze nie wiem jak to czytać, ani przeliczać... ale tylko 1 bieg jest taki sam, a zaraz już przy drugi jest duża różnica... biegiem nazwijmy wyrównującym w A350E jest bieg 4 , a w A340E bieg 3 ... nie wiem jak to się przeniesie na prędkość maksymalną...ale pozostaje jeszcze spalanie przy tej prędkości i pałowanie silnika na tym 4 biegu przy wyższych prędkościach...

A już nawet pomijając te prędkości... same przyspieszenia i elastyczność przy prędkościach miejskich/przelotowych

Re: [GS300] MKI - A340E vs A350E Skrzynie

: 22 sie 2013, o 15:50
autor: Pawełn
A nie jest tak że w starszej skrzyni drugi bieg jest po prostu dłuższy..

Re: [GS300] MKI - A340E vs A350E Skrzynie

: 22 sie 2013, o 17:00
autor: krzywydg
Dragonn pisze:Powiem szczerze nie wiem jak to czytać, ani przeliczać... ale tylko 1 bieg jest taki sam, a zaraz już przy drugi jest duża różnica... biegiem nazwijmy wyrównującym w A350E jest bieg 4 , a w A340E bieg 3 ... nie wiem jak to się przeniesie na prędkość maksymalną...ale pozostaje jeszcze spalanie przy tej prędkości i pałowanie silnika na tym 4 biegu przy wyższych prędkościach...

A już nawet pomijając te prędkości... same przyspieszenia i elastyczność przy prędkościach miejskich/przelotowych
Bardziej bym sie zastanawial na tą skrzynią co masz A350E to dopiero musi być wynalazek. Zaznacze tylko, prawie wszystkie dane katalogowe są dla skrzynia A340E. Jedynie chyba noangels z forum ma 5 biegowa. Spalanie zawsze będzie podobne czy to GS Mk1 czy Mk2, to i to 3 litry w automacie ;)

Re: [GS300] MKI - A340E vs A350E Skrzynie

: 22 sie 2013, o 18:43
autor: Dragonn
Fakt, z wikipedii czytając, ta skrzynia występowała tylko w GS MK1 i tylko przez dwa lata, nie była użyta nigdzie i nigdy więcej ;p zmieniono ją na A650E później w kolejnych lexach niby...
Ok, skoro obecnie średnie spalanie, gazu, w mieście, wynosi z górką 16 l ... to na 4 biegowej wyniesie? 2-3 litry więcej...
No i zgadzam się z kwestią że faktycznie, w 4 biegowych skrzyniach były dwójki bardzo długie, np w audi 100, ale nie mam pojęcia jak to jest w automacie ;P Nie wiem, ma ktoś GS'a z 4 biegową skrzynią tutaj? Ile to jedzie? ile pali ?

Re: [GS300] MKI - A340E vs A350E Skrzynie

: 22 sie 2013, o 18:53
autor: Pawełn
Akurat do jazdy po mieście dłuższa dwójka to chyba lepiej, mniej mieli biegami, tak?

Miałem kiedyś camry 3.0l z czterobiegowym automatem to do jazdy po mieście zalecane było wyłączanie nadbiegu żeby skrzynia niepotrzebnie go nie wrzucała, czyli po mieście używane były tylko trzy biegi a spalanie podobne jak teraz w ISie.

Re: [GS300] MKI - A340E vs A350E Skrzynie

: 23 sie 2013, o 07:34
autor: passat1978
Ja mam 4 biegowego automata, spalanie nigdy nie przekroczyło mi 16 l gazu a mam statystyki z ponad 2 lat, srednia roczna wychodzi mi 13.8 l z tolerancyjnym ale nie mułowatym butem.

Re: [GS300] MKI - A340E vs A350E Skrzynie

: 23 sie 2013, o 17:23
autor: Dragonn
No po mieście może faktycznie jest trochę lepiej bez mielenia biegami, ale jak to wygląda w momencie wjazdu na trasę?
To w takim razie ile mniej więcej pali na trasie?

A jakie problemy w takim byłyby w przerzuceniu tych skrzyń ?