Page 1 of 6

Jeden cylinder przestaje pracować po nagrzaniu silnika...

Posted: 21 Sep 2013, o 12:40
by gileusz
Witam! To mój pierwszy post na forum więc z góry przepraszam za błędy które mogę popełnić.
Mam nietypowy problem z moim lexusem. Gdy odpalam auto, silnik jest zimny pracują wszystkie sześć cylindrów, generalnie nie widać aby autu coś dolegało. Sytuacja się zmienia po przejechaniu kilku kilometrów ( paradoksalnie zależy to od temperatury na dworze). Wówczas zaczyna migotać ikonka check engine, zaczyna szarpać autem i traci jakieś 70% mocy. Po podpięciu pod komputer wyskakuje błąd "wypadanie zapłonu" na czwartym cylindrze. Auto ma instalacje gazową ale takie same objawy występują zarówno na gazie jak i na benzynie. Dodam że były sprawdzane wszystkie cewki, świece po wymianie ( przejechane 6500km), iskra jest. Została też zmierzona kompresja, na każdym cylindrze niemal książkowa. Problem powtarza się za każdym razem po uruchomieniu auta. Czuję się bezradny bo wszyscy znajomi mechanicy nie mają pojęcia o co chodzi. Czy może się tak dziać z powodu nagrzania jakiegoś czujnika bądź komputera? Może ktoś z was spotkał się już z podobnym przypadkiem i będzie mógł pomóc. :hobby:

Re: Jeden cylinder przestaje pracować po nagrzaniu silnika..

Posted: 21 Sep 2013, o 16:56
by LinkPL
gileusz wrote:Witam! To mój pierwszy post na forum więc z góry przepraszam za błędy które mogę popełnić.
Mam nietypowy problem z moim lexusem. Gdy odpalam auto, silnik jest zimny pracują wszystkie sześć cylindrów, generalnie nie widać aby autu coś dolegało. Sytuacja się zmienia po przejechaniu kilku kilometrów ( paradoksalnie zależy to od temperatury na dworze). Wówczas zaczyna migotać ikonka check engine, zaczyna szarpać autem i traci jakieś 70% mocy. Po podpięciu pod komputer wyskakuje błąd "wypadanie zapłonu" na czwartym cylindrze. Auto ma instalacje gazową ale takie same objawy występują zarówno na gazie jak i na benzynie. Dodam że były sprawdzane wszystkie cewki, świece po wymianie ( przejechane 6500km), iskra jest. Została też zmierzona kompresja, na każdym cylindrze niemal książkowa. Problem powtarza się za każdym razem po uruchomieniu auta. Czuję się bezradny bo wszyscy znajomi mechanicy nie mają pojęcia o co chodzi. Czy może się tak dziać z powodu nagrzania jakiegoś czujnika bądź komputera? Może ktoś z was spotkał się już z podobnym przypadkiem i będzie mógł pomóc. :hobby:

Cześć ...

W takim przypadku najlepiej podpiąć się Tisem, wrzucić sobie wykresy z czujników sterujących silnikiem i pojeździć ... Będzie wiadomo który czujnik wariuje i tyle. Przyczyn może być wiele ...

Pozdrawiam
Link

Re: Jeden cylinder przestaje pracować po nagrzaniu silnika..

Posted: 21 Sep 2013, o 17:16
by tofex
A czy kompresja była mierzona na gorąco? Ja stawiam ( z własnego doświadczenia w camry ) bardzo mały luz zaworowy, który po nagrzaniu powodawał niedomykanie zaworu i wypadanie zapłonu- po regulacji problem zniknął.

Re: Jeden cylinder przestaje pracować po nagrzaniu silnika..

Posted: 21 Sep 2013, o 18:18
by carsik
zmierzyć luzy zaworowe i jeśli będą prawidłowe wymienić cewkę.

Re: Jeden cylinder przestaje pracować po nagrzaniu silnika..

Posted: 22 Sep 2013, o 10:31
by gileusz
tofex wrote:A czy kompresja była mierzona na gorąco? Ja stawiam ( z własnego doświadczenia w camry ) bardzo mały luz zaworowy, który po nagrzaniu powodawał niedomykanie zaworu i wypadanie zapłonu- po regulacji problem zniknął.
Kompresja była mierzona na ciepłym silniku. Cewka była wymieniona na nową tak jak i świeca. Głowica zdejmowana (planowanie oczywiście), dwa zawory wymienione a i regulacja zaworów 6500 km temu. Silnik do tej pory suchutki i oleju nie bierze. Stawiam na jakieś czujniki albo komputer bo wczoraj jak wieczorem jechaliśmy temperatura na zewnątrz była 8 stopni, błąd wyskoczył po przejechaniu dłuższego odcinka dopiero po tym jak zatrzymałem się i zgasiłem na chwile auto. Po odpaleniu jeden cylinder już nie pracował. Być może przez to że temperatura w komorze silnika się podniosła i jakiś czujnik przestał działać. Wie ktoś może o który może chodzić?

Re: Jeden cylinder przestaje pracować po nagrzaniu silnika..

Posted: 22 Sep 2013, o 12:19
by carsik
nie sądzę aby to był jakiś czujnik, nie ma takiego który miałby wpływ na zapłon w jednym cylindrze. Prędzej może jest uszkodzona w jakiś sposób wiązka lub kostka cewki 4 cylindra.

Re: Jeden cylinder przestaje pracować po nagrzaniu silnika..

Posted: 23 Sep 2013, o 21:59
by CICHY
Witam miałem podobny problem .Silnik łapał wypadanie zapłonów i nie pracował na 1 cylinder ,wina była po stronie wtryskiwacza ,po prostu gdy silnik był zimny było ok gdy się nagrzał wtryskiwacz przestawał pracować Sprawdź oporność wtryskiwacza jeśli jest na zimnym 13.4-14.2 OMA a na ciepłym niema nic lub jest mniejsza to na 100% wtryskiwacz!

Re: Jeden cylinder przestaje pracować po nagrzaniu silnika..

Posted: 23 Sep 2013, o 22:29
by carsik
hm, na gazie też wtryskiwacz?

Re: Jeden cylinder przestaje pracować po nagrzaniu silnika..

Posted: 23 Sep 2013, o 23:03
by CICHY
Jasne że tak Na GAZIE tez będzie błąd ,mianowicie sterownik gazowy emuluje sygnał wtryskiwaczy benzynowych wiec gdy wtryskiwacz jest uszkodzony ,czyli uzwojenie cewki wtryskiwacza benzynowego nie podaje sygnału do sterownika gazowego .

Re: Jeden cylinder przestaje pracować po nagrzaniu silnika..

Posted: 24 Sep 2013, o 06:13
by carsik
jakby Ci tu powiedzieć, ale to nie uzwojenie cewki wtryskiwacza podaje sygnał dla gazu, to ECU podaje sygnał dla gazu