Dwumasa, skrzynia, sprzęgło, wysprzęglik?
Posted: 12 Mar 2014, o 16:55
Witam,
Właśnie zakupiłem is220d ze sporym przebiegiem, ale serwisowanym skrupulatnie w ASO. Poprzedni właściciel nie żałował kasy na serwis włącznie z regeneracją felg i innymi kosmetycznymi naprawami.
Mój problem polega na tym, że przy wciskaniu sprzęgła na pierwszym biegu (1000-2000rpm) zaczynają się wydobywać odgłosy tarcia przypominające tarcie metalu o kręcący się plastik.
Podobny dźwięk można zaobserwować tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=fZkVI2m5gpA
ale w tym przypadku winna była turbina i problem się pokazywał przy gazowaniu, a u mnie problem objawia się już przy 1000rpm i przy wciskaniu sprzęgła. Delikatnie słychać ten dźwięk również na dwójce, ale nie aż tak intensywnie. Daje tego linka aby zobrazować lepiej jak brzmi ten dźwięk bo słychać go na tym filmiku lepiej niż na moim (chyba kamera wycisza)
Turbina chodzi w porządku i chyba nic jej nie mogę zarzucić.
Sprzęgło wydaje mi się, że chodzi bardzo ładnie.
Nie ma typowych objawów dla dwumasy.
Spalanie jest w porządku.
Zabrałem go do mechanika i ten stwierdził, że to dwumasa albo poduszki. Wrzucił auto na podnośnik i stwierdził, że to nie poduchy, ale także nie był pewien co do dwumasy. Mówi, że on robi WAGi i w japońskich nie ogarnia tematów na 100%.
Nie testował też dobrze auta tylko przewiozłem go kawałek, żeby pokazać problem, ale zgodnie z prawem Murphiego akurat nie było dobrze słychać, bo nawierzchnia drogi była za głośna.
Rano, na zimnym oleju silnik nie wydaje metalicznych dźwięków przy wciskaniu i wyciskaniu sprzęgła.
Na luzie autem nie trzęsie, przy odpalaniu i gaszeniu też chyba jest w porządku.
Auto przy zduszeniu też nie trzęsie się jakoś wyjątkowo i nie słychać masakry spod maski jak to opisują ludzie z padającym dmf.
Skrzypienie sprzęgła chyba nie jest powiązane z problemem.
Problem najlepiej widać w 2:08 na filmiku
Starałem się na filmie pokazać jak to wygląda aby ocenili mądrzejsi ode mnie.
Filmik z moim problemem:
https://www.youtube.com/watch?v=Y5oJkSMZrCs
Mam ciągły dostęp do auta więc mogę wykonać dalsze testy.
Z góry dzięki za podpowiedzi.
Właśnie zakupiłem is220d ze sporym przebiegiem, ale serwisowanym skrupulatnie w ASO. Poprzedni właściciel nie żałował kasy na serwis włącznie z regeneracją felg i innymi kosmetycznymi naprawami.
Mój problem polega na tym, że przy wciskaniu sprzęgła na pierwszym biegu (1000-2000rpm) zaczynają się wydobywać odgłosy tarcia przypominające tarcie metalu o kręcący się plastik.
Podobny dźwięk można zaobserwować tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=fZkVI2m5gpA
ale w tym przypadku winna była turbina i problem się pokazywał przy gazowaniu, a u mnie problem objawia się już przy 1000rpm i przy wciskaniu sprzęgła. Delikatnie słychać ten dźwięk również na dwójce, ale nie aż tak intensywnie. Daje tego linka aby zobrazować lepiej jak brzmi ten dźwięk bo słychać go na tym filmiku lepiej niż na moim (chyba kamera wycisza)
Turbina chodzi w porządku i chyba nic jej nie mogę zarzucić.
Sprzęgło wydaje mi się, że chodzi bardzo ładnie.
Nie ma typowych objawów dla dwumasy.
Spalanie jest w porządku.
Zabrałem go do mechanika i ten stwierdził, że to dwumasa albo poduszki. Wrzucił auto na podnośnik i stwierdził, że to nie poduchy, ale także nie był pewien co do dwumasy. Mówi, że on robi WAGi i w japońskich nie ogarnia tematów na 100%.
Nie testował też dobrze auta tylko przewiozłem go kawałek, żeby pokazać problem, ale zgodnie z prawem Murphiego akurat nie było dobrze słychać, bo nawierzchnia drogi była za głośna.
Rano, na zimnym oleju silnik nie wydaje metalicznych dźwięków przy wciskaniu i wyciskaniu sprzęgła.
Na luzie autem nie trzęsie, przy odpalaniu i gaszeniu też chyba jest w porządku.
Auto przy zduszeniu też nie trzęsie się jakoś wyjątkowo i nie słychać masakry spod maski jak to opisują ludzie z padającym dmf.
Skrzypienie sprzęgła chyba nie jest powiązane z problemem.
Problem najlepiej widać w 2:08 na filmiku
Starałem się na filmie pokazać jak to wygląda aby ocenili mądrzejsi ode mnie.
Filmik z moim problemem:
https://www.youtube.com/watch?v=Y5oJkSMZrCs
Mam ciągły dostęp do auta więc mogę wykonać dalsze testy.
Z góry dzięki za podpowiedzi.