Page 1 of 1

Wycieki oleju LS430 3UZ

Posted: 3 Nov 2014, o 12:39
by Sebek
Swego czasu zauważyłem zapocenia przy pokrywach zaworów. Zamówiłem oryginalne uszczelki pod pokrywy z ASO Lexusa (na obrazku:11213 / 11214), zostały wymienione. Po wymianie-jest jeszcze gorzej- olej kapie na kolektory-w aucie śmierdzi spalonym olejem, kopci się spod machy. Samochód był na "poprawie" tego- podobno dali też na silikon- problem dalej sie powtarza.

Image



Dodatkowo świece w oleju- wg schematów, uszczelka dookoła świec jest nie wymienna- czy jestem w błędzie?

Re: Wycieki oleju LS430 3UZ

Posted: 3 Nov 2014, o 13:38
by Picakus
Wymienia się i uszczelki na świece, a powodem lania mogą być np. odkształcone pokrywy zaworów przez dokręcanie jej za dużym momentem.
Gotowe zestawy niestety dopiero u Jankesów http://www.store.partsdinosaur.com/product3878.html

Re: Wycieki oleju LS430 3UZ

Posted: 3 Nov 2014, o 13:42
by owczar
Według mnie serwis spartolił robotę. Pokrywy trzeba dokręcać z wyczuciem, a najlepiej według specyfikacji z odpowiednim momentem. Pokrywy z 3UZ są sztywne, więc ciężko je wygiąć tak by nowa uszczelka nie spełniała swojej funkcji. Ciężko ocenić czemu cieknie, trzeba by obejrzeć jak to wygląda po zdjęciu pokryw. Może coś źle złożyli, nierówno wskoczyła itd.

Poprawka z silikonem to już totalna pomyłka. Albo daje się uszczelkę, albo silikon - nigdy to i to. Przy czym ten drugi tylko w przypadku gdy nie ma dedykowanej uszczelki lub pokrywa została zdeformowana i nie przylega równo (blaszane pokrywy).

Uszczelniacze dostaniesz. Na schemacie ich praktycznie nie widać, ale w opisie można znaleźć:
11193 11193-16010 Replaced: 11193-70010 GASKET, SPARK PLUG TUBE 08.2000 - 08.2002 3UZFE..UCF30 04 Price
11193 11193-50010 GASKET, SPARK PLUG TUBE 08.2002 - 07.2003 3UZFE..UCF30 04 Price

W inter cars są, ale tylko 3sztk. http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... ota-a.html

Re: Wycieki oleju LS430 3UZ

Posted: 3 Nov 2014, o 17:35
by maniek_ls400
Najprawdopodobniej to wina montażu. Uszczelki mają wypustki, które muszą być wpasowane w pokrywę. Najczesciej 'majster' wciska na siłę a potem tylko dociąga śruby przecinając zgrubienia na uszczelce i dlatego olej się nadal leje. Tym bardziej, ze przy lewej pokrywie jest naprawdę ciasno. Przerabialem to na wlasnym aucie i dopiero drugi zestaw (już samodzielnie wymienionych) uszczelek zakończył temat wycieków.