9l/100km??? Strasznie dużo. Jakiś czas temu miałem okazję udowodnić panom z salonu Lexusa, że RX450H pali w mieście sporo poniżej 8 litrów Gdyby jeden z nich nie wybrał się na przejażdżkę to by mi chyba nie uwierzyli
Jakiś czas temu... temp zewnętrzna, co na drodze (sucho, woda czy błoto pośniegowe) rodzaj trasy, średnia prędkość z tej trasy, tryb samochodu (eco, normal czy sport), stan baterii przy starcie oraz aktualny tryb baterii (wszak od czasu do czasu bezwzględnie wymuszany jest tryb doładowania). Wszystko ma znaczenie. Ja w mieście też mam mniej, ale na moją trasę przypada nie tylko miasto. A wiadomo, że tam hybryda ma najwięcej atutów. Zleży co się chce udowodnić. Na krótką metę co innego, a co innego jak przepalisz bak albo więcej. Wtedy zbliżasz się do prawdy.
Oczywiście. Jak ktoś chce udowodnić, że hybryda dużo pali to mu się uda na bank. W zeszłym roku miałem przez dwa miesiące fuchę, która wymagała pokonania codziennie 32km w jedną stronę. Musiałem przejechać przez całą Warszawę z Kabat do Czosnowa. Bez szczególnej napinki udało mi się zejść do 3,5 l/100km. Samochód z napędem hybrydowym to po prostu narzędzie, którego trzeba się nauczyć używać.
W kwestii spalania tak informacyjnie (bo od samego początku piszę, że nie to było priorytetem a raczej jest to kwestia korzyści dodanej) : Od początku stycznia - na drogach prawdziwa zima i temp mocno ujemne jak na obecne czasy do -17 - do dziś przejechane ok 1500km z grzałką codziennie - średnia 8,4.
Moja średnia letnio-jesienna była 8,1.