STAG 300 PLUS
- konik_80
- Lex Driver
- Posty: 426
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:13
- Model Lexusa: kiedyś IS200 obecnie Avensis T25
- Skąd:: Szkocja
- Lokalizacja: Szkocja / Stargard Szczec
- Kontakt:
STAG 300 PLUS
Trochę świeżych wiadomości dla tyg którzy mają w swoich Leszkach instalację gazową opartą na sterowniku Stag 300 Plus.
Większość być może już czytała / słyszała, że Firma AC wypuściła nowe firmware i softy do sterowników.
Stagi Plus zmieniły się w ISA2 (skrót od: Inteligentny System Autoadaptacji 2generacji). Jednakże pierwszy firmware 7.4 jak i pierwszy soft z serii v7 nie był zbyt udany także firma wypuściła nowy firmware 7.5 - troszkę poprawiony - aczkolwiek wg niektórych użytkowników lpg-forum dalej niedopracowany - ale o tym niżej.
W ostatnich dniach wyszedł także już 3 z kolei soft (AcGasSynchro) wersji 7 - do ściągnięcia ze strony http://www.ac.com.pl/pl/doc/383/acgassynchro-71035
O samym działaniu systemu ISA2 nie mogę się jeszcze jednoznacznie wypowiedzieć czy jest to "rewolucja" - napewno jest to ciekawa opcja która próbuje zastąpić podłączenie do OBD i ustawianie mieszanki zgodnej z PB w każdych obciążeniach i obrotach.
Ze swoich obserwacji zauważyłem, że opcja ISA2 w niektórych autach działa rewelacyjnie a w niektórych potrafi nanieść sporo korekt przez które samochód przestaje jeździć w 100% poprawnie na gazie.
Przede wszystkim do poprawnego działania tej opcji potrzebna jest pełna mapa benzynowa - aby ją dobrze zebrać to potrzeba przejechać około 20 a czasem nawet 30km - w zależności od auta (silnika).
Następnie ustawić poprawnie mapę 2D gazową pokrywającą z z benzynową - koniecznie w tych samych warunkach = jazda na tym samym biegu - podobne prędkości i obciążenia.
Dobrze jest włączyć ISA2 dopiero po ułożeniu się reduktora.
W autach w których montowałem gaz i ciśnienie gazu jest stabilne ISA2 działa bezbłędnie - niezależnie kiedy się podpinam laptopem mapy są niemalże idealnie pokryte.
Zdarzyło mi się jednak auto w którym reduktor dość mocno "świrował" z ciśnieniem - tam ISA2 wprowadziła bardzo dużo korekt po czym auto także zaczęło "świrować".
Generalnie polecam ten sterownik i włączenie tej opcji na stałe - w przeciwieństwie do sporadycznych przypadków (lpg-forum) gdzie ISA2 przeszkadza w poprawnym działaniu instalacji.
W początkowej fazie tylko należy regularnie zaglądać do sterownika (przynajmniej raz w miesiącu).
Większość być może już czytała / słyszała, że Firma AC wypuściła nowe firmware i softy do sterowników.
Stagi Plus zmieniły się w ISA2 (skrót od: Inteligentny System Autoadaptacji 2generacji). Jednakże pierwszy firmware 7.4 jak i pierwszy soft z serii v7 nie był zbyt udany także firma wypuściła nowy firmware 7.5 - troszkę poprawiony - aczkolwiek wg niektórych użytkowników lpg-forum dalej niedopracowany - ale o tym niżej.
W ostatnich dniach wyszedł także już 3 z kolei soft (AcGasSynchro) wersji 7 - do ściągnięcia ze strony http://www.ac.com.pl/pl/doc/383/acgassynchro-71035
O samym działaniu systemu ISA2 nie mogę się jeszcze jednoznacznie wypowiedzieć czy jest to "rewolucja" - napewno jest to ciekawa opcja która próbuje zastąpić podłączenie do OBD i ustawianie mieszanki zgodnej z PB w każdych obciążeniach i obrotach.
Ze swoich obserwacji zauważyłem, że opcja ISA2 w niektórych autach działa rewelacyjnie a w niektórych potrafi nanieść sporo korekt przez które samochód przestaje jeździć w 100% poprawnie na gazie.
Przede wszystkim do poprawnego działania tej opcji potrzebna jest pełna mapa benzynowa - aby ją dobrze zebrać to potrzeba przejechać około 20 a czasem nawet 30km - w zależności od auta (silnika).
Następnie ustawić poprawnie mapę 2D gazową pokrywającą z z benzynową - koniecznie w tych samych warunkach = jazda na tym samym biegu - podobne prędkości i obciążenia.
Dobrze jest włączyć ISA2 dopiero po ułożeniu się reduktora.
W autach w których montowałem gaz i ciśnienie gazu jest stabilne ISA2 działa bezbłędnie - niezależnie kiedy się podpinam laptopem mapy są niemalże idealnie pokryte.
Zdarzyło mi się jednak auto w którym reduktor dość mocno "świrował" z ciśnieniem - tam ISA2 wprowadziła bardzo dużo korekt po czym auto także zaczęło "świrować".
Generalnie polecam ten sterownik i włączenie tej opcji na stałe - w przeciwieństwie do sporadycznych przypadków (lpg-forum) gdzie ISA2 przeszkadza w poprawnym działaniu instalacji.
W początkowej fazie tylko należy regularnie zaglądać do sterownika (przynajmniej raz w miesiącu).
- konik_80
- Lex Driver
- Posty: 426
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:13
- Model Lexusa: kiedyś IS200 obecnie Avensis T25
- Skąd:: Szkocja
- Lokalizacja: Szkocja / Stargard Szczec
- Kontakt:
Re: STAG 300 PLUS
Pojawiła się nowa wersja oprogramowania do STAGów http://www.ac.com.pl/pl/doc/346/program ... je-obslugi
-
- Lex Master
- Posty: 1201
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:08
- Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
- Skąd:: CT.
- Kontakt:
Re: STAG 300 PLUS
Odgrzeje nieco kotleta - i tu moje pytanie - jak się sprawuje soft ISA2 w IS 200 (bo wiem, że nie z każdym autem dobrze współpracuje)? - czy ktoś bardziej szczegółowo sprawdzał i analizował działanie tego softu w IS 200 (bo wtedy jest bardziej rzetelna ocena działania tego softu)?
ps. proszę o informacje i jakieś wskazówki, bo narazie śmigam i pewnie wiele osób również bez tego softu. Pisałeś konik, o ciśnieniu na reduktorze - nadmienię, iż mam reduktor zavoli - wiem, że zavolaki mają spory cut-off i spore ciśnienie - ale jak narazie auto chodzi mi idealnie na lpg.
ps. proszę o informacje i jakieś wskazówki, bo narazie śmigam i pewnie wiele osób również bez tego softu. Pisałeś konik, o ciśnieniu na reduktorze - nadmienię, iż mam reduktor zavoli - wiem, że zavolaki mają spory cut-off i spore ciśnienie - ale jak narazie auto chodzi mi idealnie na lpg.
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
Re: STAG 300 PLUS
Sorry ale isa2 to proteza.lukas78 pisze:Odgrzeje nieco kotleta - i tu moje pytanie - jak się sprawuje soft ISA2 w IS 200 (bo wiem, że nie z każdym autem dobrze współpracuje)? - czy ktoś bardziej szczegółowo sprawdzał i analizował działanie tego softu w IS 200 (bo wtedy jest bardziej rzetelna ocena działania tego softu)?
ps. proszę o informacje i jakieś wskazówki, bo narazie śmigam i pewnie wiele osób również bez tego softu. Pisałeś konik, o ciśnieniu na reduktorze - nadmienię, iż mam reduktor zavoli - wiem, że zavolaki mają spory cut-off i spore ciśnienie - ale jak narazie auto chodzi mi idealnie na lpg.
Nie ma na rynku obecnie automatu, który zrobi robotę za ludzki mózg - tyle z mojej strony.
- konik_80
- Lex Driver
- Posty: 426
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:13
- Model Lexusa: kiedyś IS200 obecnie Avensis T25
- Skąd:: Szkocja
- Lokalizacja: Szkocja / Stargard Szczec
- Kontakt:
Re: STAG 300 PLUS
Cóż LPGK dobrze pisze, że automaty nie zastąpią myślenia.
Generalnie AC rozwija swoje softy (trochę wolno im to idzie ale zawsze)
Co do samego użytkowania ISA to warto kontrolować regularnie to co ten automat robi (o ile decydujemy się na ciągłą opcję włączoną).
W ostatnim sofcie AC zaimplementowało opcję "Auto Stop" gdzie teoretycznie po dostrojeniu się Stag nie powinien więcej nanosić korekt.
Dobrze jest przejechać się z podpiętym pod OBD jakimś skanerem/kabelkiem i sprawdzenie w czasie jazdy korekt jakie robi ECU silnika aby upewnić się, że auto jest poprawnie wystrojone.
Generalnie AC rozwija swoje softy (trochę wolno im to idzie ale zawsze)
Co do samego użytkowania ISA to warto kontrolować regularnie to co ten automat robi (o ile decydujemy się na ciągłą opcję włączoną).
W ostatnim sofcie AC zaimplementowało opcję "Auto Stop" gdzie teoretycznie po dostrojeniu się Stag nie powinien więcej nanosić korekt.
Dobrze jest przejechać się z podpiętym pod OBD jakimś skanerem/kabelkiem i sprawdzenie w czasie jazdy korekt jakie robi ECU silnika aby upewnić się, że auto jest poprawnie wystrojone.
-
- Lex Master
- Posty: 1201
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:08
- Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
- Skąd:: CT.
- Kontakt:
Re: STAG 300 PLUS
Dzięki za info - czyli pozostaje tak jak jest (bez ISA2) - tym bardziej, że tak jak pisałem już wcześniej - auto chodzi elegancko.
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
Re: STAG 300 PLUS
Jeśli ktoś ręcznie wystroi poprawnie auto to żadna isa jest nie potrzebna.lukas78 pisze:Dzięki za info - czyli pozostaje tak jak jest (bez ISA2) - tym bardziej, że tak jak pisałem już wcześniej - auto chodzi elegancko.
To jest dobre dla ludzi bez pojęcia i też nie do końca, gdyż włączenie tego dziwactwa potrafi więcej zepsuć niżeli poprawić - choć czasem to lepsze od samej autokalibracji co jest normą w większości zakładów, dla których isa została napisana przez AC
- carinus
- Lex Master
- Posty: 1843
- Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
- Model Lexusa: RX400h,IS220d
- Skąd:: lubuskie/Belgia
- Kontakt:
Re: STAG 300 PLUS
Tylko raz dałem się wciągnąć w kalibracje automatyczną.Obecnie mam najechane ok.30kkm na gazie bez ruszania nastaw ,filtrów i gratów,obcinałem tylko nadwyżki wężyków od wtrysków.Na hamowni facet pochwalił wykres pracy na gazie jako rzadko spotykany w sensie-prawie idealny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości