Page 2 of 2

Re: Padajace cewki

Posted: 13 Nov 2013, o 14:40
by Yarecki
maniek_ls400 wrote:
Yarecki wrote:
Wojtek wrote:Cześć
też jestem ciekawy jak sprawdzić cewki
Nie jedna osoba w świecie jest ciekawa ale na 100% w naszych warunkach jest to nie do sprawdzenia - a jesli spec na oko to sprawdza to lepiej zmienić speca.
Najlepszym sprawdzeniem cewki i jedynym słusznym jest podmiana na nową.
Panie Yarecki - cewkę można sprawdzić na kilka sposóbów (garażowo):
1. mierząc ją omomierzem - czy mieści się w zakresie
2. podłączając do zasilania z włożoną świecą (po podaniu zasilania świeca powina 'dawać' iskrę) - świecę należy umieścić tak by miała kontakt z masą przez swoją obudowę
3. ćwiczenie jak w pkt 2 wykonywane dodatkowo w ciemności - jeśli obudowa cewki jest pęknięta będą przeskoki iskry po obudowie a iskra na świecy będzie słaba.
W manualu jest też Diagnostic Engine Ignition coil - wymiana cewki jest na ostatnim (!) miejscu diagnostyki. Z tego co przejrzałem należało by ( u Was, którym padają cewki) przejrzeć stan przekaźnika podającego napięcie z akumulatora na cewkę - jeśli ten przekaźnik będzie kulał to cewka może od tego paść.

Tak, tylko różnie cewka zachowuje się na zimym, ciepłym, wilgotnym, suchym itd - czasem wariuje w określonych warunkach przy danym obciążeniu z uwzględnieniem warunków o których wspomniałem.
Wszelkie testy nie dadzą 100% pewności.
Takie moje zdanie, zawsze można miesiąc testować i nie miec pewności ;) .
Zupełnie inna jest sytuacja, w której cewka pada cyklicznie, bądź kilka cewek nagle - ale to juz inny rozdział.

Pytanie było postawione:
Wojtek wrote:Cześć
też jestem ciekawy jak sprawdzić cewki
;)

Re: Padajace cewki

Posted: 13 Nov 2013, o 23:02
by carinus
Zauważcie ze nie mamy tutaj samych cewek WN tylko trochę elektroniki w spólnej obudowie z cewką.

Re: Padajace cewki

Posted: 23 Nov 2013, o 10:13
by soviet100
Damian87 wrote:mam 2 pytanka apropo cewek w IS 200

-Wie ktoś jak sprawdzić cewki?.. tzn. czy miernikiem można sprawdzić opór cewek?

-wymieniłem świece i wszystkie cewki ( 4 padły, pewnie przez zajechane świece właśnie..) na używane ale w dobrym stanie, czy przez to że mam nowe świece cewki są "bezpieczniejsze"?

W dobrym stanie bo ładnie wyglądały ? Takie rzeczy kupuj się nowe . Masz lexusa to Cię stać , nie stać Cię kup se tico .

Odp: Padajace cewki

Posted: 23 Nov 2013, o 20:34
by Damian87
W dobrym stanie bo od zaufanego koleszki z forum.
Poza Tym jak nie masz zamiaru pomóc to się nie potrzebnie nie produkuj.

Re: Padajace cewki

Posted: 23 Nov 2013, o 21:31
by dab1978
Kolega widocznie pół życia spedził w tico a teraz jest panisko, hehehe i mądrala pomocna

Re: Padajace cewki

Posted: 24 Nov 2013, o 14:19
by maniek_ls400
soviet100 wrote: Masz lexusa to Cię stać , nie stać Cię kup se tico .
Text na poziomie ... przedszkolaka, albo właściciela łałdi spod remizy..

Re: Padajace cewki

Posted: 7 Dec 2013, o 22:34
by bamss
pierwsze bym wymienil swiece ale sprawdzil bym ladowanie ....

Re: Padajace cewki

Posted: 12 Nov 2015, o 08:08
by Tantarian
Koledzy, jak przebiega numeracja cylindrów w 1G-FE? Wygląda na to, że skończyła mi się cewka na 5. Po odpaleniu silnik drży, nie ma mocy a na desce świecący CE. Torque podpowiada błędem, że właśnie tam leży problem.

Re: Padajace cewki

Posted: 12 Nov 2015, o 20:15
by Zewus
Od rozrządu