Page 3 of 4
Re: (ls400) mk1 91rok nie chodzi na wszystkie cylindry
Posted: 14 Nov 2015, o 11:36
by ahmed34
Wymieniłem na nowe kable firmy tesla i chyba problem rozwiazany.
Re: (ls400) mk1 91rok nie chodzi na wszystkie cylindry
Posted: 18 Nov 2015, o 15:15
by ahmed34
po mymianie kabli temat zakonczony
Re: (ls400) mk1 91rok nie chodzi na wszystkie cylindry
Posted: 18 Nov 2015, o 15:53
by maniek_ls400
ahmed34 wrote:po mymianie kabli temat zakonczony
Kable mogleś sprawdzić nocą - przy otwartej masce i przegazowaniu auta powinna być blue-dyskoteka pod maską

Re: (ls400) mk1 91rok nie chodzi na wszystkie cylindry
Posted: 27 Feb 2016, o 15:52
by kliMati
Wczoraj dopadł mnie problem pracy nie na wszystkie 8 cylindrów i dzisiaj po spędzeniu miłego czasu w garażu taki oto widok:
http://zapodaj.net/f27cdf3cc1f70.jpg.html
Wyssałem resztki pokruszonego tworzywa ze środka, przetarłem pilniczkiem pin od kabla i jakby przybyło pracujących cylindrów. Niestety z tego co widzę, to jest to główny przewód doprowadzający prąd do rozdzielacza i skoro ma kolosalne znaczenie pora na wymianę kopułek i kabli. Czy w Polsce są jakieś rozsądne opcje zakupu kopułki oraz palca. W USA cena za komplet (2 szt.) nie przekroczy 45$, ale u nas to już cena x2 za najtańszą. Świece Denso w USA to 6$ za sztukę, a u nas 37 PLN

Macie jakieś pomysły, gdzie szukać w PL normalniejszych cen?
Re: (ls400) mk1 91rok nie chodzi na wszystkie cylindry
Posted: 15 Mar 2016, o 10:28
by kliMati
Odpowiadam sam sobie, ale co tam. Kopułka rozdzielacza i palec rozdzielacza wymienione - polecam zakup w ASO, cena raczej nie do pobicia, szczególnie przy rabacie forumowym. Oto zdjęcia jak wyglądał oryginalny palec po przebiegu 213 tys. km
http://zapodaj.net/f4ec3786bc808.jpg.html
ten pył to może i piasek, chociaż przy tylu osłonach oraz przy obrotach wałka rozrządu wątpię, czy mógł się tam dostać i zostać. Raczej to sproszkowane elementy palca i rozdzielacza
Mała przestroga, co może się stać przy wymianie kopułki, bez demontażu wszystkich osłon rozrządu - mała wpadka:
http://zapodaj.net/70b9455ef6c04.jpg.html
strzałka wskazuje na klucz 8, który przy odkręcaniu jednej z 3 śrub mocujących kopułkę wpadł między pasek rozrządu, a osłonę. Dobrze, że miałem dwa "szperacze": magnetyczny i chwytak, bo inaczej demontaż chłodnicy, spuszczanie płynu chłodzącego ....... wymiana rozrządu na wyciągnięcie ręki
Po wymianie kopułki i palca praca silnika znacznie lepsza, ale dalej nie na 8 garów po rozgrzaniu. Krok kolejny - wymiana świec, po dwóch nowych z łatwej strony (nie od przepustnicy) lepiej, ale skończyło się na wymianie wszystkich i ........ dobrze, prawie dobrze, bo jeszcze co jakiś czas po rozgrzaniu wypadnie czasem jakiś zapłon.
Macie jakieś sugestie ???
Re: (ls400) mk1 91rok nie chodzi na wszystkie cylindry
Posted: 15 Mar 2016, o 11:57
by tofex
Objaw ewidentnie wskazuje na luz zaworowy, a raczej jego brak po nagrzaniu.
Re: (ls400) mk1 91rok nie chodzi na wszystkie cylindry
Posted: 15 Mar 2016, o 17:42
by Troy
W sobotę również wymieniałem kopułki i palce,ale osłony demontowałem.Jeśli będziesz sprawdzał luzy,to z góry przygotuj się na wymianę uszczelek pod pokrywami.Jest z tym trochę roboty,zwłaszcza na prawej głowicy.Wiązka przeszkadza w wyjęciu pokrywy.Tam jest ukryta blaszka,którą trzeba odkręcić.Dwie śruby na klucz 10.Wtedy da się tę wiązkę z prowadnicą odgiąć i wyciągnąć pokrywę.
Re: (ls400) mk1 91rok nie chodzi na wszystkie cylindry
Posted: 15 Mar 2016, o 19:07
by foka1
kolego z tego co widze to twoje przewody zaplonowe sa z 1992 roku .CZYLI MAJA 24 LATA WYMIEN MOZE JE TO TYLKO 1300 ZL W ASO

Re: (ls400) mk1 91rok nie chodzi na wszystkie cylindry
Posted: 16 Mar 2016, o 17:24
by kliMati
foka1 wrote:kolego z tego co widze to twoje przewody zaplonowe sa z 1992 roku .CZYLI MAJA 24 LATA WYMIEN MOZE JE TO TYLKO 1300 ZL W ASO

Foka1 dzięki za poradę

niestety nie należę do wymieniaczy, tylko staram się dochodzić do sedna problemu. Kabelki w ASO sam sprawdzałem i cenę mamy (jako forumowicze) niższą niż 1300 PLN, ale na szczęście po pomiarach wszystkie przewody są zgodne z wymaganiami fabrycznymi, czyli oporność poniżej 25 kOhmów (maks. 17,6 kilo). Wiek wiekiem, ale czasem lepsze to, co produkowane w 1992 roku od tego co obecnie, a skoro nie jest zepsute to zgodnie ze starą zasadą "if ain't broken don't fix it" szukam dalej i jak sugerują koledzy sprawdzę luz zaworowy.
Zastawiam się jeszcze nad wtryskiwaczami, czy tu nie ma jakiegoś małego problemu, bo auto stało parę lat i może woda w paliwie coś tam spowodowała. Podobno ktoś stosował olej jako dodatek do paliwa i rozruszał w ten sposób wtryski, podobno? Jakieś pozytywne wrażenia ktoś ma z takim sposobem?
aa, no i jeszcze jedno spostrzeżenie - zapłon wypada również pod dużym obciążeniem (głęboko wciśnięty pedał gazu przy starcie z niskich obrotów przy jeździe pod górkę), tak jakby zbyt dużo paliwa na iskrę ? słabo rozpylone paliwo ? .....same pytania
Dzięki za sugestie, w razie kolejnych jestem otwarty

Re: (ls400) mk1 91rok nie chodzi na wszystkie cylindry
Posted: 17 Mar 2016, o 12:15
by owczar
Kompresja na gorącym silniku zmierzona?