Page 5 of 6

Re: światła do jazdy dziennej, skąd wziąć PLUS ? (pilne)

Posted: 19 Apr 2014, o 16:37
by dzibi
Jakbyś nie miał jeszcze świateł do jazdy dziennej, to kup takie, które można wpiąć prosto w aku. Działa to tak, że święcą wtedy, gdy aku ma więcej niż 13V (albo 13,5V), czyli wtedy gdy jest ładowanie z alternatora, czyli po włączeniu silnika ;)

Re: światła do jazdy dziennej, skąd wziąć PLUS ? (pilne)

Posted: 19 Apr 2014, o 17:00
by kolunio
Kolego pod tym przekaznikiem pojawia sie plus po stacyjce...
viewtopic.php?f=41&t=5662

Mam tak podlaczony regulator sd2 i dziala elegancko ;) Jest to przekaznik EFI takze musisz wyciagnac cala szyne na ktorej siedzi ten przekaznik i dostac sie do kabla, ja uzylem rozgaleznika przewodow (http://www.soltronik.pl/lacznik-przewod ... 11446.html) Bez lutowania i dziala elegancko ;)

Re: światła do jazdy dziennej, skąd wziąć PLUS ? (pilne)

Posted: 19 Apr 2014, o 19:13
by lukasz32
kolunio wrote:Kolego pod tym przekaznikiem pojawia sie plus po stacyjce...
viewtopic.php?f=41&t=5662

Mam tak podlaczony regulator sd2 i dziala elegancko ;) Jest to przekaznik EFI takze musisz wyciagnac cala szyne na ktorej siedzi ten przekaznik i dostac sie do kabla, ja uzylem rozgaleznika przewodow (http://www.soltronik.pl/lacznik-przewod ... 11446.html) Bez lutowania i dziala elegancko ;)
Wiem widziałem to ale w sumie i tak świeci przód i tył?

Ja założyłem jakieś rzekomo polskie z wybitą homologacją, cena jak za dobrą flache. Wpiąłem w sumie za bezpiecznik inst gazowej, drugi plus na żarówkę postojową, jak dostanie tam sygnał, to dzienne gaśnie, taki to "automat". Generalnie są ok choć przepisowego rozstawu zachować się nie da ;)

pozdrawiam

Re: światła do jazdy dziennej, skąd wziąć PLUS ? (pilne)

Posted: 19 Apr 2014, o 22:21
by dzibi
A możesz podsumowując dodać tu info o przepisowym rozstawie takich świateł i innych szczegółach istotnych, wynikających z przepisów? :) przyda się na później :)

Re: światła do jazdy dziennej, skąd wziąć PLUS ? (pilne)

Posted: 21 Apr 2014, o 01:50
by lukasz32
dzibi wrote:A możesz podsumowując dodać tu info o przepisowym rozstawie takich świateł i innych szczegółach istotnych, wynikających z przepisów? :) przyda się na później :)
Pewnie.
W is 200 nie da się zachować przepisowego położenia świateł dziennych które zakupimy w postaci takiego "paska" 8-9ledów czy jakichś innych świecidełek. Montujemy w dolnym wlocie, min 30cm nad ziemią, na dole wlotu przy feldze 16' mam 27cm, na 17tce będzie wyżej. Nie zachowamy natomiast rozstawu min 60cm, bo rozstaw wynosi u nas 56 cm i jak trafisz na służbistę to zabierze dowód. Szerzej się nie da bo wlot jest za wąski, chyba że masz pasek około 6 ledów lub diody zapakowane w okrągłą lampę.

Wygląda to niezbyt ładnie, może się przyzwyczaję, no ale nie montowałem tego po to, żeby było ładnie.

Natomiast widuję na drogach baranów w różnych vw, którzy montują na samym dole zderzaka, jeden miał pasek ledów dług. metra lub więcej pod całą atrapą z lewej w prawo lub odwrotnie, więc jakoś to będzie.

Montowałem w tym miejscu, co kolega KAROL z rej. WWL o ile dobrze pamiętam z awataru - czarny lex i tam właśnie widziałem te światła obok rejestracji.

Roboty trochę jest, jak chcesz polutować, zapakować w jakieś peszle żeby nie dyndało, podocinać na odpowiednią długość, szukasz punktu włączenia, etc. W godzinę się nie zrobi.

pozdrawiam

Re: [IS200] Montaż świateł do jazdy dziennej

Posted: 10 Aug 2016, o 16:31
by Gabriel_Rolson
A czy jest sposób zamontowania świateł do jazdy dziennej lub samych żarówek w lampie. Mam u siebie w is 300 opcję Auto i jak włącze ten tryb to wyłączają sie xenony i wydaje mi sie że powinny sie zapalić do jazdy dziennej, ktos coś wie na ten temat jak to działa ? :LEXUS:

Re: [IS200] Montaż świateł do jazdy dziennej

Posted: 11 Aug 2016, o 09:29
by kupiec1985
jeśli jest widno nic się nie zapali na opcji auto , po przysłonieniu czujnika na podszybiu zapalą się automatycznie mijania . np w tunelu , kiedy znów będzie widno zgaszą sie , dziennych Is mk1 nie ma

Re: [IS200] Montaż świateł do jazdy dziennej

Posted: 11 Aug 2016, o 09:37
by gmiter
STerowanie tego jest 5V czy 12V? Pewnie dałoby się przesterować że za każdym razem na pozycji auto palą się światła do jazdy dziennej ale jesli czujnik nasłonecznienia zmieni rezystancje i prześle sygnał o spadku jasności przełączenie z automatu na xenony. Do zrobienia tylko troszke czasu do odgrzebania w schematach.

Re: [IS200] Montaż świateł do jazdy dziennej

Posted: 11 Aug 2016, o 11:10
by kupiec1985
jest 12V , ja u siebie zrobiłem auto dzienne/mijania na sezon letni za pomocą LED ów w obudowie świateł drogowych ( ich kosztem ale wymiana żarówek to 2minuty przed jazdą nocną którą robię teraz bardzo rzadko) wystarczy że wymienię źródła światła oraz przełączę przełącznik w obudowie bezpieczników pod maską.
Plusem jest to że oszczędzam żarówki w światłach mijania, nie tracę zbędnej energii na tył w którym w normalnych dziennych warunkach działa tylko stop .
Mam cały czas ustawioną opcję auto , odpalam auto świecą się ledy , robi się ciemno samo się zmienia na mijania, długie w razie czego są (choć led za dużo nie doświetla) robi się widno samo się zmienia na dzienne ledy, zrobiłem to w skrzynce bezpieczników pod maską za pomocą przekaźnika przełącznika i jednego kabelka idącego do źródła pradu świateł pozycyjnych, działa to jak w rozporządzeniu jest napisane , jedyne przestępstwo to jest brak jednej literki na kloszu OEM lamp, na przeglądzie się nei czepiają , policaj przez 2 lata też sie nie przyczepiło. Drugą rozsądną opcją stosowaną u Nas na forum jest kupno modułu DRL i ustawienie świateł drogowych na 30-40 % też to działa .

Re: [IS200] Montaż świateł do jazdy dziennej

Posted: 2 Nov 2016, o 15:30
by boyar
Witam, chcę zamontować sobie swiatła do jazdy dziennej. szukam pod maską +12V które będzie dopiero po przekręceniu kluczyka. znalazlem takie dochodzące do lapy xenonowej. zaznaczylem strzalkami, wie ktoś czy można sie tu podłączyć i do czego idzie to napięcie? Ewentualnie jakieś sugestie gdzie w miare prosty sposób mozna znaleść inne +12V? mam IS200 SC.

pozdrawiam

Image

Image