Page 5 of 6
Re: światła do jazdy dziennej, skąd wziąć PLUS ? (pilne)
Posted: 19 Apr 2014, o 16:37
by dzibi
Jakbyś nie miał jeszcze świateł do jazdy dziennej, to kup takie, które można wpiąć prosto w aku. Działa to tak, że święcą wtedy, gdy aku ma więcej niż 13V (albo 13,5V), czyli wtedy gdy jest ładowanie z alternatora, czyli po włączeniu silnika

Re: światła do jazdy dziennej, skąd wziąć PLUS ? (pilne)
Posted: 19 Apr 2014, o 17:00
by kolunio
Kolego pod tym przekaznikiem pojawia sie plus po stacyjce...
viewtopic.php?f=41&t=5662
Mam tak podlaczony regulator sd2 i dziala elegancko

Jest to przekaznik EFI takze musisz wyciagnac cala szyne na ktorej siedzi ten przekaznik i dostac sie do kabla, ja uzylem rozgaleznika przewodow (
http://www.soltronik.pl/lacznik-przewod ... 11446.html) Bez lutowania i dziala elegancko

Re: światła do jazdy dziennej, skąd wziąć PLUS ? (pilne)
Posted: 19 Apr 2014, o 19:13
by lukasz32
Wiem widziałem to ale w sumie i tak świeci przód i tył?
Ja założyłem jakieś rzekomo polskie z wybitą homologacją, cena jak za dobrą flache. Wpiąłem w sumie za bezpiecznik inst gazowej, drugi plus na żarówkę postojową, jak dostanie tam sygnał, to dzienne gaśnie, taki to "automat". Generalnie są ok choć przepisowego rozstawu zachować się nie da
pozdrawiam
Re: światła do jazdy dziennej, skąd wziąć PLUS ? (pilne)
Posted: 19 Apr 2014, o 22:21
by dzibi
A możesz podsumowując dodać tu info o przepisowym rozstawie takich świateł i innych szczegółach istotnych, wynikających z przepisów?

przyda się na później

Re: światła do jazdy dziennej, skąd wziąć PLUS ? (pilne)
Posted: 21 Apr 2014, o 01:50
by lukasz32
dzibi wrote:A możesz podsumowując dodać tu info o przepisowym rozstawie takich świateł i innych szczegółach istotnych, wynikających z przepisów?

przyda się na później

Pewnie.
W is 200 nie da się zachować przepisowego położenia świateł dziennych które zakupimy w postaci takiego "paska" 8-9ledów czy jakichś innych świecidełek. Montujemy w dolnym wlocie, min 30cm nad ziemią, na dole wlotu przy feldze 16' mam 27cm, na 17tce będzie wyżej. Nie zachowamy natomiast rozstawu min 60cm, bo rozstaw wynosi u nas 56 cm i jak trafisz na służbistę to zabierze dowód. Szerzej się nie da bo wlot jest za wąski, chyba że masz pasek około 6 ledów lub diody zapakowane w okrągłą lampę.
Wygląda to niezbyt ładnie, może się przyzwyczaję, no ale nie montowałem tego po to, żeby było ładnie.
Natomiast widuję na drogach baranów w różnych vw, którzy montują na samym dole zderzaka, jeden miał pasek ledów dług. metra lub więcej pod całą atrapą z lewej w prawo lub odwrotnie, więc jakoś to będzie.
Montowałem w tym miejscu, co kolega KAROL z rej. WWL o ile dobrze pamiętam z awataru - czarny lex i tam właśnie widziałem te światła obok rejestracji.
Roboty trochę jest, jak chcesz polutować, zapakować w jakieś peszle żeby nie dyndało, podocinać na odpowiednią długość, szukasz punktu włączenia, etc. W godzinę się nie zrobi.
pozdrawiam
Re: [IS200] Montaż świateł do jazdy dziennej
Posted: 10 Aug 2016, o 16:31
by Gabriel_Rolson
A czy jest sposób zamontowania świateł do jazdy dziennej lub samych żarówek w lampie. Mam u siebie w is 300 opcję Auto i jak włącze ten tryb to wyłączają sie xenony i wydaje mi sie że powinny sie zapalić do jazdy dziennej, ktos coś wie na ten temat jak to działa ?

Re: [IS200] Montaż świateł do jazdy dziennej
Posted: 11 Aug 2016, o 09:29
by kupiec1985
jeśli jest widno nic się nie zapali na opcji auto , po przysłonieniu czujnika na podszybiu zapalą się automatycznie mijania . np w tunelu , kiedy znów będzie widno zgaszą sie , dziennych Is mk1 nie ma
Re: [IS200] Montaż świateł do jazdy dziennej
Posted: 11 Aug 2016, o 09:37
by gmiter
STerowanie tego jest 5V czy 12V? Pewnie dałoby się przesterować że za każdym razem na pozycji auto palą się światła do jazdy dziennej ale jesli czujnik nasłonecznienia zmieni rezystancje i prześle sygnał o spadku jasności przełączenie z automatu na xenony. Do zrobienia tylko troszke czasu do odgrzebania w schematach.
Re: [IS200] Montaż świateł do jazdy dziennej
Posted: 11 Aug 2016, o 11:10
by kupiec1985
jest 12V , ja u siebie zrobiłem auto dzienne/mijania na sezon letni za pomocą LED ów w obudowie świateł drogowych ( ich kosztem ale wymiana żarówek to 2minuty przed jazdą nocną którą robię teraz bardzo rzadko) wystarczy że wymienię źródła światła oraz przełączę przełącznik w obudowie bezpieczników pod maską.
Plusem jest to że oszczędzam żarówki w światłach mijania, nie tracę zbędnej energii na tył w którym w normalnych dziennych warunkach działa tylko stop .
Mam cały czas ustawioną opcję auto , odpalam auto świecą się ledy , robi się ciemno samo się zmienia na mijania, długie w razie czego są (choć led za dużo nie doświetla) robi się widno samo się zmienia na dzienne ledy, zrobiłem to w skrzynce bezpieczników pod maską za pomocą przekaźnika przełącznika i jednego kabelka idącego do źródła pradu świateł pozycyjnych, działa to jak w rozporządzeniu jest napisane , jedyne przestępstwo to jest brak jednej literki na kloszu OEM lamp, na przeglądzie się nei czepiają , policaj przez 2 lata też sie nie przyczepiło. Drugą rozsądną opcją stosowaną u Nas na forum jest kupno modułu DRL i ustawienie świateł drogowych na 30-40 % też to działa .
Re: [IS200] Montaż świateł do jazdy dziennej
Posted: 2 Nov 2016, o 15:30
by boyar
Witam, chcę zamontować sobie swiatła do jazdy dziennej. szukam pod maską +12V które będzie dopiero po przekręceniu kluczyka. znalazlem takie dochodzące do lapy xenonowej. zaznaczylem strzalkami, wie ktoś czy można sie tu podłączyć i do czego idzie to napięcie? Ewentualnie jakieś sugestie gdzie w miare prosty sposób mozna znaleść inne +12V? mam IS200 SC.
pozdrawiam
