Odnośnie głośności napiszę tak. Z zasady jeżdżę autami japońskimi. Nie ma co wnikać dlaczego tak mam...
Co do głośności. Dotąd jeździłem RAV4 Executive 4x2, która ponoć była głośna. Tak opowiadali Ci co nie jeździli zazwyczaj [emoji2].
Zrobiłem zatem test na Apple Watch z pomiarem decybeli.
Prędkość 80 km/h. Prosty odcinek na ekspresówce. Sucha nawierzchnia, opony letnie:
Głośność RAV Executive: 67-69 decybeli
Głośność Lex NX350h wersja prestige design, tazuna , premium: 65-67 decybeli
Moim zdaniem prawie niewyczuwalne.
Oczywiście doświadczenie jest to uproszczone, ale dało mi matematyczne dowody co do głośności tych aut.
Zakup Lexusa NX 350h
-
- Nowy lex user
- Posts: 5
- Joined: 19 Aug 2024, o 23:12
- Model Lexusa: NX350h
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
-
- Nowy lex user
- Posts: 8
- Joined: 22 Oct 2024, o 12:12
- Model Lexusa: Nx350h
- Skąd:: Krakow
- Contact:
Re: Zakup Lexusa NX 350h
Dzieki za spostrzezenia! Faktycznie jeszcze przemysle tego GLC - z pneumatyki jednak bym nie rezygnowal, bo jest w polaczeniu z osia skretna a to w Krakowie robi duza robotemcendrju wrote: ↑22 Oct 2024, o 16:10No z tym GLC to zrobiłem to co napisałeś, bez koloru 316 164zł, to faktycznie cena podobna, ale:srekal34 wrote: ↑22 Oct 2024, o 14:54Rowno 11% rabatu dostalem oferte na GLC - konfig nie pod korek, ale ze wszystkim co potrzebne (200 benzyna z premium plus z pneumatyka, headupem i burmesterem). Konfig na 311 do wzieca za 276. NX w Fsporcie z Fuji kosztuje 288, wirc nawet ciut drozej. Wyposazenie poza chlodzeniem foteli porowywalne. BMW mam aktualnie, moze to cos zmienia w zaproponowanej cenie(x3 m40i), ale tez wyraznie sie te g45 nie sprzedaja za dobrze - choc odkad pamietam w BMW mozna bylo dostac 25% rabatumcendrju wrote: ↑22 Oct 2024, o 14:31
GLC z pneumatyką i ciut lepszym silnikiem niż najgorszy nie będzie w podobnej cenie. Właśnie na szybko wyklikałem z ciekawości GLC 220d z pakietem AMG Premium Plus (zasadniczo zawiera mniej więcej to co FSport + Fuji) i dodałem pneumatykę, skórzane wentylowane fotele, wyszło 372 373 zł, rabat raczej niewielki jest w MB na auta do produkcji. 200d jest o 20k tańszy ale to nadal drożej. Na stockach leżą podobne configi z większymi rabatami, ale nadal to przepaść do NX cenowo.
Na BMW spory rabat dostałeś bo właśnie wyklikałem pod korek x3 20 to wyszło: 326 200zł
Ja nie mam szklanego dachu w NX i jest ogólnie średnio głośno, uważam, że NX I generacji był lepiej wyciszony, a RX IV, którego posiadam jest idealnie wyciszony - tak by było cicho ale by było wiadomo, że jedzie się autem.
W NX infotainment odstaje trochę od konkurencji niestety.
Gdyby nie ograniczały mnie $$ to pewnie dokoksowałbym GLC z lepszym silnikiem i masażami w siedzeniach.
![]()
- siedzenia w skórze z plastikowej krowy, bez wentylacji
- felgi 18, aż oczy krwawią z profilu jak się patrzy
- pakiet stylistyczny avantgarde raczej dosyć biedny jest - AMG już chyba +20k
zalety:
- dobre systemy, światła, i kilka pierdółek co nie ma w NX
- burmester robi robotę,
z tego co ludzie piszą, jak słaby jest ML w NX to chyba był został przy standardowym Pioneerze czy co tam siedzi
wg mnie do tego GLC to raczej bym porównał NX w wersji Prestige + Design + Tazuna, który wychodzi ok 260k po rabatach, poza pneumatyką, cała reszta podobna. Ogólnie to w NX standardowe zawieszenie jest bardzo dobre i nie wiem czy AVS jest jakoś strasznie potrzebne - standardowe jest w mieście bardzo komfortowe, w zakrętach bardzo dobrze trzyma (siedzenia też).
W BMW jak ostatnio byłem dowiadywać się o 5 touring, to raczej w salonie coś koło 10% dają, na konkretne silniki - hybrydy plugin czy elektryki to i 14 albo więcej. Takie x3 20 nie dostanie mocnego rabatu, chyba, że chcą jakieś normy w salonie wyrobić.
Jeżeli to co potrzebne masz w tym configu GLC to może warto, i do tego wywalić pneumatykę, i auto będzie w na prawdę dobrej cenie. Bagażnik większy ma na pewno GLC.
BMW chyba za nowe, trzeba odczekać z rok, aż pierwsi użytkownicy się wypowiedzą, zwłaszcza, że parę rzeczy jest w kontrowersyjnych (wykonanie, niektóre rozwiązania ergonomiczne).

co do zawieszenia - to sprzedawca mowil mo ze w F-Sport na Normalu jest tak samo miekko jak w standardowym, a w trybie sport jest bardziej twardo...i na dziurach wolalem tryb sport, mniej bujalo na dziurawych drogach - jednak faktycznie nie byla to wielka roznica. Siedzenia tez sa troche fajniejsze. Z drugiej strony Omo jest teraz za 272k do dostania, wiec nie wiem czy zawieszenie i fotele sa warte 16k doplaty

-
- Lex user
- Posts: 176
- Joined: 11 Sep 2022, o 22:05
- Model Lexusa: NX350h
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: Zakup Lexusa NX 350h
Ale, ale...Beder75 wrote:Odnośnie głośności napiszę tak. Z zasady jeżdżę autami japońskimi. Nie ma co wnikać dlaczego tak mam...
Co do głośności. Dotąd jeździłem RAV4 Executive 4x2, która ponoć była głośna. Tak opowiadali Ci co nie jeździli zazwyczaj [emoji2].
Zrobiłem zatem test na Apple Watch z pomiarem decybeli.
Prędkość 80 km/h. Prosty odcinek na ekspresówce. Sucha nawierzchnia, opony letnie:
Głośność RAV Executive: 67-69 decybeli
Głośność Lex NX350h wersja prestige design, tazuna , premium: 65-67 decybeli
Moim zdaniem prawie niewyczuwalne.
Oczywiście doświadczenie jest to uproszczone, ale dało mi matematyczne dowody co do głośności tych aut.
Roznica 3 dB oznacza 2 razy glosniej/ciszej

-
- Lex Master
- Posts: 1473
- Joined: 12 Apr 2021, o 04:06
- Model Lexusa: 350h
- Skąd:: mazowieckie
- Contact:
Re: Zakup Lexusa NX 350h
„Jednostką która określa poziom głośności, natężenie dźwięku jest decybel (dB). Dla przykładu wzrost o 3 decybele jest podwojeniem siły dźwięku, a wzrosty o 10 decybeli oznacza 10-krotnie większą głośność”Beder75 wrote: ↑22 Oct 2024, o 17:09 Odnośnie głośności napiszę tak. Z zasady jeżdżę autami japońskimi. Nie ma co wnikać dlaczego tak mam...
Co do głośności. Dotąd jeździłem RAV4 Executive 4x2, która ponoć była głośna. Tak opowiadali Ci co nie jeździli zazwyczaj [emoji2].
Zrobiłem zatem test na Apple Watch z pomiarem decybeli.
Prędkość 80 km/h. Prosty odcinek na ekspresówce. Sucha nawierzchnia, opony letnie:
Głośność RAV Executive: 67-69 decybeli
Głośność Lex NX350h wersja prestige design, tazuna , premium: 65-67 decybeli
Moim zdaniem prawie niewyczuwalne.
Oczywiście doświadczenie jest to uproszczone, ale dało mi matematyczne dowody co do głośności tych aut.
tskze no

350h omotenashi
26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
-
- Nowy lex user
- Posts: 5
- Joined: 19 Aug 2024, o 23:12
- Model Lexusa: NX350h
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Zakup Lexusa NX 350h
Pewnie tak jest jak piszesz. Ja nie będąc aż tak zaznajomiony z tą materią po prostu sprawdziłem odczyty ze smartwatcha.
Czyli są powody do radości. Chociaż moje ucho nie wychwytuje dużej różnicy. Fak że w Lex jest ciszej. Musiałbym z powrotem wsiąść do Ravki. Do dobrego człowiek się szybko przyzwyczaja [emoji3]
Czyli są powody do radości. Chociaż moje ucho nie wychwytuje dużej różnicy. Fak że w Lex jest ciszej. Musiałbym z powrotem wsiąść do Ravki. Do dobrego człowiek się szybko przyzwyczaja [emoji3]
-
- Lex Master
- Posts: 1473
- Joined: 12 Apr 2021, o 04:06
- Model Lexusa: 350h
- Skąd:: mazowieckie
- Contact:
Re: Zakup Lexusa NX 350h
Jakbym wiedział, że będę długo jeździł NX to bym wygłuszył nadkola i bagażnik, myślę że byłoby idealnie.
350h omotenashi
26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
-
- Nowy lex user
- Posts: 8
- Joined: 22 Oct 2024, o 12:12
- Model Lexusa: Nx350h
- Skąd:: Krakow
- Contact:
Re: Zakup Lexusa NX 350h
Jest to jakas opcja, do nadkoli nie trzeba chyba srodka rozbierac? - moznaby sie tez pozbyc run flatow, napewno bedzie ciszej na zwyklych - pytanie czy fabryczne felgi nie sa jakos przystosowane tylko pod RF.
-
- Lex Master
- Posts: 1473
- Joined: 12 Apr 2021, o 04:06
- Model Lexusa: 350h
- Skąd:: mazowieckie
- Contact:
Re: Zakup Lexusa NX 350h
Nie są, mam wielosezonowe bez RF.
Do nadkoli nic nie trzeba rozbierać, a do bagażnika parę zatrzasków jest pełno filmików na YT. No i jeszcze drzwi bym wygłuszył i wymienił głośniki na jakies coś
jakbym nie miał ML. Pewnie w 10k bym się zmiescił spokojnie tyle ile dopłata do ML. Jak się przesiądę na RX 450h albo NX 450h to tak zrobię i nie będe już kombinował z samochodem przez parę lat
Do nadkoli nic nie trzeba rozbierać, a do bagażnika parę zatrzasków jest pełno filmików na YT. No i jeszcze drzwi bym wygłuszył i wymienił głośniki na jakies coś

350h omotenashi
26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
-
- Lex user
- Posts: 255
- Joined: 1 Feb 2023, o 00:19
- Model Lexusa: NX 24
- Skąd:: Żywiec
- Contact:
Re: Zakup Lexusa NX 350h
Nie, runflatów bardzo szybko się pozbyłem, i wymieniłem na zwykłe opony, ciszej się zrobiło i bardziej komfortowo po zmianie na oryginalnych felgach.
-
- Lex user
- Posts: 255
- Joined: 1 Feb 2023, o 00:19
- Model Lexusa: NX 24
- Skąd:: Żywiec
- Contact:
Re: Zakup Lexusa NX 350h
Z nadkolami od zewnątrz nie wiem jak, bo to mi robiła firma od konserwacji, poprosiłem, żeby mi dodali wygłuszenia ,kupione przeze mnie. Na przód poszło 9mm, a na tył 6 mm, max co tam weszło, nie ma miejsca na więcej. Materiał się dobrze spisuje. W linkach niżej daje. A w środku z bagaznikiem nie ma problemu i nadkolami, Nie zdjemowałem plastików z tyłu do końca bo bałem się coś ułamać, ale z zatrzasków na tyle wyszły te plastiki, że zdołałem poupychać sporo, w tym na blache od środka, dużo tam tego dałem i gdzie widać filc po bokach tez dałem, zsunołem w dół i powciskałem.
Od każdej strony starałem sie dać.
A sam bagażnik, najpierw poszedzł 1 cm ( https://allegro.pl/oferta/mata-gumowo-k ... sP1rHUVcK3), potem jeszcze 6 mm tego (https://www.wyciszamy.net/c10113-izolac ... 00,0.6,0,0 ). To jest max co tam wejdzie, żeby reszta plastików spasowała.
Na jednym zdjęciu jest fotka nadkola od zewnątrz jak to wygląda.
- Attachments
-
- IMG-20240903-WA0008.jpg (22.99 KiB) Viewed 465 times
-
- 20240911_133944.jpg (103 KiB) Viewed 465 times
-
- 20240911_131230.jpg (100.63 KiB) Viewed 465 times
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests