Page 537 of 544

Re: Zakup Lexusa NX 350h

Posted: 22 Oct 2024, o 17:09
by Beder75
Odnośnie głośności napiszę tak. Z zasady jeżdżę autami japońskimi. Nie ma co wnikać dlaczego tak mam...

Co do głośności. Dotąd jeździłem RAV4 Executive 4x2, która ponoć była głośna. Tak opowiadali Ci co nie jeździli zazwyczaj [emoji2].

Zrobiłem zatem test na Apple Watch z pomiarem decybeli.

Prędkość 80 km/h. Prosty odcinek na ekspresówce. Sucha nawierzchnia, opony letnie:

Głośność RAV Executive: 67-69 decybeli
Głośność Lex NX350h wersja prestige design, tazuna , premium: 65-67 decybeli

Moim zdaniem prawie niewyczuwalne.
Oczywiście doświadczenie jest to uproszczone, ale dało mi matematyczne dowody co do głośności tych aut.

Re: Zakup Lexusa NX 350h

Posted: 22 Oct 2024, o 18:12
by srekal34
mcendrju wrote: 22 Oct 2024, o 16:10
srekal34 wrote: 22 Oct 2024, o 14:54
mcendrju wrote: 22 Oct 2024, o 14:31

GLC z pneumatyką i ciut lepszym silnikiem niż najgorszy nie będzie w podobnej cenie. Właśnie na szybko wyklikałem z ciekawości GLC 220d z pakietem AMG Premium Plus (zasadniczo zawiera mniej więcej to co FSport + Fuji) i dodałem pneumatykę, skórzane wentylowane fotele, wyszło 372 373 zł, rabat raczej niewielki jest w MB na auta do produkcji. 200d jest o 20k tańszy ale to nadal drożej. Na stockach leżą podobne configi z większymi rabatami, ale nadal to przepaść do NX cenowo.
Na BMW spory rabat dostałeś bo właśnie wyklikałem pod korek x3 20 to wyszło: 326 200zł

Ja nie mam szklanego dachu w NX i jest ogólnie średnio głośno, uważam, że NX I generacji był lepiej wyciszony, a RX IV, którego posiadam jest idealnie wyciszony - tak by było cicho ale by było wiadomo, że jedzie się autem.
W NX infotainment odstaje trochę od konkurencji niestety.

Gdyby nie ograniczały mnie $$ to pewnie dokoksowałbym GLC z lepszym silnikiem i masażami w siedzeniach.





 
Rowno 11% rabatu dostalem oferte na GLC - konfig nie pod korek, ale ze wszystkim co potrzebne (200 benzyna z premium plus z pneumatyka, headupem i burmesterem). Konfig na 311 do wzieca za 276. NX w Fsporcie z Fuji kosztuje 288, wirc nawet ciut drozej. Wyposazenie poza chlodzeniem foteli porowywalne. BMW mam aktualnie, moze to cos zmienia w zaproponowanej cenie(x3 m40i), ale tez wyraznie sie te g45 nie sprzedaja za dobrze - choc odkad pamietam w BMW mozna bylo dostac 25% rabatu ;) 
 



 
No z tym GLC to zrobiłem to co napisałeś, bez koloru 316 164zł, to faktycznie cena podobna, ale:
- siedzenia w skórze z plastikowej krowy, bez wentylacji
- felgi 18, aż oczy krwawią z profilu jak się patrzy
- pakiet stylistyczny avantgarde raczej dosyć biedny jest - AMG już chyba +20k
zalety:
- dobre systemy, światła, i kilka pierdółek co nie ma w NX
- burmester robi robotę,

z tego co ludzie piszą, jak słaby jest ML w NX to chyba był został przy standardowym Pioneerze czy co tam siedzi

wg mnie do tego GLC to raczej bym porównał NX w wersji Prestige + Design + Tazuna, który wychodzi ok 260k po rabatach, poza pneumatyką, cała reszta podobna. Ogólnie to w NX standardowe zawieszenie jest bardzo dobre i nie wiem czy AVS jest jakoś strasznie potrzebne - standardowe jest w mieście bardzo komfortowe, w zakrętach bardzo dobrze trzyma (siedzenia też).

W BMW jak ostatnio byłem dowiadywać się o 5 touring, to raczej w salonie coś koło 10% dają, na konkretne silniki - hybrydy plugin czy elektryki to i 14 albo więcej. Takie x3 20 nie dostanie mocnego rabatu, chyba, że chcą jakieś normy w salonie wyrobić.

Jeżeli to co potrzebne masz w tym configu GLC to może warto, i do tego wywalić pneumatykę, i auto będzie w na prawdę dobrej cenie. Bagażnik większy ma na pewno GLC.
BMW chyba za nowe, trzeba odczekać z rok, aż pierwsi użytkownicy się wypowiedzą, zwłaszcza, że parę rzeczy jest w kontrowersyjnych (wykonanie, niektóre rozwiązania ergonomiczne).


 
Dzieki za spostrzezenia! Faktycznie jeszcze przemysle tego GLC - z pneumatyki jednak bym nie rezygnowal, bo jest w polaczeniu z osia skretna a to w Krakowie robi duza robote ;) 
co do zawieszenia - to sprzedawca mowil mo ze w F-Sport na Normalu jest tak samo miekko jak w standardowym, a w trybie sport jest bardziej twardo...i na dziurach wolalem tryb sport, mniej bujalo na dziurawych drogach - jednak faktycznie nie byla to wielka roznica. Siedzenia tez sa troche fajniejsze. Z drugiej strony Omo jest teraz za 272k do dostania, wiec nie wiem czy zawieszenie i fotele sa warte 16k doplaty ;)
 
 

Re: Zakup Lexusa NX 350h

Posted: 22 Oct 2024, o 18:28
by maciejp
Beder75 wrote:Odnośnie głośności napiszę tak. Z zasady jeżdżę autami japońskimi. Nie ma co wnikać dlaczego tak mam...

Co do głośności. Dotąd jeździłem RAV4 Executive 4x2, która ponoć była głośna. Tak opowiadali Ci co nie jeździli zazwyczaj [emoji2].

Zrobiłem zatem test na Apple Watch z pomiarem decybeli.

Prędkość 80 km/h. Prosty odcinek na ekspresówce. Sucha nawierzchnia, opony letnie:

Głośność RAV Executive: 67-69 decybeli
Głośność Lex NX350h wersja prestige design, tazuna , premium: 65-67 decybeli

Moim zdaniem prawie niewyczuwalne.
Oczywiście doświadczenie jest to uproszczone, ale dało mi matematyczne dowody co do głośności tych aut.
Ale, ale...
Roznica 3 dB oznacza 2 razy glosniej/ciszej :)

Re: Zakup Lexusa NX 350h

Posted: 22 Oct 2024, o 19:46
by Ghotti
Beder75 wrote: 22 Oct 2024, o 17:09 Odnośnie głośności napiszę tak. Z zasady jeżdżę autami japońskimi. Nie ma co wnikać dlaczego tak mam...

Co do głośności. Dotąd jeździłem RAV4 Executive 4x2, która ponoć była głośna. Tak opowiadali Ci co nie jeździli zazwyczaj [emoji2].

Zrobiłem zatem test na Apple Watch z pomiarem decybeli.

Prędkość 80 km/h. Prosty odcinek na ekspresówce. Sucha nawierzchnia, opony letnie:

Głośność RAV Executive: 67-69 decybeli
Głośność Lex NX350h wersja prestige design, tazuna , premium: 65-67 decybeli

Moim zdaniem prawie niewyczuwalne.
Oczywiście doświadczenie jest to uproszczone, ale dało mi matematyczne dowody co do głośności tych aut.

 
„Jednostką która określa poziom głośności, natężenie dźwięku jest decybel (dB). Dla przykładu wzrost o 3 decybele jest podwojeniem siły dźwięku, a wzrosty o 10 decybeli oznacza 10-krotnie większą głośność”

tskze no :D

Zakup Lexusa NX 350h

Posted: 23 Oct 2024, o 07:29
by Beder75
Pewnie tak jest jak piszesz. Ja nie będąc aż tak zaznajomiony z tą materią po prostu sprawdziłem odczyty ze smartwatcha.
Czyli są powody do radości. Chociaż moje ucho nie wychwytuje dużej różnicy. Fak że w Lex jest ciszej. Musiałbym z powrotem wsiąść do Ravki. Do dobrego człowiek się szybko przyzwyczaja [emoji3]

Re: Zakup Lexusa NX 350h

Posted: 23 Oct 2024, o 08:54
by Ghotti
Jakbym wiedział, że będę długo jeździł NX to bym wygłuszył nadkola i bagażnik, myślę że byłoby idealnie.

Re: Zakup Lexusa NX 350h

Posted: 23 Oct 2024, o 09:00
by srekal34
Ghotti wrote: 23 Oct 2024, o 08:54 Jakbym wiedział, że będę długo jeździł NX to bym wygłuszył nadkola i bagażnik, myślę że byłoby idealnie.

 
Jest to jakas opcja, do nadkoli nie trzeba chyba srodka rozbierac? - moznaby sie tez pozbyc run flatow, napewno bedzie ciszej na zwyklych - pytanie czy fabryczne felgi nie sa jakos przystosowane tylko pod RF. 
 

Re: Zakup Lexusa NX 350h

Posted: 23 Oct 2024, o 10:16
by Ghotti
Nie są, mam wielosezonowe bez RF.
Do nadkoli nic nie trzeba rozbierać, a do bagażnika parę zatrzasków jest pełno filmików na YT. No i jeszcze drzwi bym wygłuszył i wymienił głośniki na jakies coś ;) jakbym nie miał ML. Pewnie w 10k bym się zmiescił spokojnie tyle ile dopłata do ML. Jak się przesiądę na RX 450h albo NX 450h to tak zrobię i nie będe już kombinował z samochodem przez parę lat

Re: Zakup Lexusa NX 350h

Posted: 23 Oct 2024, o 10:56
by odoja
srekal34 wrote: 23 Oct 2024, o 09:00
 
Jest to jakas opcja, do nadkoli nie trzeba chyba srodka rozbierac? - moznaby sie tez pozbyc run flatow, napewno bedzie ciszej na zwyklych - pytanie czy fabryczne felgi nie sa jakos przystosowane tylko pod RF. 
 

 
Nie, runflatów bardzo szybko się pozbyłem, i wymieniłem na zwykłe opony, ciszej się zrobiło i bardziej komfortowo po zmianie na oryginalnych felgach.

Re: Zakup Lexusa NX 350h

Posted: 23 Oct 2024, o 11:06
by odoja
Ghotti wrote: 23 Oct 2024, o 08:54 Jakbym wiedział, że będę długo jeździł NX to bym wygłuszył nadkola i bagażnik, myślę że byłoby idealnie.


 
Z nadkolami od zewnątrz nie wiem jak, bo to mi robiła firma od konserwacji, poprosiłem, żeby mi dodali wygłuszenia ,kupione przeze mnie. Na przód poszło 9mm, a na tył 6 mm, max co tam weszło, nie ma miejsca na więcej. Materiał się dobrze spisuje. W linkach niżej daje. A w środku z bagaznikiem nie ma problemu i nadkolami, Nie zdjemowałem plastików z tyłu  do końca bo bałem się coś ułamać, ale z zatrzasków na tyle wyszły te plastiki, że zdołałem poupychać sporo, w tym na blache od środka, dużo tam tego dałem i gdzie widać filc po bokach tez dałem, zsunołem w dół i powciskałem.
Od każdej strony starałem sie dać. 

A sam bagażnik, najpierw poszedzł 1 cm ( https://allegro.pl/oferta/mata-gumowo-k ... sP1rHUVcK3), potem jeszcze 6 mm tego (https://www.wyciszamy.net/c10113-izolac ... 00,0.6,0,0 ). To jest max co tam wejdzie, żeby reszta plastików spasowała.

Na jednym zdjęciu jest fotka nadkola od zewnątrz jak to wygląda.