[IS 200] Katalizator/Szarpnięcia na biegu jałowym

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Cheguevara84
Lex user
Posty: 98
Rejestracja: 2 sty 2011, o 13:48
Model Lexusa: GS 300 mkIII
Skąd:: Wrocław
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[IS 200] Katalizator/Szarpnięcia na biegu jałowym

Post autor: Cheguevara84 »

Witam.

Mam od niedawna takie dwa problemy z moim Lexem.

1 Problem to prawdopodobnie katalizator. Zaczęło się od tego, że zauważyłem pewnego rodzaju pstrykanie pochodzące z podwozia po zgaszeniu rozgrzanego silnika. Po jakimś czasie ok. 2 m-cy zapalił mi się check. Pojechałem do mechanika podpiął się i wyskoczył mu błąd Kat Bank 1. Kupiłem używany katalizator, ten zaraz przed tłumikiem. Po wymianie Check się od razu zgasił, lecz pstrykanie nie ustąpiło. Nie jestem mechanikiem, ale wiem, że IS 200 posiada co najmniej 2 katalizatory, jeden zaraz wychodzący od silnika, drugi środkowy przed wydechem. Uważam, że ten pierwszy zaraz przy silniku też pstryka. Temperatura silnika jest ok. Jedyne co jeszcze zauważyłem to, to iż przy odpalaniu zimnego silnika pojawia się chmura czarnego dymu z wydechu oraz obroty są przy ok. 1,5k. Po jakiś 5-10 sekundach chmura ustępuje a obroty spadają po ok 30 sekundach. Zastanawiam się nad wymianą całego układu wydechowego wraz z katami, lecz nie wiem czy w tym leży problem.

2 Problem to sporadyczne szarpnięcia podczas ruszania. Wydaje mi się, że występują one zaraz przed puszczeniem całkowitym sprzęgła, czyli tylko w pewnym momencie. Nie ważne jest czy silnik jest rozgrzany czy zimny. Szarpnięcia też raczej nie są spowodowane moim stylem jazdy. Raczej dodaje więcej gazu, niż za mało. Czy może mieć to związek z 1 problemem, czy ew. przepustnica?!

Za Wasze odpowiedzi z góry dziękuję.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
medyk
Lex user
Posty: 122
Rejestracja: 8 sie 2011, o 02:01
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Ashbourne IRL
Kontakt:

Re: [IS 200] Katalizator/Szarpnięcia na biegu jałowym

Post autor: medyk »