[IS 200] Katalizator/Szarpnięcia na biegu jałowym

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Cheguevara84
Lex user
Posty: 98
Rejestracja: 2 sty 2011, o 13:48
Model Lexusa: GS 300 mkIII
Skąd:: Wrocław
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[IS 200] Katalizator/Szarpnięcia na biegu jałowym

Post autor: Cheguevara84 »

Witam.

Mam od niedawna takie dwa problemy z moim Lexem.

1 Problem to prawdopodobnie katalizator. Zaczęło się od tego, że zauważyłem pewnego rodzaju pstrykanie pochodzące z podwozia po zgaszeniu rozgrzanego silnika. Po jakimś czasie ok. 2 m-cy zapalił mi się check. Pojechałem do mechanika podpiął się i wyskoczył mu błąd Kat Bank 1. Kupiłem używany katalizator, ten zaraz przed tłumikiem. Po wymianie Check się od razu zgasił, lecz pstrykanie nie ustąpiło. Nie jestem mechanikiem, ale wiem, że IS 200 posiada co najmniej 2 katalizatory, jeden zaraz wychodzący od silnika, drugi środkowy przed wydechem. Uważam, że ten pierwszy zaraz przy silniku też pstryka. Temperatura silnika jest ok. Jedyne co jeszcze zauważyłem to, to iż przy odpalaniu zimnego silnika pojawia się chmura czarnego dymu z wydechu oraz obroty są przy ok. 1,5k. Po jakiś 5-10 sekundach chmura ustępuje a obroty spadają po ok 30 sekundach. Zastanawiam się nad wymianą całego układu wydechowego wraz z katami, lecz nie wiem czy w tym leży problem.

2 Problem to sporadyczne szarpnięcia podczas ruszania. Wydaje mi się, że występują one zaraz przed puszczeniem całkowitym sprzęgła, czyli tylko w pewnym momencie. Nie ważne jest czy silnik jest rozgrzany czy zimny. Szarpnięcia też raczej nie są spowodowane moim stylem jazdy. Raczej dodaje więcej gazu, niż za mało. Czy może mieć to związek z 1 problemem, czy ew. przepustnica?!

Za Wasze odpowiedzi z góry dziękuję.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
medyk
Lex user
Posty: 122
Rejestracja: 8 sie 2011, o 02:01
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Ashbourne IRL
Kontakt:

Re: [IS 200] Katalizator/Szarpnięcia na biegu jałowym

Post autor: medyk »

Moim zadaniem pstrykanie układu wydechowego po zgaszeniu silnika to jak najbardziej normalne zjawisko. Nie jestem expertem ale chodzi o efekt rozszerzalności cieplnej składowych elementów układu wydechowego. Po wyłączeniu silnika cały układ wydechowy studzi się wydając dzwięk charakterystycznego pstrykania. Nie wydaje mi się żeby ów pstrykanie miało coś wspólnego z twoim problemem. Poza tym na kolektorze wydechowym jest dwa katalizatory jeden z pierwszych trzech cylindrów, drugi z kolejnych trzech i żeby było śmiesznie obydwa mają oddzielne sondy :biggrin2:
Jeżeli zrobisz to czego się boisz osiągniesz to czego chcesz...
Awatar użytkownika
ccamillo
Lex user
Posty: 168
Rejestracja: 30 maja 2011, o 10:02
Model Lexusa: brak
Skąd:: Wołomin
Kontakt:

Re: [IS 200] Katalizator/Szarpnięcia na biegu jałowym

Post autor: ccamillo »

odnośnie szarpania:
viewtopic.php?f=36&t=4891

Wg. mnie obroty są ok, czarna chmura trochę dziwna (jakby był problem z powietrzem)
lukas78
Lex Master
Posty: 1201
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:08
Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
Skąd:: CT.
Kontakt:

Re: [IS 200] Katalizator/Szarpnięcia na biegu jałowym

Post autor: lukas78 »

Cheguevara84 pisze:Witam.

Mam od niedawna takie dwa problemy z moim Lexem.

1 Problem to prawdopodobnie katalizator. Zaczęło się od tego, że zauważyłem pewnego rodzaju pstrykanie pochodzące z podwozia po zgaszeniu rozgrzanego silnika. Po jakimś czasie ok. 2 m-cy zapalił mi się check. Pojechałem do mechanika podpiął się i wyskoczył mu błąd Kat Bank 1. Kupiłem używany katalizator, ten zaraz przed tłumikiem. Po wymianie Check się od razu zgasił, lecz pstrykanie nie ustąpiło. Nie jestem mechanikiem, ale wiem, że IS 200 posiada co najmniej 2 katalizatory, jeden zaraz wychodzący od silnika, drugi środkowy przed wydechem. Uważam, że ten pierwszy zaraz przy silniku też pstryka. Temperatura silnika jest ok. Jedyne co jeszcze zauważyłem to, to iż przy odpalaniu zimnego silnika pojawia się chmura czarnego dymu z wydechu oraz obroty są przy ok. 1,5k. Po jakiś 5-10 sekundach chmura ustępuje a obroty spadają po ok 30 sekundach. Zastanawiam się nad wymianą całego układu wydechowego wraz z katami, lecz nie wiem czy w tym leży problem.

2 Problem to sporadyczne szarpnięcia podczas ruszania. Wydaje mi się, że występują one zaraz przed puszczeniem całkowitym sprzęgła, czyli tylko w pewnym momencie. Nie ważne jest czy silnik jest rozgrzany czy zimny. Szarpnięcia też raczej nie są spowodowane moim stylem jazdy. Raczej dodaje więcej gazu, niż za mało. Czy może mieć to związek z 1 problemem, czy ew. przepustnica?!

Za Wasze odpowiedzi z góry dziękuję.

Pozdrawiam
W is200 katy są 3szt. - a pstrykanie po wyłączeniu silnika to dokładnie tak jak opisał wyżej kolega medyk normalne zjawisko.
Czarny dym z wydechu to najprawdopodobniej mocno zanieczyszczony filtr powietrza - z tym, że auto przy brudnym filtrze powinno więcej palić i być zmulone.

Szarpanie to wg. mnie kończący się dwumas.
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
Awatar użytkownika
konik_80
Lex Driver
Posty: 426
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:13
Model Lexusa: kiedyś IS200 obecnie Avensis T25
Skąd:: Szkocja
Lokalizacja: Szkocja / Stargard Szczec
Kontakt:

Re: [IS 200] Katalizator/Szarpnięcia na biegu jałowym

Post autor: konik_80 »

Cheguevara84 pisze: 2 Problem to sporadyczne szarpnięcia podczas ruszania. Wydaje mi się, że występują one zaraz przed puszczeniem całkowitym sprzęgła, czyli tylko w pewnym momencie. Nie ważne jest czy silnik jest rozgrzany czy zimny. Szarpnięcia też raczej nie są spowodowane moim stylem jazdy. Raczej dodaje więcej gazu, niż za mało. Czy może mieć to związek z 1 problemem, czy ew. przepustnica?!
Może to być wina 2masowego koła lub luzów na łożysku trzpienia skrzyni (który wchodzi w tarczę sprzęgła) - wtedy podczas puszczania sprzęgła pojawiają się wibracje bądź szarpnięcia.
Awatar użytkownika
Cheguevara84
Lex user
Posty: 98
Rejestracja: 2 sty 2011, o 13:48
Model Lexusa: GS 300 mkIII
Skąd:: Wrocław
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [IS 200] Katalizator/Szarpnięcia na biegu jałowym

Post autor: Cheguevara84 »

medyk pisze:Moim daniem pstrykanie układu wydechowego po zgaszeniu silnika to jak najbardziej normalne zjawisko. Nie jestem expertem ale chodzi o efekt rozszerzalności cieplnej składowych elementów układu wydechowego. Po wyłączeniu silnika cały układ wydechowy studzi się wydając dzwięk charakterystycznego pstrykania. Nie wydaje mi się żeby ów pstrykanie miało coś wspólnego z twoim problemem. Poza tym na kolektorze wydechowym jest dwa katalizatory jeden z pierwszych trzech cylindrów, drugi z kolejnych trzech i żeby było śmiesznie obydwa mają oddzielne sondy :biggrin2:
Ok, ale to dlaczego owe pstrykanie doprowadziło do wypalenia środkowego kata?! Po zdjęciu starego, kat był podziurawionym, całkowitym złomem. Chodzi o to, że nie chce aby nowo wstawiony kat za kilka m-cy miał to samo.

Jeżeli 2 problemem jest to koło dwumasowe, to będę musiał się zastanowić czy nie sprzedać swojego Leszka :bye:
Awatar użytkownika
Travis
Lex Master
Posty: 1441
Rejestracja: 8 gru 2010, o 14:33
Model Lexusa: GS430 MK3
Skąd:: Nowy Targ
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Re: [IS 200] Katalizator/Szarpnięcia na biegu jałowym

Post autor: Travis »

Cheguevara84 pisze:
medyk pisze:Moim daniem pstrykanie układu wydechowego po zgaszeniu silnika to jak najbardziej normalne zjawisko. Nie jestem expertem ale chodzi o efekt rozszerzalności cieplnej składowych elementów układu wydechowego. Po wyłączeniu silnika cały układ wydechowy studzi się wydając dzwięk charakterystycznego pstrykania. Nie wydaje mi się żeby ów pstrykanie miało coś wspólnego z twoim problemem. Poza tym na kolektorze wydechowym jest dwa katalizatory jeden z pierwszych trzech cylindrów, drugi z kolejnych trzech i żeby było śmiesznie obydwa mają oddzielne sondy :biggrin2:
Ok, ale to dlaczego owe pstrykanie doprowadziło do wypalenia środkowego kata?! Po zdjęciu starego, kat był podziurawionym, całkowitym złomem. Chodzi o to, że nie chce aby nowo wstawiony kat za kilka m-cy miał to samo.

Jeżeli 2 problemem jest to koło dwumasowe, to będę musiał się zastanowić czy nie sprzedać swojego Leszka :bye:

Pstrykanie nie ma raczej z tym nic wspólnego... we wszystkich autach jak pojeździsz to wydech się nagrzewa i w momencie zgaszenia zaczyna on stygnąć. Co do padającego kata to przyczyny szukałbym gdzie indziej. :)
Awatar użytkownika
medyk
Lex user
Posty: 122
Rejestracja: 8 sie 2011, o 02:01
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Ashbourne IRL
Kontakt:

Re: [IS 200] Katalizator/Szarpnięcia na biegu jałowym

Post autor: medyk »

Cheguevara84 pisze:
medyk pisze:Moim daniem pstrykanie układu wydechowego po zgaszeniu silnika to jak najbardziej normalne zjawisko. Nie jestem expertem ale chodzi o efekt rozszerzalności cieplnej składowych elementów układu wydechowego. Po wyłączeniu silnika cały układ wydechowy studzi się wydając dzwięk charakterystycznego pstrykania. Nie wydaje mi się żeby ów pstrykanie miało coś wspólnego z twoim problemem. Poza tym na kolektorze wydechowym jest dwa katalizatory jeden z pierwszych trzech cylindrów, drugi z kolejnych trzech i żeby było śmiesznie obydwa mają oddzielne sondy :biggrin2:
Ok, ale to dlaczego owe pstrykanie doprowadziło do wypalenia środkowego kata?! Po zdjęciu starego, kat był podziurawionym, całkowitym złomem. Chodzi o to, że nie chce aby nowo wstawiony kat za kilka m-cy miał to samo.

Jeżeli 2 problemem jest to koło dwumasowe, to będę musiał się zastanowić czy nie sprzedać swojego Leszka :bye:
Kazdy katalizator ma swoja zywotnosc. Moze zycie twojego dobieglo wlasnie konca, tymbardziej ze jest on pod samochodem i jest narazony na uszkodzenia mechaniczne i warunki atmosferyczne. Nie mozesz wykluczyc faktu ze zle parametry pracy silnika nie pogorszyly skladu czy temperatury spalin co finalnie przyczynilo sie do uszkodzenia/wypalenia katalizatora. Tyle ze powinna to wylapac sonda lambda i powinno wywalic blad typu check engine. Mysle ze w takiej sytuacji ucierpialy by tez katy na kolektorze, chyba ze sa bardziej wytrzymale. Dziwi mnie ze kolega z kompem tego nie wyczail, przy tego typu autach to podstawowe narzedzie. Moze sie nie znam ale bym obstawial na czujnik polozenia walka rozrzadu lub przeplywomierz o ile taki wystepuje. Daj znac co bylo nie tak jezeli dojdziesz do tego.
Jeżeli zrobisz to czego się boisz osiągniesz to czego chcesz...
ODPOWIEDZ

Wróć do „IS mk1 1998-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości