[IS 200] Katalizator/Szarpnięcia na biegu jałowym

[IS 200] Katalizator/Szarpnięcia na biegu jałowym

Postprzez Cheguevara84 » 11 sie 2011, o 22:31

Witam.

Mam od niedawna takie dwa problemy z moim Lexem.

1 Problem to prawdopodobnie katalizator. Zaczęło się od tego, że zauważyłem pewnego rodzaju pstrykanie pochodzące z podwozia po zgaszeniu rozgrzanego silnika. Po jakimś czasie ok. 2 m-cy zapalił mi się check. Pojechałem do mechanika podpiął się i wyskoczył mu błąd Kat Bank 1. Kupiłem używany katalizator, ten zaraz przed tłumikiem. Po wymianie Check się od razu zgasił, lecz pstrykanie nie ustąpiło. Nie jestem mechanikiem, ale wiem, że IS 200 posiada co najmniej 2 katalizatory, jeden zaraz wychodzący od silnika, drugi środkowy przed wydechem. Uważam, że ten pierwszy zaraz przy silniku też pstryka. Temperatura silnika jest ok. Jedyne co jeszcze zauważyłem to, to iż przy odpalaniu zimnego silnika pojawia się chmura czarnego dymu z wydechu oraz obroty są przy ok. 1,5k. Po jakiś 5-10 sekundach chmura ustępuje a obroty spadają po ok 30 sekundach. Zastanawiam się nad wymianą całego układu wydechowego wraz z katami, lecz nie wiem czy w tym leży problem.

2 Problem to sporadyczne szarpnięcia podczas ruszania. Wydaje mi się, że występują one zaraz przed puszczeniem całkowitym sprzęgła, czyli tylko w pewnym momencie. Nie ważne jest czy silnik jest rozgrzany czy zimny. Szarpnięcia też raczej nie są spowodowane moim stylem jazdy. Raczej dodaje więcej gazu, niż za mało. Czy może mieć to związek z 1 problemem, czy ew. przepustnica?!

Za Wasze odpowiedzi z góry dziękuję.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Cheguevara84
Lex user
 
Posty: 98
Dołączył(a): 2 sty 2011, o 13:48
Lokalizacja: Wrocław
Model Lexusa: GS 300 mkIII
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: [IS 200] Katalizator/Szarpnięcia na biegu jałowym

Postprzez medyk » 11 sie 2011, o 23:39

Moim zadaniem pstrykanie układu wydechowego po zgaszeniu silnika to jak najbardziej normalne zjawisko. Nie jestem expertem ale chodzi o efekt rozszerzalności cieplnej składowych elementów układu wydechowego. Po wyłączeniu silnika cały układ wydechowy studzi się wydając dzwięk charakterystycznego pstrykania. Nie wydaje mi się żeby ów pstrykanie miało coś wspólnego z twoim problemem. Poza tym na kolektorze wydechowym jest dwa katalizatory jeden z pierwszych trzech cylindrów, drugi z kolejnych trzech i żeby było śmiesznie obydwa mają oddzielne sondy :biggrin2:
Avatar użytkownika
medyk
Lex user
 
Posty: 122
Dołączył(a): 8 sie 2011, o 02:01
Model Lexusa: IS200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ashbourne IRL

Re: [IS 200] Katalizator/Szarpnięcia na biegu jałowym

Postprzez ccamillo » 12 sie 2011, o 07:10

odnośnie szarpania:
viewtopic.php?f=36&t=4891

Wg. mnie obroty są ok, czarna chmura trochę dziwna (jakby był problem z powietrzem)
Avatar użytkownika
ccamillo
Lex user
 
Posty: 168
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 10:02
Model Lexusa: brak
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wołomin

Re: [IS 200] Katalizator/Szarpnięcia na biegu jałowym

Postprzez lukas78 » 12 sie 2011, o 08:17

Cheguevara84 napisał(a):Witam.

Mam od niedawna takie dwa problemy z moim Lexem.

1 Problem to prawdopodobnie katalizator. Zaczęło się od tego, że zauważyłem pewnego rodzaju pstrykanie pochodzące z podwozia po zgaszeniu rozgrzanego silnika. Po jakimś czasie ok. 2 m-cy zapalił mi się check. Pojechałem do mechanika podpiął się i wyskoczył mu błąd Kat Bank 1. Kupiłem używany katalizator, ten zaraz przed tłumikiem. Po wymianie Check się od razu zgasił, lecz pstrykanie nie ustąpiło. Nie jestem mechanikiem, ale wiem, że IS 200 posiada co najmniej 2 katalizatory, jeden zaraz wychodzący od silnika, drugi środkowy przed wydechem. Uważam, że ten pierwszy zaraz przy silniku też pstryka. Temperatura silnika jest ok. Jedyne co jeszcze zauważyłem to, to iż przy odpalaniu zimnego silnika pojawia się chmura czarnego dymu z wydechu oraz obroty są przy ok. 1,5k. Po jakiś 5-10 sekundach chmura ustępuje a obroty spadają po ok 30 sekundach. Zastanawiam się nad wymianą całego układu wydechowego wraz z katami, lecz nie wiem czy w tym leży problem.

2 Problem to sporadyczne szarpnięcia podczas ruszania. Wydaje mi się, że występują one zaraz przed puszczeniem całkowitym sprzęgła, czyli tylko w pewnym momencie. Nie ważne jest czy silnik jest rozgrzany czy zimny. Szarpnięcia też raczej nie są spowodowane moim stylem jazdy. Raczej dodaje więcej gazu, niż za mało. Czy może mieć to związek z 1 problemem, czy ew. przepustnica?!

Za Wasze odpowiedzi z góry dziękuję.

Pozdrawiam


W is200 katy są 3szt. - a pstrykanie po wyłączeniu silnika to dokładnie tak jak opisał wyżej kolega medyk normalne zjawisko.
Czarny dym z wydechu to najprawdopodobniej mocno zanieczyszczony filtr powietrza - z tym, że auto przy brudnym filtrze powinno więcej palić i być zmulone.

Szarpanie to wg. mnie kończący się dwumas.
lukas78
Lex Master
 
Posty: 1157
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:08
Lokalizacja: Toruń
Model Lexusa: GS 300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: CT.

Re: [IS 200] Katalizator/Szarpnięcia na biegu jałowym

Postprzez konik_80 » 12 sie 2011, o 11:56

Cheguevara84 napisał(a):2 Problem to sporadyczne szarpnięcia podczas ruszania. Wydaje mi się, że występują one zaraz przed puszczeniem całkowitym sprzęgła, czyli tylko w pewnym momencie. Nie ważne jest czy silnik jest rozgrzany czy zimny. Szarpnięcia też raczej nie są spowodowane moim stylem jazdy. Raczej dodaje więcej gazu, niż za mało. Czy może mieć to związek z 1 problemem, czy ew. przepustnica?!


Może to być wina 2masowego koła lub luzów na łożysku trzpienia skrzyni (który wchodzi w tarczę sprzęgła) - wtedy podczas puszczania sprzęgła pojawiają się wibracje bądź szarpnięcia.
Avatar użytkownika
konik_80
Lex Driver
 
Posty: 429
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:13
Lokalizacja: Szkocja / Stargard Szczec
Model Lexusa: kiedyś IS200 obecnie Avensis T25
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szkocja

Re: [IS 200] Katalizator/Szarpnięcia na biegu jałowym

Postprzez Cheguevara84 » 12 sie 2011, o 14:54

medyk napisał(a):Moim daniem pstrykanie układu wydechowego po zgaszeniu silnika to jak najbardziej normalne zjawisko. Nie jestem expertem ale chodzi o efekt rozszerzalności cieplnej składowych elementów układu wydechowego. Po wyłączeniu silnika cały układ wydechowy studzi się wydając dzwięk charakterystycznego pstrykania. Nie wydaje mi się żeby ów pstrykanie miało coś wspólnego z twoim problemem. Poza tym na kolektorze wydechowym jest dwa katalizatory jeden z pierwszych trzech cylindrów, drugi z kolejnych trzech i żeby było śmiesznie obydwa mają oddzielne sondy :biggrin2:


Ok, ale to dlaczego owe pstrykanie doprowadziło do wypalenia środkowego kata?! Po zdjęciu starego, kat był podziurawionym, całkowitym złomem. Chodzi o to, że nie chce aby nowo wstawiony kat za kilka m-cy miał to samo.

Jeżeli 2 problemem jest to koło dwumasowe, to będę musiał się zastanowić czy nie sprzedać swojego Leszka :bye:
Avatar użytkownika
Cheguevara84
Lex user
 
Posty: 98
Dołączył(a): 2 sty 2011, o 13:48
Lokalizacja: Wrocław
Model Lexusa: GS 300 mkIII
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: [IS 200] Katalizator/Szarpnięcia na biegu jałowym

Postprzez Travis » 12 sie 2011, o 16:35

Cheguevara84 napisał(a):
medyk napisał(a):Moim daniem pstrykanie układu wydechowego po zgaszeniu silnika to jak najbardziej normalne zjawisko. Nie jestem expertem ale chodzi o efekt rozszerzalności cieplnej składowych elementów układu wydechowego. Po wyłączeniu silnika cały układ wydechowy studzi się wydając dzwięk charakterystycznego pstrykania. Nie wydaje mi się żeby ów pstrykanie miało coś wspólnego z twoim problemem. Poza tym na kolektorze wydechowym jest dwa katalizatory jeden z pierwszych trzech cylindrów, drugi z kolejnych trzech i żeby było śmiesznie obydwa mają oddzielne sondy :biggrin2:


Ok, ale to dlaczego owe pstrykanie doprowadziło do wypalenia środkowego kata?! Po zdjęciu starego, kat był podziurawionym, całkowitym złomem. Chodzi o to, że nie chce aby nowo wstawiony kat za kilka m-cy miał to samo.

Jeżeli 2 problemem jest to koło dwumasowe, to będę musiał się zastanowić czy nie sprzedać swojego Leszka :bye:



Pstrykanie nie ma raczej z tym nic wspólnego... we wszystkich autach jak pojeździsz to wydech się nagrzewa i w momencie zgaszenia zaczyna on stygnąć. Co do padającego kata to przyczyny szukałbym gdzie indziej. :)
Avatar użytkownika
Travis
Lex Master
 
Posty: 1456
Dołączył(a): 8 gru 2010, o 14:33
Lokalizacja: Nowy Targ
Model Lexusa: GS430 MK3
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Targ

Re: [IS 200] Katalizator/Szarpnięcia na biegu jałowym

Postprzez medyk » 12 sie 2011, o 23:54

Cheguevara84 napisał(a):
medyk napisał(a):Moim daniem pstrykanie układu wydechowego po zgaszeniu silnika to jak najbardziej normalne zjawisko. Nie jestem expertem ale chodzi o efekt rozszerzalności cieplnej składowych elementów układu wydechowego. Po wyłączeniu silnika cały układ wydechowy studzi się wydając dzwięk charakterystycznego pstrykania. Nie wydaje mi się żeby ów pstrykanie miało coś wspólnego z twoim problemem. Poza tym na kolektorze wydechowym jest dwa katalizatory jeden z pierwszych trzech cylindrów, drugi z kolejnych trzech i żeby było śmiesznie obydwa mają oddzielne sondy :biggrin2:


Ok, ale to dlaczego owe pstrykanie doprowadziło do wypalenia środkowego kata?! Po zdjęciu starego, kat był podziurawionym, całkowitym złomem. Chodzi o to, że nie chce aby nowo wstawiony kat za kilka m-cy miał to samo.

Jeżeli 2 problemem jest to koło dwumasowe, to będę musiał się zastanowić czy nie sprzedać swojego Leszka :bye:


Kazdy katalizator ma swoja zywotnosc. Moze zycie twojego dobieglo wlasnie konca, tymbardziej ze jest on pod samochodem i jest narazony na uszkodzenia mechaniczne i warunki atmosferyczne. Nie mozesz wykluczyc faktu ze zle parametry pracy silnika nie pogorszyly skladu czy temperatury spalin co finalnie przyczynilo sie do uszkodzenia/wypalenia katalizatora. Tyle ze powinna to wylapac sonda lambda i powinno wywalic blad typu check engine. Mysle ze w takiej sytuacji ucierpialy by tez katy na kolektorze, chyba ze sa bardziej wytrzymale. Dziwi mnie ze kolega z kompem tego nie wyczail, przy tego typu autach to podstawowe narzedzie. Moze sie nie znam ale bym obstawial na czujnik polozenia walka rozrzadu lub przeplywomierz o ile taki wystepuje. Daj znac co bylo nie tak jezeli dojdziesz do tego.
Avatar użytkownika
medyk
Lex user
 
Posty: 122
Dołączył(a): 8 sie 2011, o 02:01
Model Lexusa: IS200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ashbourne IRL


Powrót do IS mk1 1998-2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości