nierówna praca na jałowym is200

nierówna praca na jałowym is200

Postprzez szymapa » 7 kwi 2014, o 19:09

Witajcie koledzy, mój problem wygląda nastepująco:
Autko śmiga jak trzeba,nie odczuwa się spadku mocy ani drgań. Nie pojawia się check czy też jaki kolwiek inny błąd. Jedyny ale bardzo denerujący problem jest taki że faluje na obrotach podczas pracy na biegu jałowym tzw.luzie. Staję na światłach ,zrzucam bieg i obroty opadają na 800-900 a po chwili zaczynaja bujać pomiędzy (jak mi się wydaje) 500 a 900. Ogólnie cały czas mam obawy w którym momencie silnik zgaśnie bo przy najniższych ma takie objawy jak by chciał. Sytuacja nie jest powtarzalna i co skrzyżowanie potrafi być inaczej. Czasem poprostu raz czy dwa zafalują i ustawią się w prawidłowej pozycji i ani drgną do kolejnego postoju.
Macie może jakieś pomysły co jest przyczyna takiego zachowania silnika. Wiem już że komputer nic nie pomoże bo nie pojawia się zaden błąd.Mam gaz ale objawy są identyczne na PB i lpg. Świece wymieniłem ne denso.Chodzina 6 cylindrach.
Pozdrawiam wszystkich.
Avatar użytkownika
szymapa
Nowy lex user
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10 wrz 2013, o 17:25
Lokalizacja: Łódź
Model Lexusa: is200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź

Re: nierówna praca na jałowym is200

Postprzez dead_beat » 8 kwi 2014, o 13:49

ile masz przejechane na LPG ?
Avatar użytkownika
dead_beat
Lex Driver
 
Posty: 599
Dołączył(a): 20 lut 2012, o 16:41
Lokalizacja: Starowola
Model Lexusa: Stilo 2.4Abarth temporary
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WWL

Re: nierówna praca na jałowym is200

Postprzez maniek_82 » 8 kwi 2014, o 14:07

Witam,

Jeśli jesteś pewien co do przewodów i świec, to ja bym sprawdził czy gdzieś za przepływomierzem nie masz jakiejś nieszczelności i "lewego" powietrza nie bierze.
W drugiej kolejności zobacz jak wygląda i pracuje przepustnica, może trzeba ja wyczyścić?

szymapa napisał(a):Wiem już że komputer nic nie pomoże bo nie pojawia się zaden błąd.Mam gaz ale objawy są identyczne na PB i lpg.


Mimo wszystko sprawdziłbym jakie korekty dawki paliwa ustawiły się na wolnych obrotach (Short Term Fuel Trim, a w szczególności Long Term Fuel Trim). Być może masz źle ustawiona mapę gazową "na wolnych" i z czasem rozjechała Ci się mapa benzyny (po kilku/kilkunastu przełączeniach Pb/LPG i odwrotnie mogą się takie rzeczy dziać...). Mapę benzyny ( i korekty dawki) zresetujesz wyjmując na chwilę bezpiecznik od ECU. Jeśli po takim zabiegu na Pb nie będzie problemu z obrotami to trzeba by zrobić regulację LPG.

To tak na początek, daj znać jak coś Ci się uda ustalić...

Pozdrawiam,
Mariusz
maniek_82
Lex user
 
Posty: 54
Dołączył(a): 23 kwi 2012, o 08:12
Model Lexusa: GS300 MkII
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: nierówna praca na jałowym is200

Postprzez Travis » 8 kwi 2014, o 14:27

A jakie masz napięcie? Przygasają światła? Szybki ciężej się zamykają? Ja miałem podobny problem z tym że nie miałem LPG. Auto czasami potrafiło zgasnąć jak zatrzymywałem się na światłach. Okazało się że padł regulator napięcia. Po wymianie wszystko działało jak należy.
Avatar użytkownika
Travis
Lex Master
 
Posty: 1456
Dołączył(a): 8 gru 2010, o 14:33
Lokalizacja: Nowy Targ
Model Lexusa: GS430 MK3
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Targ

Re: nierówna praca na jałowym is200

Postprzez NappyBoy » 8 kwi 2014, o 16:58

@ Travis

powiem Ci ze po Twoim poscie dalo mi to do myslenia i zauwazylem ze u mnie wraz ze spadkiem obrotow na jalowym (800- 500) towarzyszy rowniez wachanie ( minimalne) napiecia. Bede swoj przypadek monitorowac .

@szymapa

Mam bardzo podobny problem ( mozesz doczytac w watku is200 turbo by nappyboy) juz od roku , niestety nierozwiazany . Juz jakos przywyklem ,choc powoli analizuje ta sprawe.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
NappyBoy
Lex Maniak
 
Posty: 913
Dołączył(a): 17 sty 2013, o 21:05
Model Lexusa: IS200 Turbo
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdansk

Re: nierówna praca na jałowym is200

Postprzez dzibi » 8 kwi 2014, o 17:33

NappyBoy napisał(a):@ Travis

powiem Ci ze po Twoim poscie dalo mi to do myslenia i zauwazylem ze u mnie wraz ze spadkiem obrotow na jalowym (800- 500) towarzyszy rowniez wachanie ( minimalne) napiecia. Bede swoj przypadek monitorowac .

Spadek napięcia będzie normalnym zjawiskiem, jeżeli obroty silnika spadają poniżej normy. Alternator wtedy nie podaje właściwego napięcia do ładowania. Weź pod uwagę, że aku powinno mieć >12,5V, a podczas ładowania pewnie koło 15V. Jak alternator źle podaje napięcie, to światła, szyby i inne bajery które działają na załączonym zapłonie będą czerpać naraz energię z nieładowanego aku i wtedy wszystko będzie nieco "przygasać".

Jak maniek_82 napisał, to może być przepływomierz. Miałem tak w Imprezie i naprawiłem to wymieniając go. Nie wiem jeszcze, jak to jest w IS'ach, ale pewnie w tym miejscu bym szukał. To ustrojstwo bada ile powietrza wchodzi do przepustnicy, więc jak źle bada, albo dostajesz lewe powietrze, to mogą Ci wtedy falować obroty (w Imprezie było to bardzo równomierne).
dzibi
Lex user
 
Posty: 102
Dołączył(a): 17 mar 2014, o 20:48
Model Lexusa: is300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: nierówna praca na jałowym is200

Postprzez Travis » 8 kwi 2014, o 17:51

dzibi napisał(a):
NappyBoy napisał(a):@ Travis

powiem Ci ze po Twoim poscie dalo mi to do myslenia i zauwazylem ze u mnie wraz ze spadkiem obrotow na jalowym (800- 500) towarzyszy rowniez wachanie ( minimalne) napiecia. Bede swoj przypadek monitorowac .

Spadek napięcia będzie normalnym zjawiskiem, jeżeli obroty silnika spadają poniżej normy. Alternator wtedy nie podaje właściwego napięcia do ładowania. Weź pod uwagę, że aku powinno mieć >12,5V, a podczas ładowania pewnie koło 15V. Jak alternator źle podaje napięcie, to światła, szyby i inne bajery które działają na załączonym zapłonie będą czerpać naraz energię z nieładowanego aku i wtedy wszystko będzie nieco "przygasać".

Jak maniek_82 napisał, to może być przepływomierz. Miałem tak w Imprezie i naprawiłem to wymieniając go. Nie wiem jeszcze, jak to jest w IS'ach, ale pewnie w tym miejscu bym szukał. To ustrojstwo bada ile powietrza wchodzi do przepustnicy, więc jak źle bada, albo dostajesz lewe powietrze, to mogą Ci wtedy falować obroty (w Imprezie było to bardzo równomierne).


Tak tylko że u mnie spadało do 9V i wtedy auto przygasało jak były włączone światła, radio czy nawet grzanie tyłka. Najpierw była teoria że aku kiepski - wymieniłem i nic. Później alternator - został sprawdzony, nie to. W końcu się okazało że regulator napięcia i dopiero wtedy wszystko wróciło do normy.
Avatar użytkownika
Travis
Lex Master
 
Posty: 1456
Dołączył(a): 8 gru 2010, o 14:33
Lokalizacja: Nowy Targ
Model Lexusa: GS430 MK3
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Targ

Re: nierówna praca na jałowym is200

Postprzez szymapa » 8 kwi 2014, o 18:22

Na gazie mam przejechane jakieś 40tys. próbowałem już resetowac poprzez wyjęcie bezpiecznika ECU ale nie ma żadnych zmian na PB i LPG.
Co do przepływomierza to is200 podobno nie posiada,ale jest za to MAP SENSOR spełniający taką samą funkcję. Jest ukryty za koletorem od strony szyby i nie mam pojęcia jak się do tego dobrać.W obudowie filtra znajduje się tylko czujnik temperatury powietrza dolotowego ale gdy się go odłączy to odrazu informacyjnie zapala się check więc jest sprawny.
Swiatła nie przygasaja i z elektryką wszystko chodzi o.ki (narazie nie zauważyłem żadnej zmiany pod tym względem) Zaobserwowałem za to że gdy auto spada poniżej zakresu optymalnych obrotów na 2-3 sekundy pojawia się czasami kontrolka czewona oleju. Sprawdzałem stan i jest 3/4 a najechane od wymiany 3tys.
W najbliższym czasie dobiorę się do przepustnicy i ją przeczyszczę.
Dziękuję wszystkim za zianteresowanie moim tematem.
Avatar użytkownika
szymapa
Nowy lex user
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10 wrz 2013, o 17:25
Lokalizacja: Łódź
Model Lexusa: is200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź

Re: nierówna praca na jałowym is200

Postprzez dzibi » 8 kwi 2014, o 20:29

szymapa napisał(a):Zaobserwowałem za to że gdy auto spada poniżej zakresu optymalnych obrotów na 2-3 sekundy pojawia się czasami kontrolka czewona oleju. Sprawdzałem stan i jest 3/4 a najechane od wymiany 3tys.


to jest stan normalny na zbyt niskich obrotach. Taki efekt jest dużo bardziej wyraźny w motocyklach, generalnie chodzi o to, że jak spadają obroty, to spada ciśnienie oleju, stąd ta kontrolka.
Powodzenia i napisz koniecznie, jak znajdziesz rozwiązanie. :)
dzibi
Lex user
 
Posty: 102
Dołączył(a): 17 mar 2014, o 20:48
Model Lexusa: is300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: nierówna praca na jałowym is200

Postprzez tomekb » 8 kwi 2014, o 20:45

Ją bym zaczął od sprawdzenia luzów zaworowych
Avatar użytkownika
tomekb
Lex Master
 
Posty: 2695
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:07
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin

Następna strona

Powrót do IS mk1 1998-2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość