Wibracje na budzie i ped*le hamulca

Wibracje na budzie i ped*le hamulca

Postprzez BoosTone » 11 lip 2020, o 18:41

Witam, borykam się z nietypowym problemem. Ręce już mi opadają.

Wibracje na ped*le hamulca przenoszące się na budę tylko powyżej 100km/h ale jedynie podczas wciskania ledwo co (około 3-5% ) pedała hamulca. Przy mocnym depnięciu nic się nie dzieje.

Wymienione:
- łożyska
- piasty
- tarcze ( na starych występował problem, zmieniłem na nowe i oddałem na reklamację wszystko ok ) Rotinger
- klocki (black diamond)
- wszystkie tuleje, sworznie zawieszenie przód
- amortyzatory + sprężyny
- regenerowane zaciski sprawdzane kilka razy jak działają tłoczki. Wszystko ok. (swap w220)
- felgi proste
- Regeneracja zacisków tył, nowe tarcze klocki

Nie ma żadnego trzepania kierownica, czuć na niej tylko tak jakby przenoszącą się wibrację z zacisków.
Zaciski dokręcone.
Pomiary czujnikiem zegarowym wykonane wszystko w normach.
BoosTone
Nowy lex user
 
Posty: 18
Dołączył(a): 11 maja 2017, o 14:57
Model Lexusa: IS300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jasionka

Re: Wibracje na budzie i ped*le hamulca

Postprzez michal_zys » 12 lip 2020, o 17:31

BoosTone napisał(a):Witam, borykam się z nietypowym problemem. Ręce już mi opadają.

Wibracje na ped*le hamulca przenoszące się na budę tylko powyżej 100km/h ale jedynie podczas wciskania ledwo co (około 3-5% ) pedała hamulca. Przy mocnym depnięciu nic się nie dzieje.

Wymienione:
- łożyska
- piasty
- tarcze ( na starych występował problem, zmieniłem na nowe i oddałem na reklamację wszystko ok ) Rotinger
- klocki (black diamond)
- wszystkie tuleje, sworznie zawieszenie przód
- amortyzatory + sprężyny
- regenerowane zaciski sprawdzane kilka razy jak działają tłoczki. Wszystko ok. (swap w220)
- felgi proste
- Regeneracja zacisków tył, nowe tarcze klocki

Nie ma żadnego trzepania kierownica, czuć na niej tylko tak jakby przenoszącą się wibrację z zacisków.

Zaciski dokręcone.
Pomiary czujnikiem zegarowym wykonane wszystko w normach.



Miałem podobne objawy w swoim, po nagrzaniu hamulców - trzepało budą. Nie trzepało sterem trzeba było szukać z tyłu.
Przy lekkim wciśnięciu hamulca auto przyhamowywało co obrót koła.
Pomogła wymiana szczęk od ręcznego i przetoczenie tylnych tarczobebnów
Avatar użytkownika
michal_zys
Lex user
 
Posty: 23
Dołączył(a): 30 wrz 2017, o 18:16
Model Lexusa: RX350
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź

Re: Wibracje na budzie i ped*le hamulca

Postprzez and123 » 12 lip 2020, o 20:30

BoosTone napisał(a):
Pomiary czujnikiem zegarowym wykonane wszystko w normach.


Miałem bez mała identyczną sytuację, dość szybko po wymianie tylnych tarcz zaczęło się delikatne bicie wyczuwalne na nie wyzywamy na forum i na całej budzie, szczególnie przy większych prędkościach i delikatnym traktowaniu hamulca. Pomiary bicia na zimno mieściły się w normie (0,01 albo 0,02) ale na skutek mojego uporu zmierzyli bicie na dobrze rozgrzanych tarczach i się okazało, że jest większe o cztery setki niż na zimnych. Wtedy poszła reklamacja przez warsztat tarcz blueprint, zmiana na rotingery i montaż nowych z pomiarem bicia. W trakcie montażu dwukrotnie zmiana ułożenia tarcz po pomiarach bicia. I jak dotychczas ponad 20 000 km. jest nadal idealnie. And.
and123
Lex user
 
Posty: 41
Dołączył(a): 30 maja 2019, o 21:55
Model Lexusa: IS 250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Wibracje na budzie i ped*le hamulca

Postprzez eusebio18 » 16 gru 2020, o 16:53

Nigdy nie spotkałem się z tego typu problemem.
Avatar użytkownika
eusebio18
Nowy lex user
 
Posty: 4
Dołączył(a): 16 gru 2020, o 16:43
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Lexusa: RX 450h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra


Powrót do IS mk1 1998-2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości