nierówna praca na N oraz błędy

User avatar
melexem
Lex user
Posts: 26
Joined: 16 Oct 2015, o 07:49
Model Lexusa: GS430 MKIII
Skąd:: Ząbki
Contact:

nierówna praca na N oraz błędy

Post by melexem »

Witajcie,
W moim nowym nabytku pojawia się wypadanie zapłonów na 1,3,5 i 7 cylindrze. Wywala checka. Auto trzęsie się na wolnych obrotach i nie chce się wkręcać. Po odpięciu aku chodzi normalnie w sensie przyśpieszenia i ładowania biegów ale nadal się trzęsie. Po przejechaniu 200km chceck sie zapala i znowu nie chce jechać.
Błędy P0300 multiple cylinder misfire detected i kolejne 4 błędy z numerami cylindrów. Od czego zacząć? Cewki, świece? Ie oporności powinna mieć sprawna cewka? Zastanawia mnie tez fakt że wywala błędy nieparzystych cylindrów... o ile to ma znaczenie.
LEX GS430 MKII
JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 V8
muzz
Lex Driver
Posts: 527
Joined: 4 Apr 2015, o 20:44
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Contact:

nierówna praca na N oraz błędy

Post by muzz »

Regulacja zaworów.
User avatar
melexem
Lex user
Posts: 26
Joined: 16 Oct 2015, o 07:49
Model Lexusa: GS430 MKIII
Skąd:: Ząbki
Contact:

Re: nierówna praca na N oraz błędy

Post by melexem »

Muzz robiłeś u siebie?
LEX GS430 MKII
JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 V8
muzz
Lex Driver
Posts: 527
Joined: 4 Apr 2015, o 20:44
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Contact:

nierówna praca na N oraz błędy

Post by muzz »

Znajomy robił. Dokładnie te same objawy. Wypadanie zaplonow na jednym rzędzie.
Od tego bym zaczął jeśli nie były robione jakoś niedawno.
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: nierówna praca na N oraz błędy

Post by owczar »

Źle wystrojone lpg spowodowało wypalenie gniazd. Regulacja zaworów w tym stanie może juz nawet nie pomoc. Ale warto od tego zacząć.
Jeśli po regulacji problem nie ustąpi a pomiary kompresji dadzą słabe wyniki obie głowice do roboty. To jeden z powodów dla którego nie kupilbym 3uz-fe z lpg bez dowodu, że auto było strojone po AFR. No i przy zakupie pierwsza rzecz, którą bym zrobił to pomiar kompresji. Zresztą regulacja zaworów obowiązkowo po zakupie takiego auta.
muzz
Lex Driver
Posts: 527
Joined: 4 Apr 2015, o 20:44
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Contact:

nierówna praca na N oraz błędy

Post by muzz »

Może spowodowało może nie.
Na razie nic nie wiadomo oprócz tego, ze wypadają zaplony i ze na 90% jest to wina regulacji zaworów.
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: nierówna praca na N oraz błędy

Post by owczar »

Na PB te zawory praktycznie nie siadają. Sprawdzenie luzów jest wskazane, ale regulacja ogranicza się zwykle do niewielkiej korekty. Zanim zaczną wypadać zaplony silnik zaczyna nierówno pracować itd. To już jest ostatnie stadium tej choroby. Więc wina lpg jest bardzo prawdopodobna.
muzz
Lex Driver
Posts: 527
Joined: 4 Apr 2015, o 20:44
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Contact:

nierówna praca na N oraz błędy

Post by muzz »

Miałeś tak u siebie?
Ile takich przypadków przerobiłes?
Bo w znanym mi przypadku wcześniej nic sie nie działo. Ten podczas jazdy nagle zaczął szarpać i przestał chętnie jechać.
Po podłączeniu do komputera pokazał wypadanie zaplonow. Mechanik nic nie mówił o wypaleniu zaworów. Po prostu je wyregulowal i tyle. Samochód przekroczył 200k km i po prostu trzeba było to zrobić bo pewnie wcześniej nikt sie do regulacji nie dotykał.
Inna sprawa, ze najcześciej na noPB nie trzeba nic dotykać bo do tego właśnie paliwa silnik został skonstruowany. LPG jednak, nawet idealnie wystrojone, wpływa w dłuższym okresie negatywnie na jednostkę napędowa. Z tym sie nie kłócę.
Yarecki
Lex Master
Posts: 1921
Joined: 29 Sep 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Contact:

Re: nierówna praca na N oraz błędy

Post by Yarecki »

muzz wrote:Miałeś tak u siebie?
Ile takich przypadków przerobiłes?
Bo w znanym mi przypadku wcześniej nic sie nie działo. Ten podczas jazdy nagle zaczął szarpać i przestał chętnie jechać.
Po podłączeniu do komputera pokazał wypadanie zaplonow. Mechanik nic nie mówił o wypaleniu zaworów. Po prostu je wyregulowal i tyle. Samochód przekroczył 200k km i po prostu trzeba było to zrobić bo pewnie wcześniej nikt sie do regulacji nie dotykał.
Inna sprawa, ze najcześciej na noPB nie trzeba nic dotykać bo do tego właśnie paliwa silnik został skonstruowany. LPG jednak, nawet idealnie wystrojone, wpływa w dłuższym okresie negatywnie na jednostkę napędowa. Z tym sie nie kłócę.
Ty naprawdę nie rozumiesz co Owczar pisze :?:
A szkoda abo to jeden z niewielu ziomów co wiedzą co piszą na tym forum :puchar: :ok:
To może naprowadzę :biggrin2:
Źle wystrojone noPB czy źle działające z jakiejś przyczyny też wypali gniazda.
Co do paliwa c to nie ma dla silnika znaczenia czy śmiga na LPG czy Nob jeśli jest właściwie ogarnięte, śmie nawet twierdzić wbrew obiegowej czyli gównianej opinii iż na LPG ma szanse dłużej i sprawniej działać gdyby tylko było właściwie obsługiwane.
ECU nopb jest po prostu mądrzejsze i potrafi się lepiej bronić przed ludzka głupotą a nie silnik który ma w dupie co spala.
Ot Tyle.
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: nierówna praca na N oraz błędy

Post by owczar »

Regulacje robi się zaraz po zakupie, a potem okresowo, a nie jak auto przestaje jechać. Objawy pojawiają się zawsze. Silnik na ciasnych zaworach nie pracuje już tak idealnie. Ale mało kto zwraca na to uwagę. Mój brat juz sporo takich wypadków przerobił- w wielu wypadkach kończyło się zwalaniem głowic.
Post Reply

Return to “GS mk2 1997-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests