nierówna praca na N oraz błędy

Yarecki
Lex Master
Posts: 1921
Joined: 29 Sep 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Contact:

Re: nierówna praca na N oraz błędy

Post by Yarecki »

owczar wrote:Regulacje robi się zaraz po zakupie, a potem okresowo, a nie jak auto przestaje jechać. Objawy pojawiają się zawsze. Silnik na ciasnych zaworach nie pracuje już tak idealnie. Ale mało kto zwraca na to uwagę. Mój brat juz sporo takich wypadków przerobił- w wielu wypadkach kończyło się zwalaniem głowic.
Jeśli to głowice, to w 3UZ będzie bolało finansowo niestety.
tofex
Lex user
Posts: 165
Joined: 8 Nov 2011, o 08:24
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: Szczecin
Contact:

Re: nierówna praca na N oraz błędy

Post by tofex »

Melexem, muszę Cię zmartwić, mój wujas przerabiał temat zaworów w ls 430 '06 po 320 kkm na lpg. Auto po nagrzaniu gubiło zapłony, i było to odczuwalne po wibracjach budy, oraz słyszalne na wydechu. Dodam tylko, że przez te kilometry nikt do zaworów nie zaglądał, a "spece" od lpg przez kilka lat skutecznie nie zwalczyli kontrolki CE...
Na pocieszenie wystarczyła regulacja i po 100kkm od roboty wszystko działa idealnie.
User avatar
melexem
Lex user
Posts: 26
Joined: 16 Oct 2015, o 07:49
Model Lexusa: GS430 MKIII
Skąd:: Ząbki
Contact:

Re: nierówna praca na N oraz błędy

Post by melexem »

auto ma teoretycznie 254 tyś km - nierówna praca silnika jest również na zimnym. Auto jedzie niechętnie ale jak się wkręci powyżej 3 tyś rpm zap**** równo bez problemu. Generalnie po odłączeniu aku nie zauważyłem braku mocy czy zimy czy ciepły idzie jak szatan - dopiero po zapaleniu checka następuje objaw dławienia na niższych obrotach. Jestem umówiony na jutro z carsikiem więc zobaczymy co będzie:)
LEX GS430 MKII
JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 V8
muzz
Lex Driver
Posts: 527
Joined: 4 Apr 2015, o 20:44
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Contact:

Re: nierówna praca na N oraz błędy

Post by muzz »

Yarecki wrote:Ty naprawdę nie rozumiesz co Owczar pisze :?:
rozumiem, ale dalej pytam, nie zwykłem przyjmować wszystkiego jak młody pelikan ;)
Yarecki wrote:A szkoda abo to jeden z niewielu ziomów co wiedzą co piszą na tym forum :puchar: :ok:
nie wiem, nie dane mi było przeczytać całego forum pod kątem postów kolegi
tak jak pisałem wyżej tylko dalej dopytuje nie ma powodu się unosić :)

moim zdaniem nie można powiedzieć, że wypadanie zapłonów i konieczność korekty luzów jest od razu równoznaczne z tym, że silnik jest już zajechany i trzeba będzie robić głowice...oczywiście jak ktoś z tym dłużej będzie jeździł a nie zrobi od razu to koszta będą rosnąć a najlepiej do takiej sytuacji nie doprowadzić robiąc regulację po kupnie i później co jakiś przebieg (osobiście skróciłbym do 50-75k km interwał sprawdzenia luzów przy LPG) ;)
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: nierówna praca na N oraz błędy

Post by owczar »

Dlatego napisałem często, a nie zawsze kończy się naprawą głowicy. Znam taki przypadek z IS300 z ostatniego czasu.

Profilaktyka jest bardzo ważna. Zmniejszenie interwalu kontroli luzów na lpg tez ma sens. Szczególnie przy takim podażu pseudogazownikow.

Napisałem, że może się zdarzyć ze naprawa będzie grubsza. Zawsze lepiej się miło zaskoczyć niż niemiło rozczarowac :)
carsik
Lex Master
Posts: 1051
Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Contact:

Re: nierówna praca na N oraz błędy

Post by carsik »

Mała zagadka. Co można wywnioskować z obu zdjęć. Głowice z jednego silnika.
rsz_20151022_190701.jpg
rsz_20151022_190736.jpg
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
User avatar
foka1
Lex user
Posts: 197
Joined: 15 Jan 2011, o 20:27
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Karwia
Contact:

Re: nierówna praca na N oraz błędy

Post by foka1 »

padnieta uszczelka pod glowica :pijak:
GS 300 MKII 2001
carsik
Lex Master
Posts: 1051
Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Contact:

Re: nierówna praca na N oraz błędy

Post by carsik »

słabo, nie wiem skąd ten wniosek :dance3:
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
muzz
Lex Driver
Posts: 527
Joined: 4 Apr 2015, o 20:44
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Contact:

nierówna praca na N oraz błędy

Post by muzz »

Wydaje mi się, ze jest trochę syfu. Nie wiem czy to kwestia rożnego oświetlenia ale jedna wyglada na czystsza.
Do tego krzywki jakieś ciemne na pierwszym zdjęciu na prawym cylindrze. Więcej nie widzę ale oglądam zdjęcia na pralce ;)
carsik
Lex Master
Posts: 1051
Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Contact:

Re: nierówna praca na N oraz błędy

Post by carsik »

cieplej. Zdjęcia mają to samo oświetlenie a to co widać faktycznie jest różne w kolorze. Ale bardziej chodzi o przyczynę tego stanu.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Post Reply

Return to “GS mk2 1997-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest