nierówna praca na N oraz błędy

carsik
Lex Master
Posts: 1051
Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Contact:

Re: nierówna praca na N oraz błędy

Post by carsik »

może są inne warunki termiczne w głowicach. W końcu wcale nie musi być obieg chłodzenia identyczny. W końcu przy silnikach z jedną głowicą jest jedna odma a to co pod spodem bywa różne. W tym tygodniu 2 x IS200, jeden brązowy i z gruzem a drugi prawie srebrny w kolorze metalu a przecież od góry tez jest odma. W wielu silnikach typu V warunki w głowicach bywają różne, czasem bardzo różne i są wręcz typowe awarie związane z termiką jednej głowicy.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Yarecki
Lex Master
Posts: 1921
Joined: 29 Sep 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Contact:

Re: nierówna praca na N oraz błędy

Post by Yarecki »

carsik wrote:może są inne warunki termiczne w głowicach. W końcu wcale nie musi być obieg chłodzenia identyczny. W końcu przy silnikach z jedną głowicą jest jedna odma a to co pod spodem bywa różne. W tym tygodniu 2 x IS200, jeden brązowy i z gruzem a drugi prawie srebrny w kolorze metalu a przecież od góry tez jest odma. W wielu silnikach typu V warunki w głowicach bywają różne, czasem bardzo różne i są wręcz typowe awarie związane z termiką jednej głowicy.
Sprawność czy to sond czy strojenia lpg jest warunkiem oczywistym by zapewnić właściwe warunki terminczne.
Valteki nie maja prawa jako nowe działać poprawnie w tym aucie i nie chodzi tylko i dokładność której w nich brak po wyjęciu z pudełka a wydajność której mają zbyt mało dla tego silnika.
Kolejną bardzo istotną sprawą jest stosowanie dobrego oleju i pilnowanie interwału wymian.
Teraz wiele osób sugeruje się nowymi autami gdzie producenci walcząc o klienta serwują mu przegląd co 30Kkm, tym co nie mają o tym pojęcia się to oczywiście podoba bo mają trochę grosza w kieszeni, auto okres gwarancyjny przeżyje a później kolejny właściciel ma "kupę".
Zatem skoro "w nowych autach tak można" cze czemu by nie zastosować takich "oszczędności" u siebie w starszym aucie - i oto są rezultaty.
User avatar
melexem
Lex user
Posts: 26
Joined: 16 Oct 2015, o 07:49
Model Lexusa: GS430 MKIII
Skąd:: Ząbki
Contact:

Re: nierówna praca na N oraz błędy

Post by melexem »

Wiem, że czeka mnie też wymiana listw wtryskowych LPG. Co polecacie do tego auta? pod maską są dwa reduktory Zavoli.
Last edited by melexem on 25 Oct 2015, o 17:24, edited 1 time in total.
LEX GS430 MKII
JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 V8
User avatar
melexem
Lex user
Posts: 26
Joined: 16 Oct 2015, o 07:49
Model Lexusa: GS430 MKIII
Skąd:: Ząbki
Contact:

Re: nierówna praca na N oraz błędy

Post by melexem »

owczar wrote:Ok, ale jak wytłumaczyć różnicę kolorów, jeśli auto jeździło tylko na PB, a korekty ltft na obu bankach były niemal identyczne? Gdyby rzeczywiście na jednym było za ubogo to korekty byłyby o wiele niższe od drugiego. Poogladalem trochę zdjęć z usa i wiele wałków rozrządu wygląda tam jak tutaj ten ciemniejszy.
auto teoretycznie przejechało 110 tyś na pb a 140 tyś na gazie. Obecny "niby" przebieg to 254 tyś.
LEX GS430 MKII
JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 V8
muzz
Lex Driver
Posts: 527
Joined: 4 Apr 2015, o 20:44
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Contact:

nierówna praca na N oraz błędy

Post by muzz »

Yarecki wrote:Teraz wiele osób sugeruje się nowymi autami gdzie producenci walcząc o klienta serwują mu przegląd co 30Kkm, tym co nie mają o tym pojęcia się to oczywiście podoba bo mają trochę grosza w kieszeni, auto okres gwarancyjny przeżyje a później kolejny właściciel ma "kupę".
Zatem skoro "w nowych autach tak można" cze czemu by nie zastosować takich "oszczędności" u siebie w starszym aucie - i oto są rezultaty.
Nie wiem czy sa to takie oszczędności.
Ostatnio w Renault miałem okazje przyjrzeć sie przegladowi z wymiana oleju po 30k km.
Olej z wydłużonymi interwałami to kilkadziesiąt zł więcej za bańkę.
Do tego serwisowała przewiduje płukankę za kilkadziesiąt złotych przy każdej wymianie.
Finalnie te oszczędności sa pewnie rzędu 30-50 zł. A jak sie człowiek zastanowi co sie dzieje w silniku to masakra.
Yarecki
Lex Master
Posts: 1921
Joined: 29 Sep 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Contact:

Re: nierówna praca na N oraz błędy

Post by Yarecki »

muzz wrote:
Yarecki wrote:Teraz wiele osób sugeruje się nowymi autami gdzie producenci walcząc o klienta serwują mu przegląd co 30Kkm, tym co nie mają o tym pojęcia się to oczywiście podoba bo mają trochę grosza w kieszeni, auto okres gwarancyjny przeżyje a później kolejny właściciel ma "kupę".
Zatem skoro "w nowych autach tak można" cze czemu by nie zastosować takich "oszczędności" u siebie w starszym aucie - i oto są rezultaty.
Nie wiem czy sa to takie oszczędności.
Ostatnio w Renault miałem okazje przyjrzeć sie przegladowi z wymiana oleju po 30k km.
Olej z wydłużonymi interwałami to kilkadziesiąt zł więcej za bańkę.
Do tego serwisowała przewiduje płukankę za kilkadziesiąt złotych przy każdej wymianie.
Finalnie te oszczędności sa pewnie rzędu 30-50 zł. A jak sie człowiek zastanowi co sie dzieje w silniku to masakra.
A umiesz czytać ze zrozumieniem :?:
Zauważyłeś "" :?:
Chyba z tekstu jasno wynika iż to żadna oszczędność ehhh.
muzz
Lex Driver
Posts: 527
Joined: 4 Apr 2015, o 20:44
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Contact:

nierówna praca na N oraz błędy

Post by muzz »

Może nie doczytuje wszystkiego bo przeglądam forum na kalkulatorze, może mam ADHD i nie skupiam całej swojej uwagi na tekście a może dopisuje żeby reszta wiedziała dokładnie o co chodzi. Na forum zakładam nie siedzą sami wszystko wiedzący jak ty czy jeszcze pewnie kilku innych userow i oprócz "" czasami dobrze napisać pare słów więcej, żeby i inni wiedzieli tez trochę lepiej o co chodzi i dlaczego sa to "oszczędności".
Luz :piwko: :ok:
Yarecki
Lex Master
Posts: 1921
Joined: 29 Sep 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Contact:

Re: nierówna praca na N oraz błędy

Post by Yarecki »

muzz wrote:Może nie doczytuje wszystkiego bo przeglądam forum na kalkulatorze, może mam ADHD i nie skupiam całej swojej uwagi na tekście a może dopisuje żeby reszta wiedziała dokładnie o co chodzi. Na forum zakładam nie siedzą sami wszystko wiedzący jak ty czy jeszcze pewnie kilku innych userow i oprócz "" czasami dobrze napisać pare słów więcej, żeby i inni wiedzieli tez trochę lepiej o co chodzi i dlaczego sa to "oszczędności".
Luz :piwko: :ok:
Nie trzeba nic jaśniej bo cytujesz tylko fragment mojej wypowiedzi i to końcowy, a początek dokładnie wskazuje o co chodzi to po pierwsze.
Nie chodzi o to czy ktoś jest wszystko wiedzący czy nie a na pewno ja się do nie zaliczam do tych pierwszych.
Twój odbiór mojej osoby w taki a nie inny sposób może być spowodowany tym, iż wypowiadam się wtedy jeśli jestem przekonany o tym co piszę.
Jeśli czegoś nie wiem to najzwyczajniej pytam a nie kleje wszechwiedzącego głupa bo "słyszałem jak szwagier prawił po litrze wódki" jak czyni wielu użytkowników każdego forum.
Poza tym jeśli robisz to z tzw kalkulatora to nic nie usprawiedliwia tego co cytujesz i co piszesz.
:piwko: :ok:
User avatar
melexem
Lex user
Posts: 26
Joined: 16 Oct 2015, o 07:49
Model Lexusa: GS430 MKIII
Skąd:: Ząbki
Contact:

Re: nierówna praca na N oraz błędy

Post by melexem »

No dobra dyskutanci :dance3: to podpowie ktoś jakie listwy wtryskowe do gazu? Hana? LPG tech? AC?
LEX GS430 MKII
JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 V8
Yarecki
Lex Master
Posts: 1921
Joined: 29 Sep 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Contact:

Re: nierówna praca na N oraz błędy

Post by Yarecki »

melexem wrote:No dobra dyskutanci :dance3: to podpowie ktoś jakie listwy wtryskowe do gazu? Hana? LPG tech? AC?
Pytanie jakie jest zasilanie LPG, jaki wielozawór, reduktor, EZ itd. bo jeśli to jest skopane to same wtryski nie uleczą "cholery".
Post Reply

Return to “GS mk2 1997-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests