[IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie tylko.

owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: [IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie ty

Post by owczar »

Dokładnie, regulacja luzów to podstawa. Tak samo regulacja lpg.
User avatar
tmx89
Lex Driver
Posts: 477
Joined: 20 Feb 2011, o 14:34
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Katowice
Location: Katowice
Contact:

Re: [IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie ty

Post by tmx89 »

tomekb wrote:Żeby cewki dużo wytrzymały trzeba regularnie wymieniać świece i pilnować zaworów to sa słowa 2 niezależnych mechaników
czyli co regulacja zaworów i wymiana świec ?
Image
Image
tomekb
Lex Master
Posts: 2610
Joined: 21 Sep 2010, o 17:07
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Skąd:: Sosnowiec, Będzin
Location: Sosnowiec, Będzin
Contact:

Re: [IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie ty

Post by tomekb »

Tak jak jest dobra iskra i spalanie to cewki nie dostają po pupie
grucha2666
Lex Driver
Posts: 457
Joined: 6 May 2012, o 22:53
Model Lexusa: IS 300
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie ty

Post by grucha2666 »

czy na PB też można oczekiwać że cewki padną? co ile robić regulacje zaworów?
jeżdżę na PB i trochę mnie martwi sprawa z cewkami. lex ma 142 500 km i jeździ na oryginalnych świecach denso.
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: [IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie ty

Post by owczar »

Na PB ryzyko jest mniejsze. W ls430 sprawdzenie luzów na PB powinno odbywać się co 90kkm. W is pewnie podobnie.
grucha2666
Lex Driver
Posts: 457
Joined: 6 May 2012, o 22:53
Model Lexusa: IS 300
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie ty

Post by grucha2666 »

Dzięki przy następnej wymianie oleju zlecę sprawdzenie luzów + wymiana świec.
Tycjan
Lex user
Posts: 50
Joined: 10 Dec 2011, o 14:08
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Szczecin
Contact:

Re: [IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie ty

Post by Tycjan »

to ja mam ciekawszy przypadek, mam wypadanie na pierwszych dwóch cylindrach. Świece wymienione na nowe, cewki sprawdzone, ciśnienie na zaworach 12 - pierwsze dwa pozniej 13 - kolejne i 14 - dwa ostatnie. Luzy były sprawdzane jakiś czas temu i były jak to mechanik określił w miare ok. Dodam że auto na LPG przejechało niecałe 40 tyś km. Przebieg też niby nie duży chociaż dzisiaj to nie wiadomo jak to z tymi przebiegami. Jedna z diagnoz mechanika jest taka ze auto nie nadaje sie do gazu i cos tam popękało w środku przy zaworach (nie pamiętam jak on to nazwał, jakieś grzybki czy coś) wiec głowica do zdjęcia i ogólnie remont silnika. Nikt nie jest mi w stanie powiedzieć co jest nie tak :/
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: [IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie ty

Post by owczar »

Ale przecież wiadomo co jest nie tak. Przez jako tako wyregulowane luzy o źle wystrojona /zamontowana instalację lpg zostały wypalone gniazda zaworów. Więcej dowiesz się po zwaleniu głowicy. Może da się ją uratować. Auto nadaje się do gazu. Ale podstawa to dobrze wystrojone luzy i ustawione lpg. Generalnie głowica do zwalenia. Ale wcześniej sprawdź dokładnie te luzy.
Tycjan
Lex user
Posts: 50
Joined: 10 Dec 2011, o 14:08
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Szczecin
Contact:

Re: [IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie ty

Post by Tycjan »

no tak ale podobno efektem wypalonych gniazd zaworowych jest brak kompresji na zaworach a kompresja jest i to niezla
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: [IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie ty

Post by owczar »

Hmm niezła? Jest duża różnica między cylindrami i to juz kwalifikuje do zwalenia czapki. Kompresja mierzona na rozgrzanym? Kiedy zawory były sprawdzane?

Objawem nie jest brak tylko gorsza kompresja. Ponowne sprawdzenie luzów, potem pomiar z próbą olejowa i masz 100 proc pewności czy zdejmować głowicę.
Post Reply

Return to “IS mk1 1998-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest