[IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

Czyli wszystkie porady oraz pomysły na własnoręczne przeróbki.
User avatar
Pawełn
Lex Driver
Posts: 400
Joined: 6 Oct 2012, o 14:43
Model Lexusa: IS300
Skąd:: Pruszków
Contact:

[IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

Post by Pawełn »

Objawem był brak ciepłego powietrza po stronie kierowcy, po stronie pasażera grzała normalnie.

Krótki opis działań podjętych po znalezieniu rozwiązania problemu przez maniek_ls400:

Do jednego z króćców nagrzewnicy odwrotnie do kierunku przepływu (dolnego) podłączony został wąż z wodą i dołączonym sprężonym powietrzem, dla lepszego efektu, do drugiego króćca (górnego) podłączony wąż wyprowadzony na glebę, po przepuszczeniu sporej ilości wody, węże podłączone zostały odwrotnie czyli zgodnie z kierunkiem przepływu i woda start. I to w zasadzie wszystko, ważne jest chyba żeby po całej tej operacji pozostawić wodę w nagrzewnicy aby się nie zapowietrzyła po podłączeniu do układu.

Teraz można już cieszyć się ciepełkiem w całej kabinie :D

Króćce nagrzewnicy wyprowadzone do komory silnika znajdują się w na ścianie grodziowej pomiędzy silnikiem a akumulatorem:
DSC00484a.jpg
DSC00483a.jpg
DSC00482a.jpg
a tu krótki film z akcji.

Pozdrawiam.
Last edited by Pawełn on 14 Dec 2017, o 00:58, edited 2 times in total.
レクサス
User avatar
jordi007
Lex Driver
Posts: 534
Joined: 5 Jul 2011, o 15:40
Model Lexusa: Gs 450h
Skąd:: lublin
Contact:

Re: [IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

Post by jordi007 »

Fajny opis wielki dzieki, zrobie tak i dam znac jaki wyszedl rezultat po takiej czynnosci
User avatar
mxgts
Lex user
Posts: 28
Joined: 16 Nov 2010, o 12:33
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Wawa
Contact:

Re: [IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

Post by mxgts »

pytanie jak podpiąć te węże by przepłukać nagrzewnicę ?? ten górny ma być doprowadzający wodę a dolny do jej spuszczenia czy na odwrót ??
User avatar
blue
Lex Maniak
Posts: 983
Joined: 2 Jan 2014, o 20:16
Model Lexusa: IS200 Sport
Skąd:: Kraków
Contact:

Re: [IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

Post by blue »

Na logikę: górny jest wlotowy, dolny wylotowy. Podłączasz przepływ wody z węża ogrodowego odwrotnie (wlot dołem).
Ja bym tu dodał jeszcze jedną rzecz. Po zakończeniu płukania (nie wypuszczamy brudnej wody na ziemię tylko do wiaderka) dobrze jest wlać płyn chłodniczy do nagrzewnicy (w opisie jest woda ale po co rozcieńczać płyn).
User avatar
Cajek
Lex user
Posts: 54
Joined: 24 Dec 2011, o 21:46
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Rowy
Location: Rowy
Contact:

Re: [IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

Post by Cajek »

Witam
Podpinam sie pod temat i prosze o porade.
Brak ciepłego powietrza po stronie kierowcy, po stronie pasażera ok. Lexus Is300 ale z instalacja LPG. Po sporej lekturze wniosek taki, ze cały układ wodny jest zbyt długi i nie wytwarza on odpowiedniego cisnienia aby dostatecznie ogrzac wnetrze. Jesli na postoju przytrzymam auto na wysokich obrotach w ukladnie wytworzy sie wieksze cisnienie i tym samym zaczyna leciec cieple powietrze po obu stronach. Dzis wyszperalismy na forum US info o zredukowaniu srednicy wezy do lpg - czy ma to sens ? Czy w tym wypadku plukanie ukladu pomoze ?
Co myslicie ?

Pozdrawiam
Jacek
User avatar
Bochut
Lex user
Posts: 151
Joined: 13 Nov 2013, o 09:22
Model Lexusa: IS 300
Skąd:: Kujawy
Contact:

Re: [IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

Post by Bochut »

co to za lektura bo pierwszy raz słyszę o zbyt długim układzie chłodzenia o redukowaniu węży nie wspomnę :dirol: poza tym 2JZ się dość szybko i dobrze grzeje, a masz płyn w układzie w ogóle ? :biggrin2:
User avatar
blue
Lex Maniak
Posts: 983
Joined: 2 Jan 2014, o 20:16
Model Lexusa: IS200 Sport
Skąd:: Kraków
Contact:

Re: [IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

Post by blue »

Może chodzi o to, że podpięcie reduktora LPG do układu dodatkowo schładza płyn? Nawet po takim podpięciu nie powino być problemu. Może masz termostat ciągle otwarty albo zapowietrzony reduktor?
User avatar
Cajek
Lex user
Posts: 54
Joined: 24 Dec 2011, o 21:46
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Rowy
Location: Rowy
Contact:

Re: [IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

Post by Cajek »

Płyn w układzie oczywiście jest :) termostat sprawny, płyn osiąga szybko wysoka temperaturę (rura odchodząca od chłodnicy gorąca), układ obiegu wody się znacznie wydłużył przez LPG i nie wpływa to na ochładzanie się płynu ale na ciśnienie w obiegu - długi obieg potrzebuje większego ciśnienia, woda ma slaby przepływ przez nagrzewnice stad też problem z grzaniem - jak pisałem, gdy zwiększę obroty silnika na jakiś czas ciśnienie wzrasta, woda krąży szybciej, ogrzewanie zaczyna działać.
Jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o samochody, to o czym pisze wyczytałem.
Ma to jakiś sens ? Od czego zacząć ?
User avatar
mxgts
Lex user
Posts: 28
Joined: 16 Nov 2010, o 12:33
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Wawa
Contact:

Re: [IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

Post by mxgts »

Mam identyczny problem, lex również ma założoną instalację gazową, czy grzał wcześniej lepiej nie wiem, bo kupiłem go w lecie i od razu założyłem instalację. Robiłem płukanie nagrzewnicy, było mnóstwo syfu jakichś próchów itd, po tym niestety dalej słabo grzeje może była jakaś krótka poprawa, ale szału nie ma. Po stronie pasażera jeszcze jakoś w miarę ale po stronie kierowcy praktycznie leci zimne powietrze. Robiąc to płukanie odniosłem wrażenie że chyba do chłodnicy było wsypane coś do jej uszczelnienia i stąd tyle próchów w nagrzewnicy było, i tak się jeszcze zastanawiam czy by nie zrobić płukania chłodnicy plus nagrzewnicy i wymiany całego płynu w układzie.
BTW jak sprawdzić termostat ??
User avatar
blue
Lex Maniak
Posts: 983
Joined: 2 Jan 2014, o 20:16
Model Lexusa: IS200 Sport
Skąd:: Kraków
Contact:

Re: [IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

Post by blue »

Co do tego ciśnienia w układzie, to nie do końca ma to sens. Nagrzewnica nagrzewa się od temperatury płynu a nie od jego ciśnienia, niemniej jednak z ciśnieniem wiąże się przepływ. Możliwe, że reduktor jest źle podłączony i na biegu jałowym, kiedy pompa wody pracuje słabo ciepło z układu jest zbyt mocno pobierane przez niego. Jesteś w stanie zrobić zdjęcie tej instalacji (przynajmniej podłączenia reduktora)? Widziałem, że przeważnie podłącza się go do obiegu przy nagrzewnicy od strony pasażera.
Post Reply

Return to “Zrób to sam”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests