forest wrote:dzida wrote:lampy tracą homologację przez taką modyfikację, bo przepuszczają mniej światła
tak, jeśli mówimy o przednich lampach

tylne też, bo idąc Twoim tokiem myślenia auto może z tyłu nie mieć oświetlenia aby miało odblaski...
a żeby ukrócić Twoje głupie wymysły i wprowadzanie w błąd innych o to warunki udzielania homologacji oświetlenia pojazdów:
http://www.nettax.pl/serwis/imgpub/duue ... 010033.pdf
masz ściśle określone warunki homologacyjne, które zmieniasz ingerując w strukturę lampy i raczej nie mierzysz kandeli

Policjant ma prawo zatrzymać dowód mimo, że takiemu z czarnymi światłami wydaje się, że "dobrze świecą", bo struktura lampy i jej przepuszczalność świetlna została zmieniona.
Uwierz, że mam mgr inż. z zakresu elektrotechniki (w tym z oświetlenia), więc doskonale wiem jak to działa, bo przerabialiśmy to m.in. w laboratorium...
Mój promotor badał też żarówki samochodowe i ich wydajność w zależności od konstrukcji i też było parę ciekawych konkluzji
Bawiliśmy się też w ustawianie reflektorów samochodowych różnego typu i trzeba było mieć normy oświetlenia w małym paluszku
