Opony wielosezonowe do tylnonapędówki
-
- Nowy lex user
- Posts: 18
- Joined: 26 Apr 2015, o 14:39
- Model Lexusa: IS 250
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: Opony wielosezonowe do tylnonapędówki
Jeżdżę pół roku na Michelin CrossClimate 17, 225/45. I Naprawdę dają rade, genialne na mokrym, i na śniegu nie było problemu. Co ciekawe nie są głośne. Miałem do wymiany 2 komplety zaryzykowałem i było warto. Opony 450zł sztuka
-
- Lex user
- Posts: 155
- Joined: 7 Sep 2015, o 12:53
- Model Lexusa: ES 350 '07
- Skąd:: Wałbrzych
- Contact:
Re: Opony wielosezonowe do tylnonapędówki
One sa jakies dziwne. tzn. maja index nosnosci większy niż zwykle letnie czy zwykle zimowe.igorkalin wrote:Jeżdżę pół roku na Michelin CrossClimate
Np.205/55 r16 mają index nośności 94 zamiast 91, czyli krótko mówiąc jest to wersja XL ze wzmocnionymi bokami. Innych nie produkują, taką mają politykę. Mam obawy, że twardsze boki = gorsze resorowanie, no a poza tym instrukcja mówi wyraźnie o indexie 91, czyli standardowym. Nie wiem po co tak zrobili i kto im to kupi, w każdym razie tak sobie wymyślili.
-
- Lex user
- Posts: 105
- Joined: 1 Oct 2011, o 12:07
- Model Lexusa: ES350
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: Opony wielosezonowe do tylnonapędówki
Mimo calego tego zaawansowania i tak przegrywają testy z Goodyear Vector 4 Seasons G2Kaloteck wrote:One sa jakies dziwne. tzn. maja index nosnosci większy niż zwykle letnie czy zwykle zimowe.igorkalin wrote:Jeżdżę pół roku na Michelin CrossClimate
-
- Lex user
- Posts: 104
- Joined: 3 Jul 2013, o 14:47
- Model Lexusa: Brak
- Skąd:: Szczecin
- Contact:
Opony wielosezonowe do tylnonapędówki
Tez zacząłem szukać oszczędności. Po lekturze wielu artykułów na ten temat tez jestem na etapie wyboru opony całorocznej. Nie jest to duży wybór. Na chwile obecna rozważam Nokian WEATHERPROOF 205/50 R17 89 V. Jeżdzę 20.000 km rocznie pół na pół (miasto/trasa). Cena około 400 PLN. W tej samej klasie i w tym samym rozmiarze zimówki tez około 400 PLN. Natomiast letnie w rozmiarze 215/45/17 klasy premium cos około 300 zł sztuka. Zatem kalkulując zestaw zimowo letni wychodzi 1600 + 1200 + 400 (felgi stalowe 16 cali) = 3200 zestaw + koszt sezonowej wymiany kół chyba ze robi sie to we własnym zakresie. Nigdy nie oszczędzałem przy tego typu sprawach jednak moze sie to okazać naprawdę ekonomiczne i bezpieczne rozwiazanie. Oczywiście opon używanych nie biorę pod uwagę - to jest loteria i juz raz w trasie sie przewiozłem. Pojazd który użytkuje nie służy do driftu tudzież znacznego przekraczania dozwolonej prędkości. Byc moze w maju dokonam takowego zakupu i wtedy podzielę sie spostrzeżeniami.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests