[IS200] Ogromne spalanie i zamulony

Post Reply
User avatar
mikrus
Lex Driver
Posts: 498
Joined: 6 Mar 2012, o 12:05
Model Lexusa: GS430 mkII
Skąd:: ok. Poznań
Contact:

Re: [IS200] Ogromne spalanie i zamulony

Post by mikrus »

Pamiętaj też że lexus jest ciężkim autem i ma napęd na tylną os. To też sprawia wrażenie że lex jest ciężki niczym krowa. U mnie tak samo na zimnym ale znów bardzo szybko się nagrzewa do odpowiedniej temperatury i wtedy wskazania spalania są znacznie niższe. A może masz po prostu ciężka nogę? Mi teraz na trasie spalił 10l ale sobie też pozwoliłem ;) trochę tęsknię za dieselem...
Pozdrawiam
Mikołaj
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1797
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS200] Ogromne spalanie i zamulony

Post by Dawid0ss »

mikrus wrote:Pamiętaj też że lexus jest ciężkim autem i ma napęd na tylną os. To też sprawia wrażenie że lex jest ciężki niczym krowa. U mnie tak samo na zimnym ale znów bardzo szybko się nagrzewa do odpowiedniej temperatury i wtedy wskazania spalania są znacznie niższe. A może masz po prostu ciężka nogę? Mi teraz na trasie spalił 10l ale sobie też pozwoliłem ;) trochę tęsknię za dieselem...
No dobra, ale tak długie "zamulenie" na zimnym rzeczywiście dziwnie wygląda. U mnie po odpaleniu rzeczywiście czuć, że auto ociężale reaguje na gaz. Pewnie komp zdejmuje niuta. Nie jestem pewny. Natomiast od pierwszej kreski tempy już czuć, że chce jechać i rwie się do przodu.
PZdr
muzz
Lex Driver
Posts: 527
Joined: 4 Apr 2015, o 20:44
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Contact:

Re: [IS200] Ogromne spalanie i zamulony

Post by muzz »

A wydech jest drozny?
Moze tutaj jest oroblem?
mcdriven
Lex user
Posts: 27
Joined: 22 Nov 2015, o 20:15
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Kutno
Contact:

Re: [IS200] Ogromne spalanie i zamulony

Post by mcdriven »

Code: Select all

A wydech jest drozny?
Moze tutaj jest oroblem?
No właśnie to mnie zastanawia. Niby jak się przygazuje to dmucha, ale w M6 na 2 kominach dmucha mocniej, mimo że idzie w 2 rury a nie w jedną. Tłumik środkowy raczej drożny. Jak koleś od wydechów przeciął rurę za środkowym to jedną ręką nie mógł zatkać dziury, tak dmuchało. Martwi mnie końcowy. Strasznie się grzeje. Jak by przyszło do wymiany, to najgorsze jest to, że nie ma zamienników. A nie chcę kłaść badziewia co mają w Civicach 1,3 na podtlenku LPG - słyszę cię dobrze a nie widzę wcale.
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1797
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS200] Ogromne spalanie i zamulony

Post by Dawid0ss »

mcdriven wrote:

Code: Select all

A wydech jest drozny?
Moze tutaj jest oroblem?
No właśnie to mnie zastanawia. Niby jak się przygazuje to dmucha, ale w M6 na 2 kominach dmucha mocniej, mimo że idzie w 2 rury a nie w jedną. Tłumik środkowy raczej drożny. Jak koleś od wydechów przeciął rurę za środkowym to jedną ręką nie mógł zatkać dziury, tak dmuchało. Martwi mnie końcowy. Strasznie się grzeje. Jak by przyszło do wymiany, to najgorsze jest to, że nie ma zamienników. A nie chcę kłaść badziewia co mają w Civicach 1,3 na podtlenku LPG - słyszę cię dobrze a nie widzę wcale.
Czyli co, odpinaj całkowicie wydech i dla sprawdzenia zrób wożonko po mieście ;-)
mcdriven
Lex user
Posts: 27
Joined: 22 Nov 2015, o 20:15
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Kutno
Contact:

Re: [IS200] Ogromne spalanie i zamulony

Post by mcdriven »

Czyli co, odpinaj całkowicie wydech i dla sprawdzenia zrób wożonko po mieście
Robiłem taki test, tylko nie odpinałem całego ale pojeździłem z odciętym za tłumikiem środkowym. Rura była tak ustawiona że nie dmuchało w końcowy tylko wszystko szło bokiem. Przy przegazowaniu gorzej się wkręcał na obroty, miał jakieś mikro-przestoje i dopiero szedł wyżej. Tak jakby cugu-ciągu nie było. Po pospawaniu wydechu do kupy wkręcał się jednostajnie na obroty, bez przestojów, jakby lepiej. W czasie jazdy różnicy na odciętym i pospawanym jakiejś wielkiej nie czułem.
User avatar
mikrus
Lex Driver
Posts: 498
Joined: 6 Mar 2012, o 12:05
Model Lexusa: GS430 mkII
Skąd:: ok. Poznań
Contact:

Re: [IS200] Ogromne spalanie i zamulony

Post by mikrus »

Czyli po rozcięciu środkowego mocno dmuchał tak? Ale już końcowy nie czuć tak mocnego dmuchania jak przy rozciętym? Dobrze kminię? Wydaje mi się, że faktycznie to może być coś tam. A masz opcję nagrać może filmik jak to idzie? Np. 3 bieg, prędkość 60+.
Pozdrawiam
Mikołaj
mcdriven
Lex user
Posts: 27
Joined: 22 Nov 2015, o 20:15
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Kutno
Contact:

Re: [IS200] Ogromne spalanie i zamulony

Post by mcdriven »

Czyli po rozcięciu środkowego mocno dmuchał tak? Ale już końcowy nie czuć tak mocnego dmuchania jak przy rozciętym? Dobrze kminię?

no mniej więcej tak. Tylko sam nie sprawdzałem jak dmuchało przy rozciętym, bo siedziałem w aucie i gazowałem. :)
Co do filmiku, postaram się coś nagrać, tylko muszę auto żonie dźwignąć :)
Ubywanie plynu chlodniczego, twarde weze gumowe po nagrzaniu auta mnie na zimnym jest delikatnie ponizej minimum a po nagrzaniu sie auta jest prawie maks.
dla pewności dolałem dzisiaj płynu. Tylko nie wiem ile jest w zbiorniczku wyrównawczym. Przez ten kawałek białego/mlecznego plastiku na zbiorniczku nic nie widzę. W chłodnicy jest pod sam korek. Jak by palił płyn chłodniczy pomiędzy garami to chyba powinien kopcić na biało. A nawet po nocy przy odpalaniu nie puści żadnej chmurki.
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1840
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: [IS200] Ogromne spalanie i zamulony

Post by carinus »

Gdyby mógł pobrać płyn chłodniczy to puści też spaliny do układu chłodzenia.Naprawdę spore ilości płynu są potrzebne żeby wytworzyć chmurkę widoczną gołym okiem, ale to i tak zależy od temp.otoczenia i wilgotności.
mcdriven
Lex user
Posts: 27
Joined: 22 Nov 2015, o 20:15
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Kutno
Contact:

Re: [IS200] Ogromne spalanie i zamulony

Post by mcdriven »

Tylko nie wiem ile jest w zbiorniczku wyrównawczym. Przez ten kawałek białego/mlecznego plastiku na zbiorniczku nic nie widzę. W chłodnicy jest pod sam korek.
Już wiem czemu nic nie widziałem w wyrównawczym. Był pusty. Dzisiaj dojrzałem, że po lewej jest korek do dolewania. Napełniłem wyrównawczy na full. Zobaczymy czy będzie ubywało.
A masz opcję nagrać może filmik jak to idzie? Np. 3 bieg, prędkość 60+.
Nagrałem. Wyrwałem na chwilę auto od żony i się bujnąłem na drodze za miastem.
https://youtu.be/WscB_pBGm78
Co o tym myślicie? Jak się zbiera. Zaczynałem od 60km/h na 3 biegu. Jak się zatrzymałem do tym szedł ze zgrzewów na wydechu.
Last edited by mcdriven on 13 Mar 2016, o 22:35, edited 1 time in total.
Post Reply

Return to “IS mk1 1998-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests