[IS200] K&N Czy Pipercross

Post Reply
Raven069
Lex user
Posts: 46
Joined: 30 Sep 2014, o 13:31
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Koluszki
Contact:

[IS200] K&N Czy Pipercross

Post by Raven069 »

Przyszedł czas na wymianę filtra powietrza w moim IS i pytanie do was. Co lepsze czy Pipercross czy K&N? Ktoś to u siebie ma jeden z poniższych? Czy są jakieś zauważalne zmiany jeżeli chodzi o osiągi? Zużycie fltrów itd?
Chcę założyć coś lepszego niż tradycyjny i stąd moje pytanie Co polecacie? Chyba że jest jeszcze jakaś alternatywa?
http://allegro.pl/filtr-pipercross-lexu ... 39089.html
http://allegro.pl/filtr-powietrza-k-n-k ... 49012.html
piter_79
Nowy lex user
Posts: 16
Joined: 18 Nov 2011, o 19:12
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Gostyń
Contact:

Re: [IS200] K&N Czy Pipercross

Post by piter_79 »

mam Pipercrossa i mogę powiedzieć, że zmiana osiągów to może za dużo powiedziane, ale wrażenie jest że Leszek z dołu jakby lżej jedzie, poza tym jest wielokrotnego użytku, więc w razie zabrudzenia czyscisz i zakladasz ponownie, cena też jest w miare akceptowalna, aha no i jakies drobne punkty do satysfakcji :klucz:
User avatar
blue
Lex Maniak
Posts: 983
Joined: 2 Jan 2014, o 20:16
Model Lexusa: IS200 Sport
Skąd:: Kraków
Contact:

Re: [IS200] K&N Czy Pipercross

Post by blue »

Różnica jest w konstrukcji. Pipercross to gąbka, która dość dobrze filtruje ale trzeba ją relatywnie często czyścić. K&N to zwykła siatka, która filtruje gorzej niż gąbka i co za tym idzie wpuszcza więcej powietrza ale też więcej zanieczyszczeń. Dla mnie Pipercross jest świetnym zamiennikiem papierowego filtra, bez ukierunkowania na jakieś wzrosty osiągów.
grucha2666
Lex Driver
Posts: 457
Joined: 6 May 2012, o 22:53
Model Lexusa: IS 300
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS200] K&N Czy Pipercross

Post by grucha2666 »

Posiadam K&N i jestem zachwycony :) czyszczę 1-2 razy pomiędzy zmianą oleju (chociaż można podobno 1 na 80 000 km ale nie polecam). Ogólnie po założeniu filtru lekko zmienia się dźwięk silnika powyżej 4500 rpm (na duży plus) :) i ma się wrażenie (przy czyszczeniu 1 na 10000 km) że jeździ się ciągle na świeżym filtrze. co do mocy, ciężko powiedzieć... czasem mam wrażenie że lepiej wkręca się na obroty, innym razem tego nie widzę... (pewnie efekt placebo). producent chwali się przyrostem mocy około 3-5% - błąd pomiarowy. wydaje mi się że realnie 1-2% to max.
Post Reply

Return to “IS mk1 1998-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests